گیل خبر/ سرویس شهری: در آستانه انتخابات 28 خرداد 1400 آخرین شنیده های انتخاباتی را از پایگاه اطلاع رسانی گیل خبر دنیال کنید

اصلاح طلبان لیست نمی دهند / احتمال تشکل مستقل ائتلاف کاندیداهای اصلاح طلب

شنیده ها حاکی از ان است اصلاح طلبان به جمع بندی لازم برای ارائه لیست انتخابات شورای شهر رشت دست نیافته اند. بعضی تشکل های این جریان با توجه به مسائل انتخابات ریاست جمهوری معتقدند شرایط برای حضور در انتخابات فراهم نیست و نباید در انتخابات شورا نیز مشارکت داشت. تنها 5 کاندیدای این جریان آرای لازم را به دست آوردند که یک نفر از آن ها نیز انصراف داده است( مازیار صیادی).

گفتنی است برخی کاندیداهای دیگر که آرای لازم را به دست نیاورند قصد دارند لیست ائتلاف کاندیداهای اصلاح طلب را تشکیل دهند. میرحسین مومنی زاده، مجتبی میرزایی و بهنیا ثابت رفتار از جمله این کاندیداها هستند.

گردش به راست حامیان روحانی به رئیسی!

برخی از کاندیداهای شوراهای شهر که در دوره گذشته از جمله حامیان حسن روحانی محسوب می شدند، این دوره حمایت خود را از ابراهیم رئیسی اعلام کرده اند. حتی بعضی افراد لیست امید در شهرهای مختلف گیلان از جمله انزلی به نفع رئیسی سخنرانی نیز کرده اند. لیست شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی گیلان نیز با برخی از این افراد بسته شده است. گفتنی است برخی حامیان و مدیران دولتی نیز حمایت های مستقیم خود را از رئیسی نشان داده اند.

پیشتازی کاندیداهای آذری در رشت


شنیده می شود با توجه به عدم استقبال مکفی رشتی ها از تبلیغات انتخاباتی کاندیداها، برای اولین بار در این دوره شاهد تاثیرگذاری کاندیداهای آذری زبان در شهر رشت باشیم و به نظر می رسد از ۵ کاندیدای آذری لیست آذریها (اسامی) حداقل ۴ نفر با مشارکت بالای این طیف به شورای شهر ششم رشت راه یابند و شاید برای اولین بار  فراکسیون آذری ها را در شهر رشت تشکیل دهند!