معاون وزیر جهاد کشاورزی ..."> گیل خبر - اخبار گیلان و رشت - آقای معاون وزیر جهاد کشاورزی؛افزایش قیمت نان صحت دارد،شما خبر ندارید! معاون وزیر جهاد کشاورزی ..." /> معاون وزیر جهاد کشاورزی ..." />

گیل خبر/مژگان شفاعتی

متن خبری که امروز در یکی از خبرگزاری ها خواندم،چند دقیقه ای مرا به فکر واداشت. متن خبر را بهتر است شما مخاطبین محترم که هر روز برای خرید مایحتاج خانه از جمله" نان" وقت می گذارید ،هم بخوانید.
معاون وزیر جهاد کشاورزی خبر داد؛
افزایش قیمت نان صحت ندارد/در هیچ استانی مشکلی در تامین نان نداریم
معاون وزیر جهاد کشاورزی افزایش قیمت نان را تکذیب کرد و گفت: در هیچکدام از شهرستان‌ها و استان‌های کشور مشکل کمبود نان نداریم.
یزدان سیف، مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران و معاون وزیر جهاد کشاورزی در گفتگو با خبرنگار مهر مطالب مطرح شده درباره کمبود نان در برخی استان‌های کشور و مشکل در روند توزیع آرد را رد کرد و گفت: این مباحث صحت ندارد.
وی با بیان اینکه مشکلات ایجاد شده در ایرانشهر به دلیل توقف چند روزه فعالیت یکی از کارخانجات مهم آرد در این شهرستان متأثر از اختلاف شرکا بوده است، افزود: افزایش قابل توجه تعرفه و نرخ حمل ناوگان جاده‌ای از دیگر دلایل این مساله بوده که خوشبختانه با تدابیر اندیشیده شده، این مشکل رفع شده و همه چیز به روال عادی برگشته است.
سیف با تاکید بر اینکه هیچ‌گونه کمبود نان در این شهرستان و شهرستان‌های دیگر کشور نداریم، تصریح کرد که روال پخت نان در خبازی‌های سراسر کشور عادی است.
وی همچنین افزایش قیمت نان را نیز تکذیب کرد و گفت: مردم اصلاً نگرانی در این زمینه نداشته باشند.
آقای معاون وزیر کشاورزی!
شاید در منطقه ای که شما و دیگر مسئولان زندگی می کنید، نان گران نشده و اصلا برای " دولتمردان" افزایش قیمت نان با توجه به حقوق های بالایی که می گیرند، به چشم نیاید.
اما برای مردمی که هشت شان گرو نه شان است، حتی افزایش قیمت 100 تومانی نان و دیگر اقلام معیشتی مورد نیاز، یعنی حساب کتاب شان دیگر درست از آب در نمی آید.
برای دولتمردانی با حقوق های نجومی،غم هزینه اجاره خانه عقب مانده قابل درک نیست. همان مسئولانی که زمان انتخابات از درد های مردم می گویند و بعد از روی کار آمدن، فراموشی و تکذیب از راهکارهای پیش روی آنهاست.
همان مسئولانی که غم " نان" ندارند، غم " نام" دارند که مبادا فلان پست مدیریتی را نتوانند به چنگ آورند.نکند نتوانند با استفاده از قدرت قوم و خویشی و فامیلی بر مسند قدرتی که در نظر گرفته اند، تکیه بزنند.
آقای معاون وزیر کشاورزی!
در استان گیلان از تاریخ 11 دی ماه 1400 قیمت نان افزایش یافته است و با این افزایش قیمت نه تنها نان ها از شرمندگی کوچکتر شده اند بلکه؛ وزن شان هم با کاهش مواجه شده است.
عادل محمدی، رئیس اتحادیه نانوایان گیلان از افزایش قیمت نان در این استان خبر داد و گفت: قیمت‌های جدید از شنبه در همه نانوایی‌های گیلان اعمال می‌شود.
او با اشاره نرخ جدید نان در گیلان اظهار داشت: بر اساس مصوبه ستاد تنظیم بازار قیمت انواع نان یارانه‌ای کامل بر اساس نرخ جدید مصوبه تنظیم بازار، نان بربری با وزن چانه ۵۲۰ گرم هزار و ۳۰۰ تومان، لواش با چانه ۱۵۰ گرمی ۳۵۰ تومان، نان سنگک با چانه ۵۷۰ گرم هزار و ۵۰۰ تومان، تافتون ۲۵۰ گرمی ۶۰۰ تومان تعیین شده است.
رئیس اتحادیه نانوایان گیلان تصریح کرد: قیمت انواع نان غیریارانه‌ای آزادپز نیز برای نان بربری با وزن چانه ۶۰۰ گرم هزار و ۸۰۰ تومان، لواش با چانه ۱۵۰ گرمی ۴۲۰ تومان، نان سنگک با چانه ۶۳۰ گرم ۲ هزار تومان، تافتون ۲۵۰ گرمی ۷۰۰ تومان تعیین شده است.
آقای معاون وزیر کشاورزی!
از قدیم گفته اند" هرچقدر پول بدی همان قدر آش میخوری" ولی؛ در این کشور گویا هر چه قدر قیمت ها افزایش یابد از کیفیت و کمیت محصولات خریداری شده کاسته خواهد شد.
درست است که تکذیب کردن افزایش قیمت نان از سوی شما برای مردم، ناامید کننده است ولی چیزی که برای مردم بیشتر باعث تاسف است، بیخبر بودن شماست. حدود یکماه از افزایش قیمت نان می گذرد و شما صراحتا این خبر را تکذیب می کنید؟!.
تکذیب، بی خبری و بی اطلاعی مسئولین از افزایش قیمت های اجناس روندی است که اگر همینطور ادامه یابد،باعث دلسردی بیشتر مردم این کشور می شود.
همان مردمی که قوت لایموت بیشترشان با توجه به گرانی های های سرسام آور و بدون نظارت، نان است. نانی که این روزها قیمتش افزایش یافته و کیفیتش کمتر شده و به ناچار قسمت بیشتری از آن دور ریز شده است.نانواها دلایلی همچون افزایش هزینه نانوایی ودستمزد کارگران را برای به صرفه نبودن قیمت نان بیان می کنند و در این میان هم مردم ناراضی اند و هم نانواها.
آقای معاون وزیر کشاورزی!
مردم در کنار نگرانی های ناتمامی که در این کشور دارند، بیشتر از مسئولانی همچون شما که به راحتی دغدغه هایشان را تکذیب کرده و نادیده می گیرند، دلخور هستند.
مسئولانی که غم معیشت، درمان، اشتغال، ازدواج و ...مردم را فقط در جلسات مطرح کرده و سپس به باد فراموشی می سپارند.
متاسفانه زندگی اشرافی بسیاری از مسئولان کشور به گونه ای است که فاصله طبقاتی بین آنها مردم و بیداد می کند.آیا از چنین مسئولانی می توان امید رسیدگی و پیگیری دردهای بی انتهای مردم را داشت؟!.تکذیب کردن واقعیت های تلخی که نشات گرفته از تصمیمات مسئولان است، راهگشا نیست.

همرسانی کنید:

نظر شما:

security code