چگونه بازاریابی دیجیتال خود را آغاز نماییم؟

گیل خبر/ امروزه دیگر بازاریابی به روش های قبل که شماره تلفن پیدا می‌کردید و تماس می‌گرفتید منقضی شده است. با گسترش ارتباطات در دنیای آنلاین و وب روش‌های بسیار گسترده و پیشرفه تری وجود دارد که باید از آنها کمک بگیرید. این روش‌ها و تکنیک‌ها همگی با عنوان دیجیتال مارکتینگ و یا بازاریابی دیجیتال شناخته می‌شوند. برای مثال این تکنیک‌ها شامل طراحی سایت، سئوسازی سایت ، تبلیغات در گوگل ، تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی و تبلیغات کلیکی و ...می‌باشد. برای آشنایی با انواع ابزارهای بازاریابی دیجیتال در این آموزش با سایت ساز زرین همراه باشید.

ابزارهای دیجیتال مارکتینگ عبارتند از :


راه‌اندازی سایت:

یکی از ابزارهای پایه‌ای و اساسی که در دیجیتال مارکتینگ مورد نیاز می‌باشد، طراحی سایت است. همانطور که می‌دانید شبکه‌های اجتماعی روز به روز جای خود را به یکدیگر می‌دهند. در صورتیکه سایت این طور نیست و به صورت ثابت باقی است. از این رو برای آنلاین سازی کسب و کار خودتان باید سایت و پیج اینستاگرام را در کنار یکدیگر داشته باشید. در واقع پیج اینستاگرام مکمل سایت شما خواهد بود.

سئوسازی سایت :

یکی از مهم‌ترین و اساسی ترین مباحثی که در بازاریابی دیجیتال مطرح می‌شود سئوسازی سایت است.  سئو فرآیندی است که بدون آن عملا سایت شما به نتیجه‌ای نخواهد رسید. پروسه سئو از زمان طراحی سایت جهت کمک به مباحث فنی و معماری سایت آغازو تا پایان عمر آن باقی خواهد ماند. با استفاده از سئوسازی، سایت برای انواع موتورهای جستجو از جمله گوگل بهینه شده و براساس کلمات کلیدی هدف شما در نتایج جستجو ظاهر می‌شود. سئو از 3 بخش مهم : سئو داخلی و خارجی و تکنیکال تشکیل می‌شود. سئو داخلی به تمامی اقداماتی گفته می‌شود که در درون سایت شما انجام می‌شود. سئو خارجی تمام اقدامات خارج از سایت شما و در جهت بهبود رتبه و قدرت سایت شماست و سئو فنی نیز شامل مواردی مانند افزایش سرعت و بهینه سازی کدهای سایت می‌باشد. این را فراموش نکنید که سئوسازی سایت یک سرمایه گذاری بلند مدت بوده که در نهایت از مزایای آن بهره مند خواهید شد.

انواع تبلیغات:

یکی دیگر ار ابزارهای بسیارمهم در دیجیتال مارکتینگ، تبلیغات است. که می‌تواند شامل موارد زیر باشد:

تبلیغات در گوگل :

یکی از انواع تبلیغات که بسیار هدفمند و مفید است و برای صاحبین سایت ها  کاربرد دارد. البته این نوع از تبلیغات برای دامنه‌های ir قابل اجرا نیست. ولی در صورتیکه دامنه غیر از  ir باشد یکی از بهترین راه‌های دریافت ترافیک عالی و همین طور افزایش فروش است.

تبلیغات بنری:

یکی از انواع تبلیغات مرسوم در دنیای دیجیتال مارکتینگ تبلیغات بنری است. در این نوع تبلیغات با طراحی یک بنر ساده و یا گرافیکی و گاها ویدئویی می‌توان در سایت های پذیرنده تبلیغات و در ازای پرداخت هزینه بنری که بیانگر محصولات و خدمات شماست تبلیغات انجام داد.

تبلیغات ppc و همسان:

تبلیغات pay per click  یا پرداخت به ازای کلیک به تبلیغاتی گفته می‌شود که به سایت‌های نمایش دهنده تبلیغات هزینه پرداخت می‌شود و پس از کلیک کاربر و وارد شدن به سایت هدف از هزینه تبلیغات کم می‌شود.  تبلیغات همسان همانند تبلیغات  کلیکی است با این تفاوت که این تبلیغات در سایت هایی است که از نظر محتوا و پلتفرم به سایت مبدا شباهت بالایی دارد.

انتشار رپورتاژ آگهی:

رپورتاژ آگهی یکی از روش هایی است که در سئو خارجی بسیار مورد توجه سئو کاران قرار می‌گیرد. این روش نسبت به روش های دیگر کمتر تبلیغاتی بوده و بیشتر جنبه کسب قدرت برای سایت را دارد. ولی با این وجود باز هم می‌تواند به عنوان یک بخش از تبلیغات در نظر گرفته شود.

ایمیل مارکتینگ:

با وجود گسترش و پیشرفت ابزارهای ارتباطی هنوز هم ایمیل مارکتینگ یکی از مهم‌ترین ابزارهای آنلاین است. و این ابزار هم در دیجیتال مارکتینگ جهت معرفی خدمات و محصولات مورد استفاده قرار می‌‌گیرد.

اینفلوئنسر مارکتینگ:

این روش نیز یکی از روش‌های عالی برای بازاریابی و تبلیغات است. به این صورت که در ازای  پرداخت هزینه  محتوای تبلیغاتی شما در دست افراد اینفلوئنسر و یا افراد مشهور قرار می‌گیرد تا این افراد که مورد قبول و استقبال مردم واقع شده اند، از طریق شبکه های اجتماعی آن را به گوش مردم می‌رسانند.

اس ام اس مارکتینگ:

پیامک همواره کاربرد دارد و با استفاده از اس ام اس می‌توان خدمات و محصولات و تخفیفات را به مشتریان اطلاع رسانی نمود. برای اینکه اس ام اس کاربردی باشد باید لینک سایت و یا محصولات و خدمات خود را در آن بگنجانید.

بازاریابی شبکه های اجتماعی:

امروزه شبکه‌های اجتماعی از جمله اینستاگرام یکی از بهترین محل‌های انجام تبلیغات است . زیرا در شبکه ها افراد مختلفی حضور دارند که درصد بالایی از آنها مشتریان هدف شما هستند. از این با استفاده از یک استراتژی مناسب و تبلیغ نویسی عالی و حتی تولید محتوای مناسب مشتریان هدفمند را به سوی محصولات خود جذب نمایید و این طریق موجب افزایش فروش محصولات و خدمات خود شوید و به برندسازی خود کمک کنید.

جمع بندی:

در این آموزش تلاش کردیم شما را با انواع ابزارهای دیجیتال مارکتینگ از جمله طراحی سایت و سئوسازی آن آشنا سازیم. مطمئنا ابزارهای دیجیتال مارکتینگ به این موارد محدود نمی‌شود و روز به روز در حال پیشرفت و گسترش می‌باشد. در صورتیکه تمایل دارید همین حالا کسب و کار آنلاین و طراحی سایت فروشگاهی خود را را آغاز و یا با استفاده از ابزارهای دیجیتال آن را گسترش دهید با شماره 09104326225 و یا شماره 02171053933 تماس حاصل نمایید.

همرسانی کنید:

نظرات شما:

فرشاد اصغری 23 مرداد 1401 ساعت 11:05

به نظرم در صورت داشتن سرمایه بهترین روش طراحی و سئو سایته. چون میزان اعتماد که به سایت هست به اون یکی روشا نیست.

نظر دهید - پسندیدم 0

نظر شما:

security code