سید احمد نبوی؛
۱۴۰۱/۰۲/۰۳ ۰۹:۳۳ چاپ

گیل خبر/ سید احمد نبوی

وَ نُرِیدُ أَنْ نَمُنَّ عَلَى الَّذِینَ اسْتُضْعِفُوا فِی الْأَرْضِ وَ نَجْعَلَهُمْ أَئِمَّهً وَ نَجْعَلَهُمُ الْوارِثِین

در قران کریم سوره قصص آیه ۵ که به آیه حکومت مستضعفین در بین مفسرین مشهور است، به پیشوایی و حکومت مستضعفان بر زمین و جانشینی آنان به‌جای حکومت مستکبران اشاره دارد. آیه حکومت مستضعفین را یک قانون کلی و مستمر در طول تاریخ دانسته‌اند و داستان بنی‌اسرائیل و فرعون و همچنین حکومت پیامبر اسلام (ص) و غلبه او بر کافران، از مصادیق این قانون کلی در تاریخ قلمداد شده است. عالمان و مفسران شیعه با تکیه بر روایات مصداق نهایی آیه را حکومت حضرت مهدی(عج) در آخر الزمان  دانسته‌اند.
حکومت مستضعفین در تقابل با مستکبرین شکل می‌گیرد و خداوند وعده پیروزی و وراثت زمین به مستضعفین را در مقابل حکومت مستکبرین مژده می دهد و در حقیقت ظلم و ستم و اجبار مستکبرین است که مستضعفین را محق بر حکومت می‌گرداند.
نکته مهم آنکه بهره مندی مستکبر در سایه فقر و ناداری مستضعف رقم می خورد. مولا علی(ع) که در این شبهای عزیز لیالی قدر و شهادت این اسوه تاریخی تقوا و پرهیز قرار داریم در این باره در تعبیری می فرمایند: "إِنَّ اللهَ سُبْحَانَهُ فَرَضَ فِی أَمْوَالِ الْأَغْنِیَاءِ أَقْوَاتَ الْفُقَرَاءِ، فَمَا جَاعَ فَقِیرٌ إِلاَّ بِمَا مُتِّعَ بِهِ غَنِی، وَاللهُ تَعَالَی سَائِلُهُمْ عَنْ ذلِکَ" درویشی گرسنه نماند جز آنکه توانگری از حق او خود را به نوایی رساند.

امام خمینی(س) به این معنی اشاره دارند که «حب الدنیا راس کل خطئیه» یک واقعیتی است و ریشه حب دنیا را حب نفس می دانند، که بالاخره به استکبار ختم می شود. از طرف دیگر تا زمانی که مستکبران سیستم یا نظام و تشکیلاتی ایجاد نکرده اند، به استضعاف کشیدن توده های مردم به طور کامل محقق نمی شود. به وسیله نظام اقتصادی، نظام استعماری، نظام سیاسی و نظام فرهنگی استکباری است که تسلط بر توده مردم و ضعیف نگاه داشتن آنها عملی می شود. «تنها آنهایی تا آخر خط با ما هستند که درد فقر و محرومیت و استضعاف را چشیده باشند. فقرا و متدینین بی‏بضاعت گردانندگان و برپا دارندگان واقعی انقلابها هستند. ما باید تمام تلاشمان را بنماییم تا به هر صورتی که ممکن است خط اصولی دفاع از مستضعفین را حفظ کنیم‏... ما برای احقاق حقوق فقرا در جوامع بشری تا آخرین قطره خون دفاع خواهیم کرد.» (صحیفه امام، ج‏ ۲۱ ، ص: ۸۶ و ۸۷)
مقام معظم رهبری هم در پیام به حجاج بیت الله الحرام در سال ۱۳۶۸ در پای بندی به اصول انقلاب فرمودند: رفع فقر و محرومیت، در شمار هدفهاى طراز اول است و پای‌بندى به اصول انقلاب، بدون مجاهدت در راه نجات مستضعفان و محرومان، سخنى بى‌معنى و ادعایى پوچ است.

امروزه و در زمانی که ۴۳ سال از آغاز انقلاب اسلامی مستضعفین بر علیه مستکبرین می‌گذرد چرا دوباره دچار فاصله طبقاتی اینچنین فاحشی شده ایم ؟
در یک سر این محور یک وعده غذای سگی در شمال شهر تهران برابر است با حقوق یک کارگر با ۴ سر عائله در ماه ! و در سر دیگر این محورِ بی رحم فروش کلیه و قرنیه چشم برای گذران معیشت در زندگی !
تا اینجای کار تنها فاصله طبقاتی اغنیا بی درد و دور از انقلاب در مقابل فقرای دردمند انقلابی دیده می‌شود که تقریبا در تمام دنیای سرمایه داری امروز دیده می‌شود و البته قرار بود در انقلاب ما دیده نشود.
ولی درد امروز مردم مستاصل و مستضعف این نوع از اغنیا نیستند چرا که اینان رسما مخالف انقلاب بوده و در زراندوزی و احتکار و خون فقرا در شیشه کردن استادند و سعی در ایجاد نارضایتی در مردم دارند.
گلایه اصلی مردم از حضور بخشی از انقلابیون اولیه و مسئولین این ۴۰ سال گذشته و خانواده هایشان در میان مرفهین بی درد و آن اغنیا گفته شده می باشد ، کسانی که شعارهای دلفریب حمایت از مستضعفین می‌دهند ولی در خانه ها و کاخهای مصادره ای صد میلیاردی که امروز به نامشان شده است زندگی می‌کنند، کسانی که فرزندانشان با خودروهای چند میلیاردی و شرکت‌های انحصاری خصولتی مانور تجمل می‌دهند، کسانی که چفیه و تسبیح از گردن و دستشان در مراسم رسمی دولتی جدا نمی شود ولی در فروشگاه‌های برند خارجی خرید و در بیمارستان‌های معروف جهان چک آپ دوره ای می شوند .
این افراد که خطرشان برای انقلاب و آسیبشان برای نابودی اعتماد مردم به نظام اسلامی از جاسوسان اسرائیلی بیشتر است، شعارهایشان در دفاع از انقلاب گوش فلک را کر می‌کند.
مردم نجیب ، با حیا و سختی کشیده ایران اسلامی هنوز به قداست های این انقلاب پای بندند ولی هرگز هیچ عقد اخوتی با خائنین به خون شهدا و منافع ملی خودشان نبسته اند .
امیدواریم به حرمت این شبها و روزهای تعیین کننده سرنوشت یکساله همه ما و ایام پر برکت میهمانی خداوند، خائنین به مردم و خون شهدا رسوا گردند.

همرسانی کنید:

نظر شما:

security code