سخنگوی وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد، واشنگتن در آستانه بازگشت به برجام است و به رغم مشکلات، دسترسی به توافق هسته‌ای با ایران در چند روز آینده امکان پذیر است.

گیل خبر/ به گزارش ایرنا، تارنمای "نیوزویک" روز پنجشنبه به نقل از سخنگوی وزارت خارجه آمریکا که نامش را بیان نکرد نوشت: پیشرفت قابل توجهی (در مذاکرات وین) بدست آمده است و ما به یک توافق احتمالی نزدیک هستیم. اینها مذاکرات پیچیده‌ای هستند و ما هنوز درحال کار بر روی تعدادی از مسائل مشکل هستیم.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا توضیح داد: ما می‌توانیم در روزهای آینده در مورد بازگشت متقابل به اجرای کامل برجام به توافق برسیم.

وی با بکارگیری تاکتیک ضرب‌الاجل‌های ساختگی با توجه به پیشرفت‌های برنامه هسته‌ای ایران مدعی شد: با توجه به سرعت پیشرفت‌های هسته‌ای ایران زمان بسیار کمی برای دستیابی به توافق باقی مانده است.

وی در خصوص تحریم‌های آمریکا علیه روسیه و تاثیر احتمالی آن‌ بر برجام گفت: واشنگتن اقدامات لازم را انجام خواهد داد تا اطمینان حاصل شود که تحریم‌های آمریکا بر اجرای پروژه‌ها و فعالیت‌های هسته‌ای از سوی افراد و نهادهای غیر آمریکایی که مرتبط با برجام هستند تاثیر نگذارد. ما البته مشارکت روسیه در پروژه‌های هسته‌ای (در ایران) که بخشی از اجرای کامل برجام هستند را تحریم نخواهیم کرد.