رئیس پلیس بین‌الملل نیروی انتظامی گفت؛فردی که از طریق تاسیس شرکت اقدام به کلاهبرداری از تجار و صرافی‌ها می‌کرد در روسیه دستگیر شد.

گیل خبر/ به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان،سردار هادی شیرزاد رئیس پلیس بین‌الملل نیروی انتظامی درباره دستگیری کلاهبردار ۱۲ هزار میلیارد تومانی که به مسکو متواری شده بود، گفت: این فرد در اصل رئیس یک گروه ۱۵ نفره است که روش مجرمانه آن‌ها تاسیس شرکت‌های داخلی و بین‌المللی بوده و از مسیر این شرکت‌ها اقدام به کلاهبرداری از تجار و صرافی‌ها می‌کردند.

سردار شیرزاد ادامه داد: سال ۹۹ بر اساس دستور مرجع قضایی درخصوص صدور اعلان قرمز برای این افراد به پلیس بین‌الملل، اقدام ما شروع شد. پس از شهریور ۹۹، درخواست را صادر کردیم و بعد از ۳ ماه برای این ۱۵ نفر اعلان قرمز صادر شد. اواخر ۹۹ چند نفر از آن‌ها شناسایی و به کشور استرداد شدند. سر دسته اصلی این باند در کشور روسیه شناسایی شد سپس از ما مدارک استرداد در خواست شد.

وی گفت:همکاری وزارت امور خارجه، دستگاه قضایی، سفارت ایران در مسکو و پلیس بین‌الملل مسکو در دستگیری این کلاهبردار تاثیر زیادی داشت و منجر شد که دادگاه روسیه رای استرداد این فرد به ایران را صادر کند.