رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان:
۱۴۰۰/۰۵/۳۰ ۱۷:۴۵ چاپ

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان گفت: اکسیژن تولیدی استان ۳۰ تن و اکسیژن مصرفی استان ۶۰ تن است و لذا نیاز به اکسیژن اورژانسی و خرید اکسیژن ساز و تهیه اکسیژن مایع داریم. 

گیل خبر/ به گزارش دانشجو، ارسلان سالاری، رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان در حاشیه بهره برداری از بیمارستان اضطراری ارتش در رشت، ضمن قدردانی از همکاری ارتش جمهوری اسلامی و فرماندهی دانشکده هوانیروز با دانشگاه علوم پزشکی استان گیلان در مدت شیوع کرونا، اظهار کرد: گیلان جزو نخستین استان‌های درگیر با کرونا در کشور بود و تاکنون ۶۰ هزار بیمار بستری در بیمارستان‌های استان داشتیم.

سالاری از انجام بالغ بر ۳۰۰ هزار آزمایش تشخیصی کرونا در بیمارستان‌ها و مراکز سرپایی و غیر سرپایی استان خبر داد و افزود: همزمان با شیوع بیماری کرونا سعی کردیم از همه ظرفیت‌های استانی و ملی برای ارتقای زیرساخت‌های بهداشتی و درمانی استان استفاده کنیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان، با اشاره به درگیری ۳۰ بیمارستان دولتی و خصوصی و همه مراکز ۱۶ و ۲۴ ساعته استان با بیماری کرونا در حوزه‌های آموزش، پیشگری و درمان، تصریح کرد: گیلان جزو استان‌های پیشرو در بسیج ملی مبارزه با کرونا بوده است.

سالاری، با بیان اینکه ارتش جمهوری اسلامی از اسفند ۹۸ در کنار حوزه سلامت کل کشور بوده است، عنوان کرد: اقدامات ارتش در بخش‌های گندزدایی، تهیه اقلام حفاظت فردی و استقرار در مبادی ورودی و خروجی استان کمک شایانی به مدیریت بیماری کرد.

وی همچنین از همکاری ارتش در راه اندازی بخش اورژانس ۱۲ تخته بیمارستان فومن و بهسازی مرکز خدمات جامع سلامت شهر ماکلوان با اعتبار دو میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومانی خبر داد و اضافه کرد: راه اندازی آی. سی. یو، سی. تی اسکن و ام. آر. آی بیمارستان فومن با هزینه ۴۰ میلیارد تومانی نیز در دست اقدام توسط ارتش است.

رئیس علوم پزشکی گیلان، با بیان اینکه حوزه بهداشت و درمان استان همزمان با کرونا با چالش‌ های فراوانی مواجه بود، خاطرنشان کرد: زیرساخت‌های بهداشت و درمان استان معیوب و ضعیف و تجهیزات پزشکی ما فرسوده و مستهلک است و با پروژه‌های ناتمام حوزه سلامت و بدهکاری‌های سنگین مواجه هستیم لذا از همه ظرفیت‌های ملی و استانی باید برای جبران کمبود‌ها استفاده کنیم.

وی از راه اندازی اورژانس هوایی گیلان در سال گذشته خبر داد و متذکر شد: ۱۷ آمبولانس به ناوگان اورژانس استان اضافه کردیم و تعداد پایگاه‌های ۱۱۵ استان از ۶۲ به ۶۸ افزایش یافت؛ همچنین مرکز کاشت حلزون شمال کشور را به بهره برداری رساندیم.

بهره برداری دو بیمارستان ۲۰۰ تختخوابی در تالش و لنگرود

سالاری، به افتتاح دو خوابگاه ۶۰۰ نفری با اعتبار ۱۰۰ میلیارد تومان و بهره برداری از دو بیمارستان ۲۰۰ تختخوابی در تالش و لنگرود جهت کاهش بار بیماران در شرق و غرب استان اشاره کرد و گفت: راه اندازی اورژانس بیمارستان شهید بهشتی انزلی و رازی رشت نیز انجام شد.

وی از اتمام ۳۲ پروژه نیمه تمام بهداشت و درمان استان با اعتبار ۴۸۰ میلیارد تومانی خبر داد و عنوان کرد: بیمارستان پورسینای رشت قدمت ۱۰۰ ساله دارد و ۵۰ سال از فعالیت بیمارستان رازی رشت می‌گذرد؛ بیش از ۳۰ سال از راه اندازی دانشکده‌های علوم پزشکی استان نیز می‌گذرد که نشان دهنده اهمیت توجه به بخش سلامت گیلان است.

رئیس علوم پزشکی گیلان، با اشاره به راه اندازی ۹ سی. تی اسکن در استان، یادآور شد: ۸۵۰ قلم تجهیزات پزشکی به ارزش ۷۰ میلیارد تومان بین بیمارستان‌ها توزیع کردیم و ۲۶ دستگاه اکسیژن ساز خریداری شده است.

وی با بیان اینکه ۴۷ پروژه علوم پزشکی استان با اعتبار ۵۰۰ میلیارد تومان تا پایان سال جاری به بهره برداری خواهد رسید، اظهار کرد: امیدواریم با همکاری قرارگاه سازندگی خاتم سپاه بتوانیم این پروژه‌ها را به اتمام برسانیم.

سالاری، از واکسیناسیون ۳۰ درصدی افراد بالای ۳۰ سال استان خبر داد و خاطرنشان کرد: در حال حاضر قریب به ۲۱۰۰ بیمار کرونایی بستری داریم که از پیک اول بسیار سخت‌تر است، زیرا در پیک نخست مردم از کرونا ترس داشتند و همه مسئولان پای کار بودند؛ همچنین شدت بیماری کمتر بود، اما در پیک پنجم نه تنها مردم عادی انگاری می‌کنند، بلکه بیماری از شدت و سرایت بالایی برخوردار است.

سالاری با اشاره به بهره برداری از بخش اورژانس سایت لاکان رشت با ۱۲۰ تخت، اضافه کرد: پنج دستگاه اکسیژن ساز داریم و سه مخزن اکسیژن را راه اندازی کردیم، زیرا اکسیژن تولیدی استان ۳۰ تن و اکسیژن مصرفی استان ۶۰ تن است و لذا نیاز به اکسیژن اورژانسی و خرید اکسیژن ساز و تهیه اکسیژن مایع داریم.

رئیس علوم پزشکی گیلان، با بیان اینکه نگران کمبود تخت بیمارستانی هستیم، گفت: اگر با جهش‌های بعدی کرونا مواجه شویم، نمی‌توانیم به بیماران سرویس دهی مناسب داشته باشیم لذا نیازمند مشارکت مردم در رعایت پروتکل‌های بهداشتی هستیم.

همرسانی کنید:

نظر شما:

security code