رئیس کل دادگستری گیلان با علما، طلاب و امامان جمعه اهل سنت شهرستان‌های رضوانشهر، تالش و آستارا در حوزه علمیه محمدیه تالش دیدار کرد.

گیل خبر/ به گزارش ایلنا، رئیس کل دادگستری استان گیلان با علمای اهل سنت شهرستان‌های رضوانشهر، تالش و آستارا دیدار کرد و در جمع آنان حضور یافت.

حجت الاسلام حمزه خلیلی رئیس کل دادگستری گیلان با اشاره به اینکه یکی از مسئولیت‌های سخت و خطیر، مسئولیت ارشاد و هدایت مردم است تصریح کرد: پیامبران به عنوان سفیران الهی در جامعه با عقول مردم مواجه بودند و آنان را با برهان و استدلال قانع می‌کردند.

وی با بیان اینکه مبلغان دینی باید ابتدا خود را اقناع کرده و به زیور تقوا آراسته کنند و سپس در مسیر اقناع و هدایت مردم گام بردارند اظهار داشت: مبلغ دینی اگر بتواند عقل مردم را قانع کند قلب آنان را نیز به تسخیر در آورده و راه هدایت بر او آسان می‌شود.

رئیس شورای قضایی استان در ادامه با انتقاد از برخی تغییر کاربری زمین‌های کشاورزی در گذشته که موجب افزایش ساخت و ساز ویلا و منازل مجلل در روستاها شده افزود: دستگاه قضایی با عزم جدی با زمین خواران و کسانی که تغییر کاربری غیر مجاز گرفته و اقدام به ساخت و ساز کرده‌اند برخورد کرده و حتی تعدادی از بناهای غیر قانونی را قلع و قمع کرده است.

همرسانی کنید:

نظرات شما:

مسعود 23 آذر 1400 ساعت 12:09

با سلام
در این سالها ما فقط اینگونه سخنرانی ها را از تریبونها می شنویم اما در عمل هر روز مافیای زمین خواری به راحتی و با کمک ... زمینهای با ارزش زراعی که هزاران سال برای بهروری کشاورزی و تولید مواد غذایی بکار میرود را کم کم تبدیل به ویلا و مکانی برای خوش گذرانی غیر بومیان میکند . البته تقصیر بعضی از روستاییان نیز است اما مقصر اصلی مسولانی هستند که چراغ سبز برای این کار برای سود جویان روشن میکنند . کشاورز اگر وضعیت اقتصادیش خوب باشد هرگز اقدام به فروش زمینها نمیکند .رئیس کل دادگستری گیلان اگر در این امر جدی هستند اول از همه بایستی سراغ اصلاح قوانین برود و بعد از ان به سراغ بعضی از دهیاری ها و شوراها و کارشناسان فنی بخشداری و بنیاد مسکن برود که راههای دور زدن از قانون را پیش روی دلالان قرار می دهند . دادگستری اگر واقعا بدنبال حفظ شالیزارها هست بازرسان مورد وثوق خود را بصورت غیر محسوس به روستاها بفرستد و ببیند چه فاجعه ای در حال رخ دادن است .خصوصا روستاهایی که طرح بازنگری مجدد طرح هادی شروع شده .

نظر دهید - پسندیدم 0

نظر شما:

security code