سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی استان گیلان گفت: شمار بستری‌شدگان کرونایی در بیمارستان‌های استان گیلان نسبت به روزهای گذشته ۲۹ درصد افزایش یافت.

گیل خبر/ به گزارش تسنیم، فردین مهرابیان امشب در جمع خبرنگاران در تشریح آمار بیماران کرونایی بستری شده در استان گیلان اظهار داشت: 179 بیمار کرونایی اکنون در بیمارستان‌های استان گیلان بستری هستند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی استان گیلان با بیان اینکه 52 نفر از این بیماران در 24 ساعت گذشته به آمار افزوده شدند تصریح کرد: 50 نفر از بیماران کرونایی در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند و 50 نفر نیز حال مساعدی ندارند.

مهرابیان با اشاره به روند صعودی بیماران در روزهای گذشته ابراز داشت: تعداد بیماران کرونایی بستری شده در بیمارستان‌های استان گیلان روز گذشته 148 بیمار، ششم فرودین 179 و پنجم فرودین 139 بیمار کرونایی بود.

وی با بیان اینکه در مقایسه با روزهای گذشته افزایش 29 درصدی تعداد بیماران کرونایی را شاهد هستیم گفت: یکی از مهم‌ترین دلایل این افزایش عادی‌انگاری و عدم رعایت موازین بهداشتی پس از روند کاهشی آمار است.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی استان گیلان خاطرنشان کرد: از این رو به مردم استان و مسافران نوروزی رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، پرهیز از عادی‌انگاری، استفاده از ماسک و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی را تأکید می‌کنیم.

مهرابیان با بیان اینکه بیش از 450 مرکز واکسیناسیون در استان گیلان در روزهای عادی آماده انجام واکسیناسیون هستند افزود: در روزهای تعطیل ایام نوروز نیز بیش از 100 مرکز واکسیناسیون گروه‌های هدف را انجام می‌دهند.

همرسانی کنید:
برچسب‎ها : گیلان کرونا

نظر شما:

security code