بتل رویال یعنی چه؟ معرفی بهترین بازی های بتل رویال

سبک‌های فروانی برای بازی‌های ویدئویی وجود دارد که برخی، به دلیل محبوبیت و جذابیت خود پیشرفت‌های بزرگی را تجربه می‌کنند. چرا که قطعا با افزایش جذابیت بازی برای مخاطبان، تقاضای آن نیز میان کاربران افزایش می‌یابد. سبک بتل رویال یکی از این سبک‌ها است که امروزه می‌توان آن را محبوب‌ترین سبک بازی جهان شناخت. زیرا صدها میلیون کاربر در سرتاسر جهان دارد که بازی‌های سبک بتل رویال را در پلتفرم‌های مختلف اجرا می‌کنند.

گیل خبر/ به گزارش سایت اول گیم: بتل رویال یک سبک نبرد خونین است که در بازی‌های اکشن پیاده سازی می‌شود. با افزایش محبوبیت سبک بتل رویال، بازی‌های زیادی به عنوان رقیب یکدیگر به وجود آمدند که موجب شده هر کدام برای بیشتر دیده شدن پیشرفت‌های چشم‌گیری داشته باشند. شاید از خود سوال کنید که نبرد بتل رویال اصلا چه گیم پلیی دارد و چگونه به وجود آمده است. در این مقاله شرح دادن کامل مفهوم بتل رویال می‌کوشیم.

بتل رویال چیست؟

بتل رویال نوعی نبرد اکشن و گروهی است که عموما به صورت آنلاین اجرا می‌شود. در آن، گروهی از کاربران به صورت رندوم در یک نقشه گیر می افتند و باید به کشتار یکدیگر بپردازند. با گذر زمان به منظور افزایش درگیری‌ها، نقشه کوچک‌تر می‌شود و افراد باید به دنبال کشتار رقبای خود باشند. در نهایت تنها بازیکن یا تیمی که زنده بماند، برنده بازی تلقی می‌شود. در واقع بتل رویال یک بازی با مود Free For All DeathMatch است که آن را با شرایط و قوانین ویژه برگزار می‌کنند.

به طور کلی مهم‌ترین هدف در بازی‌ها بتل رویال، ادامه بقا می‌باشد و کشتار رقبا اولویت نیست. پس بازیکنان باید تا حداکثر توان خود از رو به رویی با رقبا خودداری کنند تا بتوانند شانس برد خود را افزایش دهند. عموما برخی تجهیزات در مپ بتل رویال پنهان می‌شود که بازیکنان می‌توانند با یافتن و جمع آوری آن‌ها خود را مجهزتر از قبل سازند. لازم به ذکر است تعداد قتل یا کیل (Kill) در پایان بازی مهم نمی‌باشد و حتی احتمال برد برای بازیکنان با یک قتل، وجود دارد؛ هر چند این احتمال زیر 1% است.

تاریخچه تولد بتل رویال

در سال 1999، یک فیلم سینمایی با نام بتل رویال (Battle Royale) در ژاپن انتشار یافت. این فیلم با وجود داستان خونین و متضاد با ذات انسانی که داشت، توانست توجه و رضایت میلیون‌ها بیننده ا به خود جذب کند. داستان آن از این قرار بود که در آینده‌ای خیالی، دولت کشور برای کاهش جمعیت مسابقاتی را با نام بتل رویال برگزار می‌کرد که از بین صدها نفر شرکت کننده تنها یک نفر زنده باقی می‌ماند.

این داستان وحشتناک الهام بخش بازی‌های بتل رویال بود؛ سر انجام چند سال بعد مجموعه رمان و فیلم‌هایی با نام بازی‎های گرسنگی (The Hunger Games) منتشر شد که مجددا مورد استقبال میلیون‌ها نفر در سرتاسر جهان قرار گرفت. این مجموعه یادآوری مجددی برای بازی بتل رویال بود که توانست برای بسیاری از طراحان بازی‌های ویدئویی در جهان الهام بخش باشد.

در نهایت در سال 2013 برای اولین بار یک بازی بتل رویال با نام دی زد (DZ) تولید و منتشر شد. اما امروزه پس از گذشت کمتر از 10 سال، بازی‌های زیادی با سبک بتل رویال در سرتاسر جهان وجود دارند که همگی بر روی عنوان بهترین بازی سبک بتل رویال رقابت می‌کنند. تا به حال می‌توان گفت بازی پابجی موبایل، کال آف دیوتی، فورتنایت و فری فایر اصلی‌ترین رقبا در این حوزه هستند و هر کدام صدها میلیون کاربر در پلتفرم‌های خود ثبت کرده‌اند.

بهترین بازی‌های بتل رویال

هیچوقت نمی‌توان یک بازی را به عنوان بهترین در جهان شناخت. زیرا قطعا بی علت نیست که هر کدام توانسته‌اند میلیون‌ها نفر را به بازی خود جذب کنند. در نتیجه لیستی از بهترین بازی‌ها طبق نظر کاشناسان گیم و تعداد کاربران آن‌ها در اختیار شما می‌گذاریم:

کال آف دیوتی (Call Of Duty)

طبیعی است که در لیست بهترین بازی‌های جهان، نام کال آف دیوتی را مشاهده کنیم. این بازی بیش از ده سال است که جزو بهترین بازی‌های اکشن و تیر اندازی اول شخص در جهان به شما می‌رود. کالاف دیوتی نیز سبک بازی بتل رویال را در سری بازی‌های خود بارگزاری کرده تا کاربران خود را از آن بهره‌مند سازد. سبک بتل رویال کالاف دیوتی به گونه‌ای است که افراد به صورت انفرادی یا تیمی در یک مپ به جنگ با یکدیگر می‌پردازند. نکته‌ای که بازی کال آف دیوتی همواره در آن پیشتاز بوده، سلاح‌‌های مختلف با سطح گرافیک و عملکرد مشابه واقعیت است. افراد می‌توانند سلاح‌های متنوع را در این بازی استفاده کنند و از شباهت آن به واقعیت لذت ببرند. مجموعه‌ای از این نکات مثبت، کال آف دیوتی را به یکی از بهترین بازی‌های بتل رویال در جهان تبدیل کرده است. البته چیت کالاف دیوتی موبایل باعث شده که بسیاری از پلیر ها جدیدا از این بازی ناراضی شوند اما خب هر بازی بتل رویالی دارای چیت می باشد و چیت کالاف دیوتی هم امری عادی است.

فورتنایت (Fortnite)

بازی فورتنایت در حال حاضر از بهترین بازی‌های بتل رویال شمرده می‌شود. این بازی سال 2017 همزمان با بزرگ‌ترین رقیب خود پابجی موبایل منتشر شد و توانست به خوبی نام خود را بر سر زبان‌ها بیندازد. همچنین فورتنایت یک بازی فانتزی با گرافیک فوق العاده است؛ زیرا موتور گرافیکی این بازی Engine Unreal 4 نام دارد که امروزه از برترین موتورهای گرافیکی جهان می‌باشد.

در نبرد بتل رویال فورتنایت، 100 بازیکن به صورت انفرادی یا گروهی در یک نقشه با چت نجات فرود می‌آیند. ابتدا هیچ کدام از بازیکنان مجهز نیستند و دست خالی باید تجهیزات و سلاح‌های پنهان شده در نقشه را بیابند. پس از مجهز شدن بازیکنان و با گذر زمان، نقشه برای بازیکنان کوچک‌تر می‌شود تا آن‌ها را مجبور به درگیری با یکدیگر کند. با افزایش درگیری‌ها، بازماندگان رفته رفته کاهش می‌یابد و در نهایت تیم یا فرد باقی مانده، برنده بازی اعلام می‌شود و جوایز خود را دریافت می‌کند.

پابجی موبایل (PUBG Mobile)

در نهایت می‎رسیم به پابجی موبایل که اصلی‌ترین نامزد عنوان "بهترین بازی بتل رویال در جهان" می‌باشد. سالانه میلیون‌ها نفر به نصب پابجی موبایل اصلی می‌پردازند و تعداد کاربران او رو به رشد است؛ به طوری که حتی نصب پابجی موبایل روی کامپیوتر نیز میان کاربران بسیار رواج دارد. در حال حاضر می‌توان بازی پابجی را در انواع کنسول‌ها و سیستم‌های بازی مشاهده کرد.

در بتل رویال پابجی موبایل، 100 بازیکن به صورت رندوم از سرتاسر جهان در یک نقشه به وسعت 8x8 بدون تجهیزات فرود می‌آیند. در نقاط مختلف نقشه، تجهیزات و سلاح‌های مختلفی پنهان شده که بازیکنان باید با آن‌ها خود را مجهز کنند. در میدان نبرد بخش‌های ممنوعه‌ای وجود دارد که با گذر زمان بزرگ‌تر می‌شوند و فضا را برای بازیکنان تنگ‌تر می‌کنند. در نهایت 1 بازیکن یا تیم به عنوان بازمانده و برنده بازی اعلام می‌شود. به صوت مختصر مراحل بتل رویال پابجی را می‌توان به سه قسمت تقسیم کرد؛ سقوط، غارت و بقاء. البته توجه داشته باشید که چیت پابجی همانند چیت سایر بتل رویال ها موجود می باشد و متاسفانه امکان بن شدن آن کمتر می باشد به همین دلیل در بازی پابجی چیتر های بیشتری وجود دارند.

بازیکنان پابجی برای افزایش سطح حرفه خود در بتل رویال، عموما به فرا گرفتن آموزش پابجی موبایل اهمیت زیادی می‌دهند؛ چرا که تسلط به کارکتر در بازی مهم‌ترین مسئله است. خرید یوسی پابجی موبایل نیز میان کاربران ایرانی پابجی بسیار رواج یافته و افراد زیادی به این کار می‌پردازند. به خصوص در سال اخیر که کاربران پابجی موبایل خبر خوبِ تاسیس شدن فروشگاه یوسی پابجی موبایل را شنیده‌اند. چرا که وبسایت ucpubg.vip، بهترین فروشگاه یوسی حال حاضر ایران می‌باشد.

آیا در نبرد بتل رویال پس از مرگ بازیکن به بازی بر می‌گردد؟

سوالی که ذهن بسیاری از افراد را درگیر خود کرده، این است که آیا پس از مرگ بازی ادامه دارد و کارکتر دوباره زنده می‌شود؟ جواب خیر است. بازیکنان تنها یک جان در بازی دارند و در صورت از دست دادن آن، دیگر بازی اتمام می‌یابد. چرا که بتل رویال یک بازی امتیازی نیست و در بازی، تنها یک نفر زنده خواهد ماند که او نیز برنده می‌باشد.

منیع: AvalGame.ir

همرسانی کنید:

نظر شما:

security code