برای اولین بار و به قلم مهدی لطفی چهاردِه؛
۱۴۰۰/۱۲/۱۱ ۱۲:۴۱ چاپ

کتاب « مجری تلویزیون، کنشگر گفتاری در سیاستگذاری عمومی. لازمه ها و توصیه هایی برای اجرا » مهدی لطفی چهاردِه منتشر شد.

گیل خبر/ این نخستین کتاب مهدی لطفی چهاردِه پس از نزدیک به بیست سال فعالیت حرفه ای او در تلویزیون محسوب می شود. وی علم‌آموز دکتری تخصصی علوم‌‌‍‌‌سیاسی_سیاستگذاری‌عمومی، دارای چند مقاله‌ علمی پذیرفته شده‌ در کنفرانس‌‌های بین‌المللی و مجری تلویزیون است و در تلویزیون استان گیلان، "شبکه باران" عمدتا به اجرای برنامه‌‌های گفتگو محورِ اجتماعی و سیاسی می‌‌پردازد‌ و طی دو دهه فعالیت جدی در حوزه اجرا، با بسیاری از شخصیت‌های مطرح استانی، ملی، گاه بین‌المللی و مسئولان رده اول ایران به گفتگوی تلویزیونی پرداخته ‌‌‌است.

او در فصل‌های نخستین این کتاب ، از جمله به پیشینه تلویزیون در جهان و ایران، کیستی مجری تلویزیون ، تقسیم‌ بندی مجریان تلویزیون، شرایط کاری و منزلت حرفه‌ای آنها و تبیین اینکه مجری تلویزیون کنشگر گفتاری در سیاستگذاری عمومی است، پرداخته ، فصل‌های میانی را به بیان لازمه‌هایی برای اجرا در تلویزیون، شامل: هر آنچه که یک مجری برای اجرا در تلویزیون می‌باید در وجود خویش داشته باشد و یا بوسیله آموزش کسب نماید، اختصاص داده‌ و در فصل‌های پایانی به نگاشتن شماری از توصیه‌های کاربردی برای انجام گفتگوی (مصاحبه) تلویزیونی و ذکر نکاتی عمومی و راهبردی برای یک مجری تلویزیون از زبان برخی از سرآمدان اجرای تلویزیونی، مربیان اجرا، مربیان صدا، تهیه کنندگان و... در ایران و جهان ، تلویزیون در عصر پست مدرن و آینده مجری همت گمارده است.

کتاب « مجری تلویزیون، کنشگر گفتاری در سیاستگذاری عمومی. لازمه ها و توصیه هایی برای اجرا » حاصل مطالعات، تحقیقات، ترجمه‌ها و بیش از هر چیز، سال‌ها تجربه‌ی اجرای مهدی لطفی چهاردِه است که می‌تواند برای علاقمندان به دانستن و آموختن لازمه های اجرا در تلویزیون، شاغلان این حرفه و همچنین سخنرانان، آموزگاران، اساتید دانشگاه، دانشجویان و فارغ التحصیلان رشته‌های گروه علوم انسانی و‌ هنر بویژه‌؛ علوم سیاسی_سیاستگذاری عمومی، حقوق، علوم ارتباطات و رسانه، سکانداران نهاد‌های حاکمیتی ، مدیران بخش‌های دولتی و خصوصی، وکلای ملت در پارلمان‌های محلی و ملی و همه‌‌ی کسانی که موفقیت‌ در کار یا کسب شان مستلزم داشتن قدرت کنشگری‌گفتاری و یا حضور در برنامه‌های تلویزیونی برای همکلامی با مردم است، سودمند باشد.

این کتاب در 192 صفحه ، در قطع رقعی ، صفحات داخلی تک رنگ، با طراحی روی جلد توسط بهرنگ جدی بصورت چهار‌رنگ و روکش مات توسط « انتشارات بلور» به چاپ رسیده است.

گفتنی است : این کتاب در زمره اولین کتاب ها در این حوزه در ایران است.

همرسانی کنید:

نظر شما:

security code