فرمانده انتظامی استان از رفع تصرف ۳۶ هزار متر مربع از زمین‌های ملی شهرستان شفت به ارزش ۴ و نیم میلیارد تومان خبر داد.

گیل خبر/ به گزارش صدا و سیما مرکز گیلان ؛ سردار عزیزاله ملکی گفت : در پی دریافت شکایت نماینده حقوقی اداره منابع طبیعی شفت مبنی بر تصرف زمین ملی توسط افرادی در یکی از روستا‌های این شهرستان، پیگیری موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت.

فرمانده انتظامی گیلان در ادامه با اشاره به اینکه ماموران پلیس آگاهی ضمن هماهنگی قضائی به همراه کارشناس اداره منابع طبیعی به محل مورد نظر اعزام شدند گفت : در بازدید از زمین‌های مورد نظر مشخص شد ، افرادی ۳۶ هزار متر مربع از زمین‌های ملی را به صورت غیرقانونی با پایه‌های چوبی و سیم‌خاردار محصور کرده بودند.

وی از معرفی ۵ متهم این پرونده برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی خبر داد و گفت : کارشناسان ارزش این زمین‌ها را ۴ و نیم میلیارد تومان اعلام کرده اند.

سردار ملکی به جمع‌آوری و رفع تصرف کلیه آثار تجاوز با حکم قضائی و به استناد تبصره یک ماده ۵۵ قانون حفاظت و بهره‌برداری از جنگل‌ها و مراتع کشور اشاره کرد و افزود : زمین‌خواران بدون در نظر گرفتن حق عامه مردم در بهره‌مندی از نعمت‌های خدادادی با هدف رسیدن به سود‌های کلان اقدام به تصرف اراضی ملی و منابع طبیعی می‌کنند که برای مقابله با این مشکل، همکاری همه مردم و دستگاه‌ها الزامی است.

همرسانی کنید:

نظر شما:

security code