طرح ضربتی واکسیناسیون ۲۰ هزار دانش‌آموز ۱۵ تا ۱۸ ساله شهر رشت امروز در پایگاه‌های دانش‌آموزشی و عمومی این شهر آغاز شد.

گیل خبر/ به نقل از فارس؛ رئیس مرکز بهداشت شهرستان رشت  با بیان اینکه امروز دانش‌آموزان ۱۵ الی ۱۸ ساله شهر رشت واکسن کرونا را دریافت می‌کنند، اظهار کرد: واکسیناسیون گروه سنی ۱۲-۱۸ سال در ۲۳ پایگاه بخش‌ها مثل روال چند روز اخیر در حال انجام است و این گروه سنی می‌توانند به پایگاه‌های واکسیناسیون بخش‌ها مراجعه کنند.

دکتر مازیار محمدی با بیان اینکه دانش‌آموزان رشتی واکسن سینوفارم دریافت خواهند کرد، افزود: ۳۵ پایگاه واکسیناسیون در رشت مشتمل بر ۲۸ پایگاه اختصاصی دانش‌آموزی و هفت پایگاه دانش‌آموزی - عمومی و همچنین ۲۳ پایگاه دانش‌آموزی - عمومی در بخش‌ها با همکاری مجدانه بسیج و سپاه راه‌اندازی شده که به‌صورت هم‌زمان واکسیناسیون علیه ویروس کرونا را در شهرستان رشت بر عهده‌دارند.

وی با بیان اینکه دانش‌آموزان قادر هستند تا در سامانه واکسیناسیون ثبت‌نام و پیامک دریافت کنند، گفت: طرح ضربتی واکسیناسیون دانش‌آموزان رشت با برنامه‌ریزی آموزش‌وپرورش و معرفی دانش‌آموزان واکسن زده می‌شود که تنها شرط دریافت واکسن قرار گرفتن در گروه‌های سنی و همچنین داشتن شناسنامه است.

رئیس مرکز بهداشت شهرستان رشت با بیان اینکه تا امروز ۷۰ درصد جمعیت بالای ۱۲ سال شهرستان رشت نوبت اول واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند، خاطرنشان کرد: ۲۱ درصد از این جمعیت نیز نوبت دوم واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند.