متاسفانه برنامه ریزی سفر وزیر آموزش و پرورش را طوری طراحی کرده اند که با کمترین چالش بتوان آن را به پایان برسانند. ولی مشخص است که با چنین کارهای نه چندان مهمی در حد دیدار با معلمان گزینش شده و کاشت نهال نمی توان مجموعه عظیم آموزش و پرورش استان را راضی نگه داشت. مگر یک وزیر چقدر در طول سال وقت می کند به استان گیلان سفر کند که تمام سفرش را با چند سخنرانی و بازدید و کاشت نهال تنظیم کرده اند.

گیل خبر/ سرویس استانی: محسن حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش عصر امروز برای سفری دو روز وارد استان گیلان شد.

از مهم‌ترین برنامه‌های سفر دو روزه حاجی میرزایی به استان گیلان ارتباط با مدیران مدارس استان در شبکه شاد، حضور در شورای آموزش و پرورش، زیارت گلزار شهدای رشت و آرامگاه میرزا کوچک جنگلی، دیدار با تعدادی از معلمان منتخب استان، حضور در مراسم افتتاح یک طرح آموزشی در منطقه چمار سرای رشت و کاشت نهال به مناسبت هفته منابع طبیعی اعلام شده است. این در حالی است که مسائل آموزش و پرورش استان دارای ابعاد بسیار مهم تری است که بتوان با چنین برنامه های رسمی و تقریبا فاقد محتوایی به حل آن مبادرت ورزید. 

متاسفانه برنامه ریزی سفر وزیر آموزش و پرورش را طوری طراحی کرده اند که با کمترین چالش بتوان آن را به پایان برسانند. ولی مشخص است که با چنین کارهای نه چندان مهمی در حد دیدار با معلمان گزینش شده و کاشت نهال نمی توان مجموعه عظیم آموزش و پرورش استان را راضی نگه داشت. مگر یک وزیر چقدر در طول سال وقت می کند به استان گیلان سفر کند که  تمام سفرش را  با چند سخنرانی و بازدید و کاشت نهال تنظیم کرده اند. پس تکلیف اولیایی که نسبت به پرداخت شهریه اضافی مدارس دولتی نگرانی دارند چه می شود. همچنین  دانش آموزانی که در روستاها فاقد شبکه شاد هستند و تصاویر مشکلاتشان هرازچندگاهی در رسانه ها منتشر می شود چگونه می توانند مشکلات خود را بازگو کنند. معلمان حق التدریسی چگونه می توانندمشکلات خودشان را بازگو کنند و یا مدارسی که امکانات ندارند با چه کسی نواقص خود را مطرح کنند؟

وزیر آموزش و پرورش در حالی به گیلان می آید که ظاهرا بعضی ها در استان دوست دارند تنها نیمه پر لیوان را به او نشان دهند و در جلسات رسمی از رشد کمی و کیفی دانش اموزان و مدارس گیلان بگویند. ولی واقعیت این است که نارضایتی ها در این حوزه بسیار فراوان است و عملکرد آقای وزیر نشان می دهد که این سفر در چه حدی می تواند متفاوت باشد. امثال حاجی میرزایی برای این که خودشان را نشان دهند باید به عمق این مشکلات بپردازند و آن وقت متوجه می شوند که این استان در کجای کار است.