مزدا صوفی ریاست هیات کاراته گیلان در گفتگو با گیل خبر اظهار داشت : تیم کاراته گیلان در مسابقات انتخابی ورودی به اردوهای تیم ملی بزرگسالان به مقام قهرمانی کشور رسید.

گیل خبر/ به گزارش روابط عمومی هیات کاراته گیلان ، مزدا صوفی رییس هیات کاراته استان گیلان  ضمن قدردانی از زحمات سرمربی و مربیان و تمامی دست اندرکاران کاراته استان گیلان همچنین از تلاشها و زحمات تمامی بازیکنان تشکر و قدردانی نمود و گفت : از ابتدای آغاز مسئولیت اینجانب به عنوان ریاست هیات کاراته در حوزه قهرمانی، هیات کاراته گیلان بر اساس برنامه راهبردی  که تدوین شده بود حرکت کرد و در سال نخست این برنامه ها مرحله عملیاتی کرد که از نظر زمان بندی در  تقویم ورزشی پیش افتادیم.

 وی افزود :برخی معضلات و موانع اداری وجود داشت که خوشبختانه آن موارد مرتفع گردید و سعی نمودیم تا ظرفیت ها و نیروهای مستعد را در حوزه های قهرمانی و مربیگری شناسایی کنیم و آن پتانسیل ها بهره گیری کنیم و به سمت و سوی درست هدایت نماییم.

وی افزود : یک قهرمان کاراته  پس از اتمام دوره قهرمانی خود و ورود به عرصه مربیگری می تواند یک تیم را به بهترین نحو مدیریت و هدایت کند و از وجود این قهرمان به جهت تجاربی که دارند باید سود جست.

صوفی با بیان اینکه انحصار گرایی در هیات کاراته استان گیلان در خصوص افراد  دیگر وجود ندارد ، عنوان کرد : در گذشته کسانی بودند که انحصاری عمل می کردند اما ما این نگاه را در هیات شکستیم و با خرد جمعی تصمیمات خوبی گرفته شد که ماحصل آن قهرمانی کاراته استان گیلان در رده بزرگسالان بعد از مدتی نزول در این رده در سطح کشور بود.

صوفی تصریح کرد : در مورد مسایل فنی در هیات کاراته استان گیلان در جلسات متعدد و  مرتبط با کمیته های همسو مختلف بحث و بررسی های فراوانی انجام گرفت و یکی از این  سیاست ها برگزاری اردوی تمرینی مشترک و رقابتهای درون اردویی بود که تمامی این تصمیمات بر پایه عدالت محوری و شایسته سالاری بوده است.

وی با بیان اینکه اکثریت قهرمانان کاراته استان گیلان در رده های امید و پایه  بوده اند و در رده بزرگسالان گیلان نفری در تیم ملی نداشت افزود،  : قریب به اتفاق قهرمانان  کاراته استان گیلان در رده امیدها و پایه بوده اند و با سرمایه گذاری و مطالعه و حمایت و هدایت این قهرمانان میتوانیم در بزرگسالان برای سالهای آتی حرفهای زیادی در سطح کشور داشته باشیم و  این شروعی دوباره برای بزرگسالان در سطح کشور بود و پس از مدتها در  بزرگسالان توانستیم در مسابقات مقام اول را بدست آوریم  که ماحصل کوشش ورزشکاران با تعصب کاراته استان گیلان بود.

وی تاکید کرد : افرادی که این مسابقات شرکت داشته و قهرمان شده اند هریک   به نوعی در کورس قهرمانی قرار داشتند   و این  بدین معنا است که این عزیزان با تصمیم و اراده مستحکم  تمرینات خود را در هر شرایطی داشته و در تمامی اردوها هیات کاراته استان گیلان حضور داشته اند و نشان دادند  کسی که هدفی ایده آل را دنبال میکند و برای رسیدن به آن زحمت میکشد حاصل زحمات خود را خواهد دید، کاراته کاهای حاضر در تمرینات هیات کاراته استان گیلان  در دوران کرونا با رعایت پروتکل های بهداشتی به تمرینات خود ادامه دادند و اگر کرونا و قوانین سخت و محکم نبود حتما هیات کاراته استان گیلان شرایط تمرینی بهتری را از نظر زمان بندی  فراهم می کرد.

رییس هیات کاراته گیلان افزود : هیات کاراته به دنبال کمیت نیست بلکه کیفیت را مد نظر قرار داده است  و با بکار گیری آقای حامد زیکساری به عنوان سرمربی تیم های منتخب کاراته استان  گیلان که ایشان از  قهرمانان پر تلاش کاراته جهان بوده است و در کسوت  مربیگری نیز نشان داده بسیار  توانمند میباشد و حضور ایشان در کادر مربیان تیم ملی کاراته میتواند برای کاراته استان گیلان مثمر ثمر باشد .از سوی دیگر اگر چه جمعیت آماری و جمعیت کاراته استان گیلان  نسبت به سایر استانها پایین تر باشد اما کیفیت و فعالیت قهرمانان این استان در سطح  بالاتری قرار دارد که همیشه از تاثیر گذاران اصلی در تیمهای ملی کاراته بوده است  و باید  به دنبال شناسایی استعدادهای بیشتری نیز در زمینه بازیکن باشیم.

وی اضافه کرد : استعدادهای زیادی در کاراته داریم که باید پرورش داده شوند اما متاسفانه بحث کرونا به ورزشهایی نظیر کاراته آسیب وارد کرده است و امیدواریم با واکسیناسیون گسترده در رده های مختلف و رعایت پروتکل های بهداشتی هر چه زودتر این ویروس منحوس از جامعه ما رخت ببندد و فعالیت های ورزشی نیز به روال عادی خود برگردد.

صوفی ضمن تشکر از تلاشهای ریاست محترم فدراسیون کاراته جمهوری اسلامی در جهت ارتقای سطح کاراته در کشور گفت : از ریاست محترم فدراسیون و سازمان لیگ و مسابقات و سایر ارکان فدراسیون کاراته  به جهت برگزاری مطلوب مسابقات انتخابی با توجه به شرایط کرونایی تشکر و قدر دانی می کنم . تمام   کاراته کاهای حاضر استان گیلان در این مسابقات خوش درخشیدند  و بیشتر  نفرات اعزامی برای اولین بار بود  از رده امید به رده بزرگسالان مسابقه میدادند و در جدول مسابقات تا هشت نفر هم صعود کردند که جا دارد از زحمات همه این عزیزان تشکر و قدردانی شود .

وی ادامه داد : بازیکنان باید به قوانین روز داوری اشراف کافی داشته باشند و در بحث کوچینگ نیز مربیان عزیز ما اطلاعات روز داشته تا بتوانند  کنترل بازیکن در تاتمی  بعهده داشته باشند .

صوفی در پایان اظهار امیدواری کرد : انشاءالله کاراته کاهای گیلانی که در تیم ملی کاراته کشور بکار گرفته میشوند  بتوانند در مسابقات جهانی افتخارآفرین کنند.

گفتنی است در رقابت های انتخابی ورودی به اردوهای تیم ملی رده بزرگسالان بخش آقایان که روزهای دوم و سوم شهریور جاری در سالن فتح دانشگاه آزاد واحد علوم تحقیقات تهران برگزار شد در پایان تیم گیلان با دو نشان طلا و یک نشان نقره توانست به مقام قهرمانی بزرگسالان کشور دست یابد همچنین در بخش بانوان نیز تیم گیلان با کسب یک نشان به مقام چهارم کشور دست یافت.

همرسانی کنید:

نظر شما:

security code