لیفت صورت با نخ چیست؟ آیا لیفت نخ محدودیت سنی دارد؟

گیل خبر/ لیفت صورت به روش های متعددی انجام می پذیرد. یکی از این روش ها عمل‌ زیبایی لیفت صورت می باشد اما به علت نقاهت طولانی مدت و البته هزینه های بالا همیشه در انتخاب آن به عنوان روشی برای جوانسازی پوست تردیدهایی وجود داشته است. در سال‌های اخیر روش های متعددی جایگزین جراحی لیفت شده است. در ادامه به یکی از این روش هایی که اخیرا طرفداران زیادی هم پیدا کرده است می پردازیم.  در این روش که لیفت صورت با نخ نام دارد پوست را از طریق جای‌گذاری نخ گرید پزشکی در صورت سفت و محکم می‌کند و سپس پوست در اثر محکم کشیدن نخ «کشیده» می‌شود و بالا می‌رود.

لیفت صورت با نخ با هدف لیفت و خوش‌تراش کردن صورت انجام می‌شود. در لیفت با نخ از نخ بخیه موقتی گرید پزشکی برای بخیه زدن پوست و محکم کشیدن پوست استفاده می‌شود. بیش از 20 سال است که لیفت صورت با نخ انجام می‌شود، اما نوآوری‌های ایجادشده در مواد مورد استفاده برای تولید نخ محبوبیت این درمان را در سال‌های گذشته افزایش داده است.

لیفت با نخ چیست؟

در لیفت صورت با نخ از نخ بخیه موقتی برای لیفت جزئی و در عین‌حال محسوس پوست استفاده می‌شود. جراح زیبایی به‌جای آن‌که پوست شل صورت را بردارد، بخش‌هایی از آن را به سادگی با استفاده از نخ می‌کشد و معلق نگه می‌دارد. درنتیجه پوست با ملایمت به عقب کشیده می‌شود و اثر لیفت و محکم شدن را بر صورت باقی می‌گذارد. لیفت با نخ علاوه بر این‌که برای لیفت پوست ایده‌آل است، به روش دیگری نیز با پیر شدن پوست مقابله می‌کند: لیفت با نخ «واکنش التیام‌بخشی» بدن را برمی‌انگیزد و باعث می‌شود بدن مقدار فراوانی کلاژن را به موضع درمان بفرستد. این اثر از آن‌رو مهم است که کمبود کلاژن نقش مهمی در فرایند پیری دارد.

کلاژن به «فاکتورهای رشدی» کمک می‌کند که تأثیر بسیار مهمی بر وضعیت پوست دارند. علاوه بر این‌که از کلاژن برای التیام زخم استفاده می‌شود، کلاژن پوست را محکم، قوی، درخشان و منعطف نگه می‌دارد. هرچه سن بالاتر می‌رود، بدن کلاژن کمتر و کمتری تولید می‌کند، در نتیجه ضخامت پوست تا 70 سالگی حدود 80% کم می‌شود. کاهش حجم و قدرت پوست یکی از عامل‌های مؤثر در ایجاد شدن چین و چروک‌ها و پوست اضافه است. 

مزایای لیفت صورت با نخ

  

نتایج آنی

پس از جراحی لیفت صورت غالباً چند هفته یا چند ماه طول می‌کشد تا نتایج مشخص شود. بسیاری از متقاضیان درمان‌های زیبایی عاشق نتایج تقریباً آنی لیفت با نخ هستند. جوان‌تر و کشیده‌تر شدن پوست صورت بلافاصله پس از اتمام لیفت با نخ محسوس خواهد بود. جراح پلاستیک نخ جذبی را در نقاط مهم و خاصی در زیر پوست قرار می‌دهد، سپس نخ‌ها را رو به بالا می‌کشد تا اثر لیفت به دست بیاید. 

دوران بهبود سریع

پس از انجام دادن جراحی معمول لیفت صورت باید خود را برای دوره نقاهت دشواری آماده کنید که غالباً چند هفته طول می‌کشد و با ناراحتی شدیدی همراه است. اما اگر بخواهید لیفت با نخ را انجام بدهید، می‌توانید در ساعت ناهار یک روز کاری به کلینیک مراجعه کنید و همان روز با دوستانتان قرار شام بگذارید.

جوان و محکم شدن پوست

لیفت با نخ موجب کلاژن‌سازی می‌شود و پوست را جوان‌تر می‌کند. به‌علاوه نخ پوست صورت را می‌کشد، چین و چروک‌ها را از بین می‌برد و پوست را صاف‌تر می‌کند. چین و چروک‌ها و خطوط ناحیه‌هایی از صورت که نخ در آنها گذاشته می‌شود، در حد چشمگیری کمتر می‌شود.

ماندگاری بالای نتایج

هرچند لیفت با نخ درمان نسبتاً سریعی است، اما نتایج آن معمولاً حدود یک سال ماندگاری دارد. بنابراین لیفت با نخ درمانی است که مسلماً ارزش امتحان کردن را دارد.

لیفت با نخ بر روی چه ناحیه‌هایی از صورت انجام می‌شود؟

 

بسیاری لیفت با نخ را برای مناطقی از صورت انتخاب می‌کنند که به مرور زمان شل و افتاده شده است. لیفت با نخ برای جوانسازی بخش‌های زیر کاربرد دارد:

پیشانی: لیفت پیشانی با نخ، شل شدن و افتادگی پوست پیشانی، ابروها و پلک بالا را کاهش می‌دهد. همچنین لیفت پیشانی با نخ به از بین رفتن چین و چروک‌های روی پیشانی و بین چشم‌ها کمک می‌کند.

گونه‌ها: لیفت گونه‌ با نخ، افتادگی گونه‌ها را برطرف می‌کند و خطوط خنده دو طرف لب‌ها را صاف می‌کند. جراح زیبایی بافت نرم گونه را در موقعیت بالاتری قرار می‌دهد تا با اثر گود رفتن زیر پلک پایین مقابله کند. در نتیجه صورتی جوان‌تر، خوش‌فرم‌تر و شاداب‌تر خلق می‌شود.

ابرو: لیفت ابرو با نخ پوست شل و افتاده ابروها را محکم می‌کند و ابروها را بالا می‌برد تا چشم‌ها هوشیارتر و شاداب‌تر به نظر برسد و چهره‌تان جوان‌تر شود.
فک: لیفت فک با نخ حمایت ساختاری از دست‌رفته صورت را جایگزین می‌کند، در نتیجه تغییری طبیعی و در عین حال چشمگیر در خطوط تعریف‌کننده فک ایجاد می‌شود.

متقاضیان لیفت صورت با نخ

متقاضی ایده‌آل لیفت صورت با نخ معمولاً در اواخر دهه چهارم تا اوایل دهه ششم زندگی قرار دارد، حال آن‌که اکثراً بیماران بالای 55 سال نتیجه بسیار بهتری از جراحی لیفت صورت می‌گیرند. البته لیفت با نخ می‌تواند جایگزینی برای جراحی لیفت صورت بیماران مسن‌تری باشد که به دلایل پزشکی نمی‌توانند جراحی انجام بدهند. چون لیفت صورت با نخ را می‌توان با استفاده از بی‌حسی موضعی انجام داد، بسیاری از بیماران دچار عارضه‌های مرتبط با پیری ـ از قبیل فشار خون بالا، دیابت نوع دو و بیماری قلبی و عروقی ـ که شرایط لازم را برای انجام جراحی ندارند، می‌توانند این درمان غیرجراحی را در کمال ایمنی انجام بدهند. چنانچه دچار بیماری مهمی هستید، حتماً با پزشک مشورت کنید تا مطمئن شوید که لیفت با نخ درمان مناسب و ایمنی برایتان است.  

مراحل لیفت با نخ

روش‌های انجام دادن لیفت با نخ با توجه به ناحیه تحت درمان و ترجیح متخصص کمی با هم تفاوت دارند. البته تکنیک پایه در تمام روش‌ها معمولاً یکسان است. مراحل کلی لیفت با نخ به شرح زیر است:

1.از شما خواسته می‌شود که در اتاق عمل دراز بکشید. سپس الکل و داروی بی‌حسی موضعی روی پوستتان زده می‌شود تا برای درمان آماده شوید.


2.متخصص نخ‌ها را با کانولا یا سوزن بسیار باریکی زیر پوستتان وارد می‌کند. وارد کردن نخ‌ها 30 تا 45 دقیقه طول می‌کشد.


3.متخصص نخ‌های جای‌گذاری شده را می‌کشد. در این مرحله ممکن است سفتی یا فشار مختصری را زیر پوست احساس کنید.


4.سوزن‌ها ظرف چند دقیقه بیرون آورده می‌شود، درمان تمام می‌شود و می‌توانید به خانه یا محل کار برگردید.

خطرها یا عوارض جانبی لیفت با نخ

لیفت با نخ درمانی کم‌خطر با دوران بهبود حداقل است، بااین‌حال در این درمان نیز مانند هر درمان دیگری احتمال بروز عوارض و خطرهای جانبی وجود دارد.

بروز عوارض زیر پس از لیفت با نخ غیرعادی نیست:

کبودی
ورم
خونریزی
درد خفیف در محل ورود نخ


مراقب بروز عوارض زیر باشید:

واکنش آلرژیک به مواد تشکیل‌دهنده نخ

خونریزی در اثر ورود نخ و جمع شدن خون زیر پوست

کشیدگی یا فرورفتگی آشکار در محل جای‌گذاری نخ‌ها

«حرکت» ناخواسته یا جابه‌جا شدن نخ که باعث برآمده و ناهموار به نظر رسیدن پوست می‌شود.

درد زیر پوست در نتیجه بیش از حد سفت کشیده شدن نخ یا جای‌گذاری نامناسب آن

عفونت محل درمان

همرسانی کنید:

نظر شما:

security code