سخنگوی علوم پزشکی گیلان، با اشاره به پوشش ۴۴ درصدی دز سوم واکسن کرونا در جمعیت واجد شرایط استان گیلان، گفت: ۵۶ درصد جمعیت پنج تا ۱۸ سال استان در نوبت اول و ۴۵ درصد این جمعیت در نوبت دوم واکسن تزریق کردند.

گیل خبر/ به نقل از ایسنا؛ دکتر فردین مهرابیان از بستری شدن ۷۱ بیمار جدید مبتلا به کرونا در استان گیلان طی شبانه روز گذشته خبر داد و اظهار کرد: شاهد تداوم روند کاهشی بستری های روزانه هستیم.

وی مجموع بیماران کرونایی بستری در سطح بیمارستان های استان را ۳۸۹ نفر دانست و افزود: متاسفانه ۷۷ بیمار بدحال هستند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی گیلان، در ادامه از پوشش ۹۶ درصدی جمعیت بالای ۱۲ سال استان در نوبت اول واکسین کرونا خبر داد و خاطرنشان کرد: همچنین ۹۱ درصد از جمعیت ۱۲ سال به بالای استان در نوبت دوم واکسینه شدند.

مهرابیان، با اشاره به پوشش ۴۴ درصدی دز سوم واکسن کرونا در جمعیت واجد شرایط استان گیلان، گفت: ۵۶ درصد جمعیت پنج تا ۱۸ سال استان در نوبت اول و ۴۵ درصد این جمعیت در نوبت دوم واکسن تزریق کردند.

وی تداوم روند کاهشی بیماران روزانه را منوط به رعایت دقیق پروتکل های بهداشتی دانست و خاطرنشان کرد: مطمئنا دریافت دوزهای کامل واکسن توانسته از شدت بیماری در موج ششم بکاهد.

سخنگوی علوم پزشکی گیلان یادآور شد: افرادی که مبتلا به امیکرون شده اند باید چهار تا شش هفته پس از بیماری، برای دریافت دوزهای تکمیلی(دز سوم) واکسن اقدام کنند.

همرسانی کنید:

نظر شما:

security code