حجت‌الاسلام‌والمسلمین احسان الله محمدی ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه در سالن اجتماعات سپاه قدس گیلان با اشاره به پشتیبابی همیشگی سپاه و بسیج از اصحاب رسانه گفت: خبرنگاران در صف اول جهاد تبیین هستند و تقارن روز خبرنگاران و عاشورا بستری مغتنم است و این تلاقی حکایت از این دارد که آگاهی بخشی به اندازه مجاهدت در کربلا نقش دارد.

گیل خبر/ وی در ادامه افزود: اگر بخواهیم کربلا را به دو قسمت تقسیم کنیم، نیمی مجاهدت رزمندگان اصحاب لشکر امام حسین بوده و نیم دیگر پیامی است که از این مجاهدت روشنگرانه شهدا برای مردم منتشر شد که به اندازه بخش اول مهم است.

وی به نقل قول از آیت الله بهجت نیز گفت: شما که در روزنامه کار میکنید ارزش کارتان از علما کمتر نیست چون حلقه وصل مردم و علما هستید.

وی افزود:قلم همیشه در طول تاریخ از ابتدا تا انتها تاثیر گذار بوده و به عنوان اسلحه ای معنوی است که از دیگر سلاحان بالاتر خواهد بود زیرا خداوند به قلم قسم می خورد، لذا هدایت و سعادت جامعه به دست اصحاب رسانه است .

ارزش کار خبرنگاری از علمایی که کار تبلیغ می‌کنند کمتر نیست زیرا اصحاب رسانه حلقه واصل میان مردم، مسؤولان و علما هستند.

مسؤول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه قدس گیلان با تأکید بر لزوم توجه به بیان جنایات رژیم صهیونیستی در کشور فلسطین بیان کرد: امروزه ممکن است برخی رسانه ها در جوامع غربی و استکبار موجب گمراهی مردم شوند. متاسفانه بنگاه خبری استکبار اجازه نمی دهد مظلومیت این مردم به سمع و نظر جهانیان برسد.

حجت‌الاسلام‌ محمدی با اشاره به این که رسانه‌های غربی بنگاه خبری هستند نه رسانه خبری افزود: در بنگاه خبری بحث معامله است و در آن هر قلمی که به نفع استکبار نیست را از بین میبرند و آن خبرنگار را به ضرب گلوله به شهادت می رسانند.

وی افزود: اصحاب رسانه باید بتواند آزادانه اخبار را منعکس بکنند زیرا خبرنگاری عشق و هنر است و به هر دو این ها نیاز است.

وی همچنین با اشاره به گفته مقام معظم رهبری درباره جهاد تبیین افزود: بهترین کسانی که در جهاد تبیین می توانند ایفای نقش کنند خبرنگاران هستند که بر خلاف تلاش دشمن در راستای جلوگیری از انتشار حقایق نظام سعی در روشنگری دارند.

در ادامه جانشین فرمانده سپاه قدس گیلان نیز در این جلسه با بیان اینکه حضرت زینب (س) و امام سجاد (ع) خبرنگاران واقعی در جهان اسلام هستند، اظهار کرد: واقعه عاشورا نمونه بارز آزادگی و اطاعت از امام و رهبر است که می‌تواند درس‌های بزرگی را برای جهان اسلام در طول تاریخ به همراه داشته باشد لذا اگر نبود روایت گری حضرت زینب (س) و امام سجاد (ع) این درس‌ها برای آیندگان بازگو نمی‌شد.

سرهنگ الیاس کوثری با اشاره به ویژگی‌های اصحاب رسانه‌ گفت: استعداد، عشق و تعهد کاری ازجمله مهم‌ترین ویژگی اصحاب رسانه در کشور است که باید به آن توجه شود.

وی افزود: بر اساس آمار و‌ با کمک خیرین، بسیج و پایگاه مقاومت بسیج ۷۰۰ هزار بسته معیشتی به ارزش ۳۱۵ میلیارد تومان تا قبل از سال ۱۴۰۰ توسط سپاه قدس گیلان در بین نیازمندان توزیع شده است.

جانشین فرمانده سپاه قدس گیلان توجه به مسائل آموزشی را یکی از اهداف سپاه در کل کشور دانست و بیان کرد: در دوران کرونا برخی از دانش آموزان از تحصیل بازماندند و در همین راستا ۲۰ هزار بسته آموزشی به ارزش ۲۱ میلیارد تومان در بین دانش آموزان نیازمند توزیع شده است.

به گفته کوثری ۲ هزار و ۷۵۴ رأس گوسفند به ارزش هشت هزار میلیارد تومان در میان نیازمندان توزیع شده است.

وی نقش سپاه قدس گیلان در حل بحران آب در استان خوزستان را مؤثر دانست و گفت: با تلاش‌های صورت گرفته در مدت‌زمان ۴۸ ساعت ۲۳۹ تانکر آماده آب توسط سپاه قدس گیلان به استان خوزستان ارسال شد.

جانشین فرمانده سپاه قدس گیلان با تأکید بر لزوم توجه به ایجاد شرایط ازدواج آسان در کشور گفت: در چند وقت اخیر ۳۰۰ سری جهیزیه به ارزش هفت میلیارد تومان در بین زوج‌های نیازمند توزیع شده است.

کوثری از آب‌رسانی به ۷۵۶ روستای گیلان خبر داد و افزود: محرومیت‌زدایی یکی از اهداف سپاه قدس گیلان است و در همین خصوص در طول مدت ۳۰ ماه به ۷۵۶ روستای گیلان آب‌رسانی می‌شود.

همرسانی کنید:

نظر شما:

security code