اتاق اصناف ایران طی اطلاعیه‌ای از کاهش سطح میزان رعایت پروتکل‌ها در کسب‌وکارها به زیر ۵۰ درصد خبر داده که نانوایی‌ها، تالارهای پذیرایی، رستوران‌ها و پاساژهای مسقف در وضعیت نامساعدتری قرار دارند و هشدار داده که در صورت ادامه این شرایط، دولت مجبور به اعمال محدودیت‌های شدید برای فعالان اقتصادی در این ایام مهم خواهد شد.

گیل خبر/ به گزارش ایسنا، اتاق اصناف ایران طی اطلاعیه ای با اشاره به آغاز موج ششم کرونا، سرعت ابتلا و پر شدن بیمارستان‌ها از بیماران کرونایی، تصریح کرده که درحالی‌که در ابتدا تصور می‌شد سویه جدید اومکیرون علائم خفیفی دارد و به بستری یا مرگ نمی‌انجامد، اما آمارهای اخیر در کشورهای مختلف از جمله ایران نشان می‌دهد این تصور نادرست است و جهان با افزایش موارد بستری مبتلایان اومیکرون و افزایش مرگ‌ومیرها مواجه است.

در این اطلاعیه تاکید شده که تنها راه برون‌رفت از شرایط فعلی، تمرکز بیشتر بر رعایت دستورالعمل‌ها و رویه‌های صادره ستاد ملی مبارزه با کرونا است و حفظ سلامت عموم مردم و خانواده بزرگ اصناف در گرو اجرای بهینه این دستورالعمل‌ها و برخوردهای قانونی با متخلفان خواهد بود.  بنابراین لازم است ضمن دریافت دوز سوم واکسن کرونا، استفاده از ماسک و رعایت سایر پروتکل‌های بهداشتی در واحدهای صنفی نیز در دستور کار تمامی اتاق‌ها و اتحادیه‌های صنفی قرار گرفته گیرد.

طبق اعلام اتاق اصناف ایران در حال حاضر میزان رعایت پروتکل‌ها در کسب‌وکارها هم‌اکنون به زیر ۵۰ درصد رسیده و نانوایی‌ها، تالارهای پذیرایی، رستوران‌ها و پاساژهای مسقف در وضعیت نامساعدتری قرار دارند. بنابراین در صورت ادامه این شرایط، دولت مجبور به اعمال محدودیت‌های شدید برای فعالان اقتصادی خواهد شد که موجب ضرر و زیان مضاعف در کسب‌وکارها در این ایام مهم برای اصناف خواهد شد.

در ادامه این اطلاعیه از اصناف خواسته شده تا با افزایش مسئولیت‌پذیری اجتماعی در رعایت پروتکل‌های بهداشتی و افزایش آن به سطح بیش از ۹۰ درصد، موجب قطع زنجیره انتقال این ویروس در جامعه و حافظ جان و مال خود و خانواده و همشهریان شوند.

همچنین بر اساس اعلام اتاق اصناف ایران،  اتاق‌ها و اتحادیه‌های صنفی با تشدید بازرسی، نظارت و برخورد قاطع و پلمب واحدهای اندک خاطی، موجب ضمانت در اجرای بیش‌از پیش رعایت پروتکل‌های بهداشتی خواهند بود.

البته اخیرا دبیر کل اتاق اصناف ایران از تمرکز بر فرهنگسازی برای واکسیناسیون و رعایت پروتکل‌های بهداشتی و همچنین تشدید نظارت بر رعایت پروتکل‌ها خبر داده و گفته بود که با توجه به دستورالعمل مدیریت هوشمند کرونا، دیگر بحث تعطیلی مشاغل در پیک‌های کرونا مطرح نیست.