۱۴۰۱/۰۴/۲۹ ۱۶:۵۸ چاپ زمان مورد نیاز برای مطالعه: 1 دقیقه

وزیر ارتباطات در حاشیه جلسه هیات دولت به موضوع قفل کودک اینترنت واکنش نشان داد.

گیل خبر/ به گزارش فارس، عیسی زارع پور وزیر ارتباطات امروز چهارشنبه (۲۹تیر) در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران درباره موضوع قفل کودک، اظهار داشت: وجود محتواهای غیر اخلاقی و دسترسی آسان به این محتواها باعث شد تا خانواده ها به ما از نگرانی جدی در این باره سخن بگویند.

وی افزود: این یک نگرانی جدی است که با کمک اپراتورهای ارتباطی سرورهایی معین کردیم تا نگرانی خانواده ها برطرف شود و بحث قفل کودک اصلا مطرح نیست.

وزیر ارتباطات اضافه کرد: دسترسی به محتواهای غیر اخلاقی و خشونت که خطوط قرمز است برطرف شد.

زارع پور درباره طبقه بندی اینترنت، گفت: چیزی به نام طبقه بندی اینترنت نداریم. همچنین قرار است اینترنت کودکان و نوجوانان در اختیار آنها قرار بگیرد که جزییات آن را در آینده‌ای نزدیک اعلام می‌کنیم.

وزیر ارتباطات همچنین با اشاره به پنجره واحد هوشمند گفت: روز گذشته یک دستگاه به این 20 دستگاهی که قبلا به این پنجره پیوسته بودند، اضافه شد.

وی تصریح کرد: طبق قانون تا پایان شهریور باید همه دستگاه‌ها به این پنجره واحد بپیوندند و دست کم 30 درصد خدمات خود را در این پنجره ملی ارائه دهند اما تا کنون 21 دستگاه ملحق شده‌اند و 15 دستگاه دیگر در نوبت قرار دارند.

زارع پور یادآور شد: این درحالی است که دست کم 200 دستگاه باید به سامانه پنجره واحد ملی ملحق شوند و این میزان در حال حاضر کمتر از 10 درصد است.

وزیر ارتباطات گفت: به همین منظور هفته گذشته نامه ای برای تک تک وزرا ارسال شده و وضعیتشان را اعلام کردم که چند تا از دستگاه‌های زیر مجموعه این وزارتخانه‌ها به این سامانه پیوستند.