رئیس سازمان غذا و دارو گفت: متاسفانه شاهدیم ارز دولتی به دست افرادی افتاده که کالا و دارو را با ارز آزاد محاسبه کردند و پولش را از مردم گرفتند، حتما پیگیر این موضوع هستیم و باید آنها را به مردم و مراجع ذی صلاح معرفی کنیم. 

گیل خبر/ به گزارش تسنیم؛ بهرام دارایی درخصوص بحث مبارزه با فساد و شفافیت‌سازی گفت: سازمان غذا و دارو عزم خود را در راستای اجرای این امر جزم کرده است و این موضوع در شکل بازسازی و شفاف سازی فرایندهایی که این سازمان در قسمت های مختلف از جمله غذا، دارو و تجهیزات پزشکی با آن سرو کار دارد، بروز می‌کند.

معاون وزیر و رئیس سازمان غذا و دارو همچنین عنوان کرد: فرایندسازی‌های سازمان غذا و دارو بر اصل جلوگیری از رانت، انحصارگرایی، بی‌عدالتی و در جهت تامین حقوق مردم به عنوان مصرف‌کننده و همچنین ذینفعان اصلی و تولیدکنندگان ما به عنوان کسانی که در سنگر خودکفایی و حفاظت نیازمندی‌های ملی ما گام بر می‌دارند، مربوط می‌شود.

وی گفت: ما موظفیم که حتما ارز 4200 تومانی که حق ملت است و ما با این تحریم‌های ظالمانه در حال تامین آن هستیم را به دست مردم برسانیم، در حالی که متاسفانه شاهدیم که به دست افرادی افتاده که کالا و دارو را با ارز آزاد محاسبه کردند و پولش را از مردم گرفتند، حتما پیگیر این موضوع هستیم و باید آنها را به مردم و مراجع ذی‌صلاح معرفی کنیم.

معاون وزیر و رئیس سازمان غذا و دارو در ادامه افزود: مسلماً افرادی که این کارها را کرده‌اند نگران و ناراحت شدند و تلاش‌هایی می‌کنند که حاشیه‌سازی کنند و افکار عمومی را از اصل موضوع منحرف کنند درحالی که قول می‌دهیم ما تا آخر کار پیگیر هستیم و این کار را به سرانجام خواهیم رساند.

وی همچنین افزود: به هرحال بحث‌های حاشیه‌ای باعث می‌شود بخشی از انرژی سیستم هدر برود و مجبور می‌شویم که روی این مسائل تمرکز کنیم.

دارایی با بیان این که در واقع رانت و فساد یعنی اینکه شما ارز 4200 تومانی را بگیرید و کالا را با چند برابر قیمت ارز آزاد در اختیار تولید کننده و مصرف‌کننده قرار بدهید و از جوابگویی نیز فرار کنید و از آن طرف هم به سیستم های نظارتی، وزارت بهداشت و سازمان غذا و دارو حمله و تهمت بزنید تا جهت افکار عمومی را منحرف کنید، تاکید کرد: این جواب نمی‌دهد و تمام تلاش خود را می‌کنیم تا حقوق مردم را بازگردانیم و این گرانی را از دوش مردم برداریم.