مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان گیلان در برنامه رادیویی دریچه:
۱۴۰۱/۰۵/۲۰ ۱۷:۴۰ چاپ زمان مورد نیاز برای مطالعه: 6 دقیقه

محمد تقی مهدیزاده رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان گیلان با حضور در برنامه زنده رادیویی «دریچه» ضمن ارائه گزارشی از اقدامات انجام شده در حوزه برق در سطح استان به سوالات و درخواست‌های شنوندگان برنامه پاسخ داد.

گیل خبر/ مهدیزاده بیان داشت : این شرکت با بیش از  ۳۰ هزار کیلومتر شبکه فشار ضعیف و فشار متوسط افتخار خدمت رسانی به قریب به یک‌ میلیون و ۶۰۰ هزار مشترک برق در استان را دارد.

 وی تاکید کرد:برق در عصر حاضر ،در زندگی فردی و اجتماعی شهروندان وآحاد جامعه یک نقش حیاتی و بسیار مهم و حساس را دارا است و این انرژی شرط اصلی پیشرفت و تحول در فناوری نوین جوامع بشری می باشد، لذا رسالت و وظیفه ای که بر عهده اینجانب و همکارانم در شرکت توزیع نیروی برق گذاشته شده ،بسیار مهم و اثربخش است. 

وی ضمن اشاره خاموشی های حادث شده در تابستان سالیان اخیر  گفت: خوشبختانه تابستان امسال با اجرای گسترده و دقیق برنامه‌های مدیریت بار، نه تنها  شاهد هیچ خاموشی در بخش خانگی نبودیم، بلکه رشد بیش از 10 درصدی مصرف برق در بخش صنعت را در کل کشور نیز شاهد هستیم.

مهدیزاده به برنامه‌های مشوق محور بخش‌های خانگی،صنعتی و کشاورزی نیز اشاره کرد و گفت: برنامه‌های مدیریت بار در بخش صنعت به صورت گسترده، متنوع و منعطف تعریف و در عین حال به گونه‌ای تدوین شد که مانع از تعطیلی صنایع شود.
 
مدیرعامل توزیع برق گیلان افزود: وفاق و همدلی مسئولین استان و همکاری خوب مردم در استان گیلان برای گذر از پیک شایسته تقدیر است.

مهدیزاده تاکید کرد: امسال تمام تلاش مسئولان استان، برای مدیریت بهینه مصرف برق در گیلان به صورت عملیاتی و جهادی در راستای رضایتمندی مردم بوده تا شرایط پایدارتری نسبت به گذشته فراهم شود و این موضوع مهم در کنار تلاش شبانه روزی کارکنان توزیع برق گیلان و مردم شریف استان تجربه ای موفق و بینظیر را رقم زد.

وی افزود: قدرشناسی و اظهار لطف مسئولان و مردم عزیز نسبت به عملکرد صنعت برق، بزرگترین پاداش برای ما محسوب می‌شود و قطعاً در بارگاه الهی، اندوخته‌ای ارزشمند و مشوق ما برای ادامه این راه پر برکت است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان گیلان به طرح عادلانه سازی یارانه ها اشاره کرد و گفت: بر پایه دستورالعمل ابلاغی از سوی شرکت توانیر، استان گیلان در منطقه گرمسیری چهار قرار دارد و الگوی مصرف برق خانگی در این استان در ماه‌های گرم سال (۱۵ خرداد تا ۱۵ شهریور) تا ۴۰۰ کیلووات ساعت و برای ماه‌های عادی یا غیر گرم سال، تا ۲۰۰ کیلووات ساعت تعیین شده است.

مهدیزاده خاطرنشان کرد: بر این مبنا اگر مشترکان برق بتوانند در ماه‌های گرم سال مصرف خود را نسبت به دوره مشابه سال قبل کاهش داده و به زیر الگوی مصرف برسانند، به ازای هر کیلووات ساعت کاهش مصرف معادل قیمت تامین برق یعنی ۵۰۰ تومان پاداش گرفته و از دولت بستانکار می‌شوند.

وی درخصوص افزایش بهای برق پرمصرف‌ها نیز اظهار داشت: برای مثال اگر مشترک خانگی تا ۱.۵ برابر الگو مذکور در ماه مصرف داشته باشد (برای مصارف مازاد بر الگو) ملزم به پرداخت ۱.۵ برابر قیمت تامین برق می‌باشد و اگر از ۱.۵ تا ۲ برابر الگو برق مصرف کند (برای مصارف مازاد بر الگو) ۲.۵ برابر قیمت تامین برق برای وی محاسبه می‌شود و اگر میزان مصرف برق او از ۲ برابر الگو بیشتر باشد، (برای مصارف مازاد بر الگو) ۳.۵ برابر قیمت تامین برق برای او محاسبه خواهد شد.

رئیس هیئت مدیره شرکت توزیع برق گیلان گفت: مشترکینی که الگوی مصرف را رعایت کنند شامل هیچ‌گونه افزایش نرخی نخواهند شد .

وی در حوزه چالش های پیش رو خاطرنشان کرد: متاسفانه شرایط آب و هوایی استان شامل رطوبت بالا و بحران های جوی نظیر بارش های برف سنگین و طوفان های فصلی و... موجب فرسودگی شبکه های برق در گیلان می شود.

رئیس هیئت مدیره شرکت توزیع نیروی برق گیلان ضمن تاکید بر اینکه گیلان یکی از فرسوده ترین شبکه های برق در کشور را دارد افزود: متاسفانه طی دو دهه اخیر و با توجه به عدم جذب منابع و اعتبارات لازم، شاهد انباشت فرسودگی شبکه ها بویژه در حوزه شبکه های فشار ضعیف در استان هستیم.

مهدیزاده تصریح کرد : اینشرکت اقداماتی را در راستای افزایش پایداری شبکه و استمرار آن بعمل آورده است که از آن جمله می توان به اجرای منظم و صحیح طرح تاب آوری بر روی خطوط فشار متوسط و جایگزینی شبکه های سیمی فرسوده سیمی با کابل خودنگهدار اشاره کرد.

 مدیرعامل شرکت توزیع برق گیلان مزایای شبکه با کابل خودنگهدار را ارتقاء مبلمان شهری، جلوگیری از استفاده برق‌های غیر مجاز و عدم امکان سرقت انرژی از شبکه، کمک به محیط زیست و اکوسیستم و همچنین پایداری  شبکه در بحران های احتمالی دانست .

مهدیزاده گفت: تمامی روستاهای بالای ۱۰ خانوار استان گیلان از نعمت برق بهره مند هستند و تعداد محدودی از آنها تنها به دلیل محدودیت های زیست محیطی و واقع شدن در مناطق جغرافیائی خاص و تحت نظارت سازمان منابع طبیعی و محیط زیست استان امکان واگذاری انشعاب و احداث خطوط توزیع برق در آنها میسر نیست که به همین جهت با استفاده از تکنولوژی نوین فتوولتائیک و پنل های خورشیدی نسبت به برق دار نمودن بسیاری از آنها اقدام شده است .

رئیس هیئت مدیره شرکت توزیع برق گیلان در ادامه به سامانه “برق من” اشاره و بیان کرد: مشترکان برق با نصب اپلیکیشن برق من و ورود به این سامانه می‌توانند علاوه بر امکان پرداخت آنلاین صورتحساب از تمامی خدمات شرکت توزیع نیروی برق گیلان بدون نیاز به مراجعه حضوری به ادارات و امورهای توزیع برق بصورت غیرحضوری بهره‌مند شوند.

گفتنی است در این مصاحبه مهدیزاده به تفصیل اقدامات توزیع برق گیلان برای گذر از پیک تابستان شامل اجرای طرح رویت پذیری و کنترل پذیری، انعقاد تفاهم‌نامه نامه ها و برقراری مشوق های مدیریت مصرف را ارائه و همچنین به سوالات مردمی مطروحه پاسخ و قول پیگیری تا حصول نتیجه داد.

 

همرسانی کنید:
برچسب‎ها : توزیع برق گیلان

نظر شما:

security code