مدول دوم تصفیه خانه آب گیلان از طریق ارتباط تصویری با ریاست جمهوری به بهره برداری رسید +تصاویر

در هفته چهل و پنجم پویش #هرهفته- الف-ب-ایران، مدول دوم تصفیه خانه بزرگ آب گیلان امروز به صورت ویدئوکنفرانس با حضور ریاست جمهوری به بهره برداری رسید.

گیل خبر/ به گزارش دفتر روابط عمومی و آموزش همگانی شرکت آب و فاضلاب گیلان؛ وزیر نیرو در آئین افتتاح این پروژه گفت: از ابتدای سال جاری در قالب پویش #هرهفته- الف-ب-ایران 307 پروژه صنعت آب و برق کشور با اعتباری بالغ بر 81 هزار و 22 میلیارد تومان به بهره برداری رسید که این افتخاری بزرگ برای مجموعه وزارت نیرو است.

رضا اردکانیان افزود: قطار پویش#هرهفته- الف-ب-ایران از تهران شروع به حرکت کرد و پس از یک دور کامل در تمام استان های کشور، امروز در هفته چهل و پنجم و ایستگاه پایانی خود قرار دارد.

وی تصریح کرد: امسال در قالب این پویش 14 سد مخزنی، 55 هزار و 642 هکتار شبکه اصلی آبیاری زهکشی، 10 پروژه آبرسانی شهری، 9 تصفیه خانه آب، 13 تصفیه خانه فاضلاب، آبرسانی پایدار به جمعیتی بالغ بر یک میلیون نفر در 1650 روستا، برق رسانی به 288 روستا، احداث 9 نیروگاه جدید برق، 25 نیروگاه تجدیدپذیر، 30 نیروگاه مقیاس کوچک، بازتوانی 5 نیروگاه موجود و افزایش ظرفیت تولید برق کشور به میزان 2 هزار و 335 مگاوات به بهره برداری رسید.

وزیر نیرو با اشاره به اینکه 53 پروژه ساز و کاری در سال 99 در کشور به ثمر نشست، گفت: نقش این پروژه ها کمتر از پروژهای ساخت و سازی نیست و در افزایش راندمان و کوتاه کردن مسیر خدمات رسانی به مردم نقش مهمی داشته است.

اردکانیان، یکپارچه سازی شرکت های آب و فاضلاب شهری و روستایی، اصلاح ساختار آب، آغاز گردشگری آبی از طریق ایجاد مجموعه های گردشگری توسط بخش خصوصی و با رعایت مسائل زیست محیطی، آب امید، برق امید و حذف قبوض کاغذی را از مهم ترین طرح های ساز و کاری برشمرد.

مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور نیز که در محل تصفیه خانه بزرگ آب گیلان حضور داشت، در ارتباط تصویری با ریاست جمهوری و وزیر نیرو گفت: تصفیه خانه آب گیلان، بزرگ ترین تصفیه خانه آب کشور است که با سرمایه گذاری بخش خصوصی اجرا شده است.

حمیدرضا جانباز افزود: دانش فنی، طراحی و مهندسی تصفیه خانه بزرگ و پیشرفته گیلان، به طور کامل توسط بخش خصوصی انجام شده است.

وی گفت: 65 درصد از تجهیزات این تصفیه خانه نیز از تولیدات داخلی است .

مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور با اشاره به افتتاح مدول دوم تصفیه خانه آب گیلان، افزود: این تصفیه خانه، آب شرب 60 درصد از جمعیت استان را در 14 شهر و 198 روستا تامین می کند.

جانباز، جمعیت بهره مند از این تصفیه خانه را بیش از یک میلیون و 158 هزار نفر اعلام و تصریح کرد: در افق این پروژه در سال 1425 به 18 شهر و 568 روستای گیلان با جمعیتی افزون بر 2 میلیون و 440 هزار نفر آبرسانی خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: با افتتاح مدول دوم این تصفیه خانه، آب با کیفیت 2 سد استان جایگزین منابع آب زیرزمینی شده است.

جانباز همچنین در خصوص پروژه فاضلاب شهرستان صومعه سرا نیز گفت: بیش از 30 میلیارد ریال برای پکیج تصفیه فاضلاب مسکن مهر شهر صومعه سرا هزینه شده است.

وی افزود: این پکیج، ظرفیت تصفیه فاضلاب به حجم 200 مترمکعب در شبانه روز را دارد.

وی جمعیت بهره مند از این پکیج را یکهزار و 200 نفر اعلام کرد و گفت: روش تصفیه فاضلاب در این پکیج از نوع هوادهی گسترده با قابلیت حذف نیتروژن است.

بنابراین گزارش؛ امروز 6 پروژه بزرگ و ملی صنعت آب و برق کشور در استان های گیلان، تهران، قزوین و مازندران با اعتبار 14 هزار و 186 میلیارد تومان در چهل و پنجمین هفته پویش #هرهفته-الف-ب-ایران با حضور ویدئوکنفرانسی رئیس جمهور و وزیر نیرو به بهره‌برداری رسید.

در قالب پویش #هرهفته_الف_ب_ایران مقرر بود 250 پروژه مهم صنعت آب و برق در سراسر کشور با سرمایه‌گذاری 50 هزار میلیارد تومان بهره‌برداری شود، اما تاکنون و از ابتدای پویش در سال‌جاری، 254 پروژه ساخت و سازی و 53 پروژه ساز و ‌کاری در مجموع 307 پروژه به بهره‌برداری رسیده است.

همرسانی کنید:

نظر شما:

security code