سرپرست معاونت عمرانی استانداری گیلان خبر داد؛
۱۴۰۱/۰۶/۰۳ ۲۰:۰۲ چاپ زمان مورد نیاز برای مطالعه: 1 دقیقه
افتتاح پل کابلی آستانه اشرفیه پس از یک دهه انتظار

گیل خبر/ مسعود کاظمی، سرپرست معاونت عمرانی استانداری گیلان امروز از تملک و تخریب 9 باب مغازه با کمک و اعتبارات دولت در بخش راهداری در راستای تکمیل و افتتاح پل کابلی آستانه اشرفیه در هفته دولت خبر داد.

کاظمی با بیان اینکه تکمیل پل کابلی آستانه اشرفیه یکی از اولویت‌های مهم دولت در استان گیلان بوده است، گفت: ساخت این پل یکی از مهم‌ترین پروژه‌های استان گیلان می‌باشد که 10 سال از آغاز آن می‌گذرد. لذا یکی از اولویت‌های مهم دولت در این استان تکمیل پل کابلی آستانه اشرفیه است.

معاون عمرانی استانداری گیلان با اشاره به پیگیری‌ها و تاکیدات استاندار گیلان در خصوص تکمیل پل کابلی آستانه اشرفیه گفت: حسب ضرب‌الاجل استاندار گیلان مبنی بر تکمیل پل کابلی آستانه اشرفیه در هفته دولت، پیمانکار به صورت سه شیفته مشغول به کار شده و بعد از ۱۳ سال آرزوی دیرینه مردم این شهرستان در هفته دولت به بهره‌برداری می‌رسد. قبل از سفر رئیس‌جمهور به گیلان میزان اعتبار مورد نیاز برای تکمیل پل کابلی آستانه اشرفیه به صورت نقد مشخص و از حالت اسناد خزانه‌ای خارج شد.

مسعود کاظمی تاکید کرد: با تلاش مسؤولان استانی و شهرداری آستانه‌اشرفیه، بخش اعظمی از دو طرف مسیر پل کابلی آزادسازی شده و هیچ مشکلی برای افتتاح این پل وجود ندارد.

گفتنی است طول دهنه این پل 160 متر، عرض 13/40 متر و عرض سواره رو 9/80 متر است. برای ساخت این پل از 1200 تن فولاد و 6500 متر مکعب بتن استفاده شده است. ساخت این پل در سال 1391 از سوی وزارت راه و شهرسازی آغاز و تکمیل آن در سال 1397 به راهداری سپرده شد.

افتتاح پل کابلی آستانه اشرفیه پس از یک دهه انتظار