گیل خبر/ به گزارش روابط عمومی دکتر احمد دنیامالی نماینده مردم شهرستان بندرانزلی،تمامی اراضی واقع در داخل محدوده طرح جامع شهر انزلی و همچنین طرح های هادی روستایی انزلی از حریم تالاب خارج شد.بر این اساس صدور و تفکیک سند مالکیت اراضی در مناطق شهری و روستایی که از حریم تالاب خارج شده است بلامانع است.

بر اساس تصمیم وزارت نیرو و جلسات متعددی که با حضور همه کارشناسان و مطلعین امر در زمینه تعیین حریم و بستر تالاب انزلی برگزار شد، شرکت مدیریت منابع آب ایران با تایید شورای حقوق بیت المال ، حدود دو هزار هکتار محدوده های فوق را از حریم تالاب انزلی خارج کرد .

شایان ذکر است که تصمیم غیر کارشناسی که در سال ۱۳۹۳ برای تالاب انزلی گرفته شده بود و حریم تالاب را که بر اساس کنوانسیون رامسر حدود ۱۵ هزار هکتار بود را بر خلاف مصالح ملی و محلی تا ۲۵ هزار هکتار افزایش داده بود و به تبع آن مشکلات زیادی را برای شهروندان و ساکنین روستاهای انزلی ایجاد کرده بود.

این امر مهم که با پیگیری‌های نماینده بندرانزلی و همراهی و مساعدت رییس کل دادگستری و دادستان استان، استاندار و مدیرکل آب منطقه ایی استان گیلان حاصل گردید بسیاری از مشکلات روستائیان را بطور قانونی مرتفع می سازد و موجب حفاظت بهتر و دقیقتر از محدوده قانونی تالاب انزلی می شود.