سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به سه رقمی شدن بستری های روزانه کرونا در استان، گفت: در شبانه روز گذشته ۱۲۴ نفر بستری شدند.

گیل خبر/ به گزارش مهر، فردین مهرابیان ظهر پنج شنبه  با اشاره به اینکه روند آمارهای کرونا در استان گیلان صعودی است، اظهار کرد: پنج شهرستان گیلان نیز با توجه به افزایش آمارها در وضعیت قرمز قرار گرفته‌اند.

وی با بیان اینکه تعداد بستری‌های روزانه کرونایی در گ یلان سه رقمی شده است، گفت: در شبانه روز گذشته ۱۲۴ بیمار کرونایی در مراکز درمانی گیلان بستری شدند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به اینکه مجموع بیماران کرونایی در استان به ۳۳۰ نفر رسیده است، افزود: عدم رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی و عادی انگاری و برگزاری دورهمی های خانوادگی از مهم‌ترین عوامل افزایش تعداد بیماران است.

وی با تأکید بر ضرورت توجه به توصیه‌های بهداشتی و رعایت شیوه نامه‌ها، پرهیز از حضور در دورهمی و اجتماعات، گفت: ۳۸ بیمار کرونایی به دلیل شرایط بد در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌های گیلان بستری هستند و حال ۳۸ بیمار دیگر نیز وخیم است.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی گیلان به نقش واکسیناسیون به ویژه دُز سوم در ایجاد ایمنی اشاره و از مردم خواست تزریق دز سوم واکسن کرونا را جدی بگیرند.