در دیدار سردار آقازاده با سرپرست بنیاد مسکن شهرستان رشت مطرح شد؛
۱۴۰۱/۰۵/۱۹ ۲۰:۴۷ چاپ زمان مورد نیاز برای مطالعه: 2 دقیقه
طرح های هادی باید پاسخگوی نیازهای واقعی روستاها باشد / حفظ اراضی یکپارچه زراعی و باغی خط قرمز است

گیل خبر/ سردار سید علی آقازاده، نماینده شهرستان‌های رشت و خمام با حضور در بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان رشت، ضمن تبریک انتصاب مهندس عظیم نوربخش به عنوان سرپرست بنیاد مسکن شهرستان رشت، گفت:در حوزه توسعه روستایی با مشکلاتی روبرو هستیم. بحث سند توسعه روستایی که به عنوان طرح هادی روستایی تهیه می‌شود و بحث بازنگری طرح های روستایی باید در اولویت برنامه‌ها باشد.

آقازاده با اشاره به مراجعات مردمی گفت: مردم از سرعت پایین کارها در بنیاد مسکن گلایه دارند که لازم است در این خصوص تمهیداتی اندیشیده شود و سرعت کارها افزایش پیدا کند.

نماینده شهرستان رشت با تاکید بر لزوم پاسخگو بودن طرح های هادی نسبت نیازهای واقعی روستاها گفت: در طرح های توسعه روستایی که در قالب طرح های هادی تهیه یا بازنگری می‌شود، باید به نیازهای واقعی سکنه روستاها پرداخته شود، به گونه ای که غالب نیازهای سکنه توسط این طرح جواب داده شود و مصالح عمومی روستا در طرح های بازنگری دیده شود.

سردار آقازاده گفت: در حوزه حفظ اراضی کشاورزی، خط قرمز، حفظ اراضی یکپارچه زراعی و باغی است. بهتر است خانه باغ هایی که مردم دارند، برای رفع نیازهای فرزندان خود روستاها و کسانی که متولد همان روستا هستند و تمایل به ادامه سکونت در آن روستا را دارند، استفاده شود و طرح های بازنگری از این ظرفیت اراضی باغی واقع در بافت های مسکونی استفاده کنند تا مردم با پاسخ منفی در طرح های هادی روبرو نشوند و بتوانند نیازهای سکونتی خود و یا سایر نیازها همچون فعالیت‌های الکترونیکی، گردشگری یا فعالیت‌های مرتبط با تکمیلی کشاورزی و... را رفع نمایند.

مهندس عظیم نوربخش سرپرست بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان رشت نیز در این دیدار ضمن تشکر از حضور سردار آقازاده در بنیاد مسکن رشت گفت: انشالله بتوانیم با تداوم این دیدارها و تشکیل جلسات، نسبت به رفع دغدغه‌ها و مشکلات مردم در این حوزه گام‌های موثری برداریم.

همرسانی کنید:

نظر شما:

security code