همزمان با کاهش ذخایر خون در گیلان:
۱۴۰۰/۰۴/۱۲ ۱۴:۲۳ چاپ
photo ٢٠٢١ ٠٧ ٠٣ ١٤ ٢٩ ٥٩ (2)

جمعی از فعالان اقتصادی و کارکنان منطقه آزاد و شهرک صنعتی انزلی با عمل به مسئولیت‌ اجتماعی و به ‌منظور تأمین نیاز بانک خون استان گیلان ، با 12 هزار سی‌سی از خون خود به نیازمندان ، زندگی اهدا کردند.

گیل خبر/ به گزارش روابط عمومی هلدینگ هپی لند ، با توجه به کاهش ذخایر بانک خون در گیلان و شیوع پیک پنجم بیماری کرونا و بنا بر ضرورت تأمین ذخایر خونی سازمان انتقال خون و همسو با عمل به مسئولیت‌های اجتماعی ، گروه سیار سازمان انتقال خون با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی به‌مدت یکروز با استقرار در کارخانه پوشاک هپی لند از جمعی از فعالان اقتصادی و کارکنان منطقه آزاد و شهرک صنعتی انزلی خون دریافت کرد.

گفتنی است ، در این اقدام خیرخواهانه که از سوی هلدینگ هپی لند و با همکاری سازمان منطقه آزاد انزلی و انجمن سرمایه گذاران و کارآفرینان منطقه آزاد انزلی برگزار گردید ، 12 هزار سی سی خون اهدا شد که این مهم براساس اعلام نیاز مراکز انتقال خون استان به فرآورده های خونی در همه گروه های خونی و در راستای حس نوع دوستی و نیکوکاری صورت گرفت.
شایان ذکر است بیماران دیالیزی و بیماران دارای اختلال انعقاد خون نیز از دریافت کنندگان دائمی فرآورده‌های خونی هستند که گیلان دارای بیش از 1000 بیمار دیالیزی بوده و سالانه به طور میانگین بیش از ۲۰۰ هزار واحد و فرآورده های خونی در استان گیلان تولید می شود که این خون ها برای مصدومان حوادث، جراحی ها، بیماران هموفیلی، فاویسم و افراد مورد نیاز مورد مصرف قرار می گیرند.

استان گیلان به علت گردشگرپذیر بودن، آمار بالای تصادفات، جراحی های قلب و عروق، تعداد زیاد بیماران هموفیلی، تالاسمی و فاویسمی جزو استان های اول کشور به لحاظ مصرف فرآورده های خونی است.

شرایط اهدای خون داشتن حداقل سن ۱۸ سال تمام و حداکثر ۶۰ سال (اهداکنندگان مستمر تا ۶۵ سال)، حداقل وزن ۵۰ کیلوگرم، فاصله اهداء خون هر هشت هفته یک بار مشروط به آنکه تعداد دفعات آن در طول یک سال از چهار بار بیشتر نشود، همراه داشتن اصل کارت شناسایی (شناسنامه، گواهینامه، گذرنامه و برای اهداکنندگان بار اول کارت ملی الزامی ) است.

همرسانی کنید:

نظر شما:

security code