محمدیاری پس از قرائت گزارش کمیسیون عمران مجلس درباره حادثه فروریزش متروپل؛
۱۴۰۱/۰۵/۲۵ ۱۵:۳۵ چاپ زمان مورد نیاز برای مطالعه: 1 دقیقه

گیل خبر/ به گزارش خانه ملت، حسن محمدیاری در نشست علنی امروز (سه شنبه 25 مردادماه) مجلس شورای پس از قرائت گزارش کمیسیون عمران مجلس درباره حادثه فروریزش متروپل در تذکری اظهار داشت: مقام معظم رهبری بارها تاکید کردند که مجلس محل مذاکرات حکیمانه باشد و من با اشاره به این تذکر عرض می کنم که هیات رئیسه باید نگهبان شأن و جایگاه مجلس باشد.

نماینده مردم طوالش و رضوانشهر و ماسال در مجلس یازدهم افزود: متاسفانه در دولت و بدنه قوه مجریه، همکاری و هم افزایی لازم را نمی بینیم و برخی دوستان مسائل مطرح شده داخل مجلس را برنمی تابند. به عنوان مثال همین بحث مطرح شده درخصوص متروپل و ساخت و سازها چقدر خروجی برای پروژه های اجرایی و عمرانی دارد و انتظار می رود ریاست محترم مجلس موضوع را دنبال کرده و گزارش آن را ارائه کنند.

وی با بیان اینکه مشکل امروز شهرداری ها حتی شهرهای کوچک ، درآمد پایدار است، گفت: نتوانستیم این مسئله را حل کنیم و به همین دلیل مجبور به شهرفروشی و فروش اماکن شده اند و همین مسئله موجب بروز برخی انحرافات شده تا بتوانند کاستی های خود را جبران کنند، به نحوی که بخش عمده ای از شهرداری ها در حل مسائل روزمره و پرداخت حقوق کارکنان خود با مشکل مواجهند و بسیاری از شهرداری ها و دهیاری ها در حوزه انتخابیه بنده همین معضلات را دارند. همچنین افزایش تعرفه نظام مهندسی و ساخت و سازها نیز باعث برخی مسائل شده است.

محمدیاری با بیان اینکه متروپل نمونه کوچکی از مشکلات امروز حوزه شهرسازی است، گفت: به وزارت راه و شهرسازی و وزارت کشور تذکر می دهم که آقای سازوکاری برای جلوگیری از تکرار این گونه حوادث اندیشیده اید؟

همرسانی کنید:

نظر شما:

security code