-استاندار گیلان گفت: یکی از موانع مهم تولید، قاچاق کالا است لذا برای کمک به تولید باید بتوانیم در راستای مبارزه با قاچاق کالا موفق‌تر عمل کنیم.

گیل خبر/ به گزارش خبرگزاری تسنیم، ارسلان زارع عصر امروز در جلسه کمیسیون برنامه‌ریزی هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان گیلان در رشت اظهار داشت: برگزاری منظم جلسات این کمیسیون و اجرای دقیق مصوبات آن ضروری است.

استاندار گیلان با بیان اینکه برای پیشگیری از قاچاق کالا و ارز دولت الکترونیک باید به طور جدی مورد توجه قرار گیرد خاطرنشان کرد: هماهنگی، انسجام مناسب و تقویت نظارت‌ها در امر مبارزه با قاچاق کالا و ارز بسیار حائز اهمیت است.

زارع با اشاره به اینکه سیاست بنیادی و راهبردی اقتصاد مقاومتی بر تقویت تولید کالا تاکید دارد گفت: متناسب با شعار سال تحت عنوان "جهش تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌ زدایی‌ها" یکی از موانع مهم تولید، قاچاق است که باید تمام روزنه‌های آن مسدود شود.

نماینده عالی دولت در گیلان با بیان اینکه اگر بتوانیم در راستای پیشگیری و مبارزه با قاچاق کالا موفق‌تر عمل کنیم در حقیقت به تولید کمک بیشتری کرده‌ایم ابراز داشت: در این خصوص لازم است از سامانه‌های مرتبط استفاده شود.

وی به گزارش پلیس امنیت اقتصادی گیلان در این جلسه در شرح عملکرد 3 ماهه امسال اشاره کرد و افزود: کاهش 14 درصدی تعداد پرونده‌ها و در عین حال افزایش 57 درصدی ارزش ریالی کالاهای کشف شده اقدامی مناسب در راستای برنامه‌های کمیسیون برنامه‌ریزی هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان است.

استاندار گیلان با اشاره به نقش مؤثر مردم در پیشگیری از قاچاق، تصریح کرد: ضرورت دارد از ظرفیت دستگاه‌های فرهنگی و رسانه‌ها برای تولید محتوای مناسب در زمینه جلب همکاری‌های عمومی در مسیر مبارزه با قاچاق استفاده شود.

به گزارش تسنیم، در این جلسه ناظر گمرکات گیلان و مدیرکل گمرک انزلی ابوالقاسم یوسفی‌نژاد گزارشی از تیم اعزامی کمیسیون به آستارا درباره کالاهای متروکه و قاچاقیِ ضبط و رسوب شده ارائه کرد و همچنین مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی استان گیلان کوروش بالا‌دست نیز گزارشی از عوامل مؤثر بر جلوگیری از قاچاق فرآورده‌های نفتی ارائه کرد.