بر اساس جدیدترین رتبه‌بندی توسط پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC) در سال ۱۳۹۹ دانشگاه گیلان در گروه اول این رتبه‌بندی (۱۵-۱) و در بین ۱۵ دانشگاه برتر از کل دانشگاه‌های کشور قرار گرفت.

گیل خبر/ به گزارش دانشجو، بر اساس نتایج ارزیابی اعلام شده توسط پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC) در سال ۱۳۹۹، پس از بررسی ۱۰۳ دانشگاه کشور بر مبنای شاخص‌های رتبه بندی مصوب وزارت علوم، دانشگاه گیلان در گروه اول این رتبه بندی (۱۵-۱) و در بین ۱۵ دانشگاه برتر از کل دانشگاه‌های کشور (صنعتی و جامع) قرار گرفته است.


در این دسته که بخش «درهمکرد» نامیده شده است، ۱۰ دانشگاه جامع و ۵ دانشگاه صنعتی کشور قرار دارند.


لازم به ذکر است، بر اساس روش شناسی جدید، رتبه‌بندی دانشگاه‌های کشور در گروه‌بندی‌های کنونی، با توجه به معیار‌های آموزش (۳۰درصد)، پژوهش (۲۰درصد)، فناوری و نوآوری (۲۰درصد)، بین الملل سازی (۱۰درصد)، اثرگذاری اقتصادی (۱۰درصد)، خدمات اجتماعی، زیرساخت و تسهیلات (۵درصد) حاصل از عملکرد دانشگاه‌ها در سال‌های ۱۳۹۵ تا ۱۳۹۷ به دست آمده است. این معیار‌های اصلی هر کدام به تعدادی شاخص اصلی و زیر شاخص تقسیم شده اند که عملکرد دانشگاه‌ها در هرکدام از آن‌ها به صورت جداگانه و دقیق ارزیابی شده است. همچنین اطلاعات روش شناختی این رتبه بندی در لینک‌های ذیل قابل مشاهده است.