رپورتاژ خبری؛
۱۴۰۱/۰۵/۲۴ ۱۵:۱۹ چاپ زمان مورد نیاز برای مطالعه: 5 دقیقه
برای مشاوره نما هزینه نکنید!

مشاوره نما، مرحله اولیه پیش از عقد قرارداد با کارفرما است که عموما به صورت رایگان توسط شرکت طراحی نما انجام می‌شود. در این مقاله قصد بررسی مراحل مشاوره نما را داریم.

نما یکی از اجزای ساختمان است که طراحی آن از اهمیت بالایی برخوردار است. طراحی نما در در پروژه‌های زیادی، در مراحل اولیه به همراه طراحی پلان و فرم کلی صورت می‌گیرد، اما در کشور ما معمولا طراحی و اجرای نما روندی مستقل از یکدیگر دارند و حتی در برخی موارد تیمی کاملا متفاوت بر روی آن کار می‌کند. روند ساخت یک نما از مشاوره شروع می‌شود و تا طراحی پلان و اجرای نما ادامه پیدا می‌کند. در این مقاله قصد داریم به بررسی مرحله مشاوره بپردازیم و به سوالاتی نظیر: چرا به مشاوره نما احتیاج دارید، مشاوره نما چه کمکی به بهبود روند پروژه می‌کند؟ یا چه هزینه‌ای برای مشاوره نما احتیاج است؟پاسخ دهیم.

اهمیت طراحی نما

نمای ساختمان از گذشته تاکنون نقش پررنگی داشته است؛ از حفاظت یک بنا تا رابطی میان فضای داخلی و بیرونی. همچنین نمای خارجی یک ساختمان به نوعی معرف آن است و اطلاعات اولیه را در رابطه با بنا به ناظران خارج از ساختمان می‌دهد. اگر به طراحی نمای ساختمان به اندازه کافی توجه نشود، هر چقدر هم که برای طراحی داخلی آن هزینه و زمان صرف شود، باز هم نمی‌تواند افراد را نسبت به آن‌چه داخل ساختمان می‌گذرد، کنجکاو کند. شرکت‌های بسیار با سابقه‌ای در زمینه طراحی و اجرای نما فعالیت می‌کنند و کارفرمایان می‌توانند با مشاوره نما با این شرکت‌ها، از روند طرحی و اجرای نما اطلاع پیدا کنند. اما در این مشاوره چه مسائلی مطرح می‌شود؟

مشاوره نما چگونه انجام می‌شود؟

در شرکت‌های طراحی نما و تیم‌های معماری مختلف، نحوه مشاوره‌ با یکدیگر متفاوت است، اما عموما به صورت آنلاین، تلفنی یا حضوری انجام می‌شود. هنگامی که کارفرما با کارشناسان و مشاوران این شرکت‌ها تماس حاصل می‌کند، مشاوره اولیه پس از اطلاع از خصوصیات پروژه مانند: متراژ ساختمان، کارهایی که تا به حال بر روی آن انجام شده است و نیاز کارفرما انجام می‌شود و پس از بررسی تیم طراح و مجری هزینه حدودی به او اعلام می‌شود. 

اگر نظر کارفرما نسبت به مشاوره اولیه در رابطه با طراحی و اجرای نما مثبت بود، مشاوره‌های بیشتری طی جلسات حضوری انجام می‌شود.

در مشاوره نما چه مواردی بررسی می‌شود؟

در جلسات مشاوره‌ای که بین کارفرما و شرکت طراح و مجری نما برگزار می‌شود، تقریبا در رابطه با تمامی زوایای پروژه صحبت می‌شود. مهندسان و نقشه برداران در محل پروژه حضور پیدا می‌کنند و موارد تاثیر گذار در طراحی و اجرای نمای ساختمان را بررسی می‌کنند. مواردی مانند شرایط اقلیمی منطقه تا نحوه طراحی نمای ساختمان‌های همسایه، جهت تابش نور و نوع سازه. پس از بررسی این موارد، متریال‌های مناسبی با توجه به شرایط و بودجه کارفرما به او معرفی خواهند شد. 

پس از آن نمونه هایی از پروژه های طراحی تا اجرای نما در اختیار کارفرما قرار خواهد گرفت و تا طراحان با خط فکری او آشنا شوند و بر این اساس طراحی بر اساس سلیقه کارفرما، بودجه او و شرایط توپوگرافی محل پروژه آغاز می‌شود.

هزینه مشاوره نما

روند مشاوره نما ممکن است که در شرکت‌های مختلف طراحی و اجرای نما، متفاوت باشد و برخی از این شرکت‌ها از کارفرمایان برای مشاوره نیز درخواست پول داشته باشند. اما به صورت کلی مشاوره نما قبل از عقد قرارداد انجام می‌شود و هزینه‌ای برای کارفرما ندارد، بلکه به او کمک می‌کند تا با برآورد قیمت قبل از شروع طراحی نما و اجرای آن، همچنین انتخاب بهترین متریال با توجه به ویژگی‌های محل پروژه در هزینه‌ طراحی نما صرفه‌جویی کند.

مشاوره نما در نما دیزاین

نما دیزاین یکی از شرکت های مطرح در زمینه طراحی و اجرای نما با بیش از ده سال سابقه تخصصی است. این شرکت با به ‌اتمام رساندن پروژه‌های بسیار موفقی توانسته است تا اعتماد کارفرمایان را بدست آورد و با شرکت‌های زیادی در این زمینه همکاری داشته باشد.

از آنجایی که استراتژی نما دیزاین ارائه بهترین کیفیت در کوتاه‌ترین زمان با کمترین هزینه است؛ مشاوره نما توسط این شرکت به صورت کاملا رایگان صورت می‌گیرد. در واقع نما دیزاین توجه به منابع مالی کارفرما و بودجه او را اولویت قرار داده است؛ به همین علت، تمامی نقشه‌های طراحی شده توسط تیم طراحان این شرکت مطابق با ابعاد متریال بوده که هنگام اجرای نما کمترین پرتی مصالح را به وجود می‌آورد.

همچنین در صورت اجرای نما توسط این شرکت، پس از طراحی، دو پیش‌فاکتور در اختیار کارفرمایان قرار می‌گیرد که هزینه‌های اجرای نما با متریال‌هایی در دو کیفیت عالی و خوب برآورد شده است و کارفرما می‌تواند با توجه به بودجه خود، کیفیت متریال را انتخاب کند. این شرکت به واسطه سابقه ده ساله خود در صنعت ساختمان سازی، متریال‌های مورد استفاده را بدون واسطه و به صورت مستقیم از کارخانه تهیه می‌کند که تاثیر بسیاری در کاهش هزینه‌ها دارد.

از این‌که تا انتهای مقاله همراه ما بودید، از شما سپاسگزاریم. در صورتی که قصد مشاوره نما دارید می‌توانید با مراجعه به وب‌سایت نمادیزاین به آدرس https://nama.design/ و پر کردن فرم مشاوره با کارشناسان این تیم در ارتباط باشید و به‌صورت رایگان مشاوره داشته باشید.

 

همرسانی کنید:

نظر شما:

security code