پروژه های حوزه آب شهرستان صومعه سرا، همزمان با سومین روز از دهه مبارک فجر با حضور استاندار گیلان و نماینده مردم شریف صومعه سرا در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مسئولان افتتاح شد.

گیل خبر/ به گزارش دفتر روابط عمومی و آموزش همگانی شرکت آب و فاضلاب استان گیلان، مدیرعامل این شرکت با تشریح پروژه های قابل افتتاح و بهره برداری در ایام مبارک دهه فجر گفت: 30 پروژه به ارزش 585 میلیارد ریال تقدیم مردم عزیز استان گیلان خواهد شد.

 سیدمحسن حسینی رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان گیلان با اشاره به سیاست این شرکت در اجرای پروژه ها تصریح کرد: هدف از اجرای این پروژه ها ، افزایش جمعیت بهره مند از خدمات این شرکت و همچنین افزایش پایداری خدمات و ارتقاء کمی و کیفی خدمات آبرسانی می باشد.

وی با برشمردن 30 پروژه قابل افتتاح و بهره برداری در ایام مبارک دهه فجر، اصلاح و توسعه شبکه آب و فاضلاب، حفر چاه، ساخت مخازن و آبرسانی به مناطق مختلف روستایی در استان گیلان را از اهم آن ها دانست و افزود: با تلاش و کوشش شبانه روزی انجام شده، خط انتقال آبرسانی به گوراب زرمیخ امروز وارد مدار بهره برداری خواهد شد.

مدیرعامل آبفای گیلان هدف از اجرای این خط را، ارتقاء کمی و کیفی آب شرب مورد نیاز مردم منطقه عنوان کرد و گفت: در شهر صومعه سرا با تکمیل رینگ آب شهر مردم از فشار مناسب آب در شبکه توزیع بهره مند خواهند شد و در 4 روستای دوگور، طاهرگوراب ، ضیابر و اباتر خدمات مربوط به اصلاح و توسعه شبکه انجام شد که بصورت همزمان وارد مدار بهره برداری می شود.

مهندس حسینی در ادامه با بیان اینکه تصفیه فاضلاب اهمیت بسیار زیادی برای حفظ محیط زیست دارد خاطرنشان کرد: باتوجه به همجواری شهرستان صومعه سرا با تالاب انزلی و ورود فاضلاب به تالاب ، اهمیت تصفیه فاضلاب این منطقه دو چندان است که در سفر ریاست محترم جمهوری به استان گیلان ، اعتبار خوبی برای تکمیل فاضلاب شهر صومعه سرا مصوب شده که در حفظ محیط زیست بسیار موثر است.

رئیس هیأت مدیره آبفای گیلان با اعلام خبر انعقاد قرارداد با قرارگاه امام حسن مجتبی (ع)، اظهار داشت: قراردادی به ارزش 1800 میلیارد تومان برای 711 روستا منعقد شده که آبرسانی به 85 روستای فاقد تأسیسات آبرسانی و ارتقاء کیفیت آب 626 روستا طی 30 ماه انجام خواهد شد و جمعیت تحت پوشش مناطق روستایی 9 درصد افزایش یافته و شاخص بهره مندی به 85 درصد خواهد رسید.

وی در پایان ضمن تقدیر و تشکر از پیگیری استاندار گیلان برای تخصیص اعتبارات مناسب به پروژه های فاضلاب، ابراز امیدواری نمود که با اجرای این پروژه ها در حفظ محیط زیست اقدامات بسیار موثری صورت پذیرد.

سپس دکتر دلخوش نماینده مردم شریف صومعه سرا در مجلس شورای اسلامی ضمن تقدیر و تشکر از اقدامات انجام شده در حوزه تأمین آب شهرستان صومعه سرا ، خواستار اولویت بخشی به آبرسانی به 8 روستای منطقه تولمات و همچنین رفع مشکلات فاضلاب گوراب زرمیخ شد.

در ادامه دکتر اسدا... عباسی استاندار گیلان از تلاش مجموعه آبفای گیلان برای اجرای پروژه ها تقدیر نمود و گفت: به نمایندگی از دولت مردمی سیزدهم، آستین همت را بالا زده ام و برای رفع مشکلات، از همه آحاد جامعه و مسئولان همیاری می طلبیم و مدیران نیز باید با سرعت و جدیت بیشتر همراهی نمایند.

 

 

 

همرسانی کنید:

نظر شما:

security code