به مناسبت روز جهانی تالاب ها؛
۱۳۹۹/۱۱/۱۵ ۱۲:۵۷ چاپ
برگزاری همایش

گیل خبر/ به مناسبت پنجاهمین سالروز کنوانسیون رامسر و روز جهانی تالاب ها، همایش " تالاب، جان انزلی است" در مرکز بازدیدکنندگان پرندگان ( ویزیت سنتر) بندر انزلی برگزار گردید.

در این همایش دکتر فلورا محمدی زاده، عضو هیئت علمی دانشگاه ، راهکار های حقوقی نجات تالاب انزلی را از منظر کنوانسیون رامسر تبیین نمودند و برای حاضران در همایش تشریح کردند.

دکتر علیرضا میرزا جانی ، از فعالان پژوهشکده آبزی پروری تالاب انزلی، سخنران قسمت بعدی این همایش بودند. ایشان با اشاره به داده ها و اطلاعات آماری و تحقیقات انجام شده موجود در خصوص تالاب بندرانزلی در حوزه های زیست محیطی و گونه های جانوری، راه نجات تالاب از مشکلات کنونی را عزم ملی و بین المللی دانستند.

در ادامه دکتر کیوان عباسی به نمایندگی از اداره کل شیلات گیلان به نکات مربوط به آبزیان تالاب و دلایل کاهش آبزیان و ماهیان بومی تالاب اشاره کردند و مشکلات و دلایل کاهش این آبزیان را صید و سد(آبند) سازی بی رویه عنوان کردند.

در بخش آخر این همایش امیرحسین ابراهیمی، رئیس کارگروه محیط زیست اتاق فکر مردمی دکتر احمد دنیامالی، با قرائت نامه ای از طرف اعضای کارگروه از مسئولین ذی ربط درخواست همیاری و کمک بیشتری در خصوص تلاش برای احیای تالاب و حفظ محیط زیست نمودند ؛ در انتهای این مراسم حاضرین در همایش با امضای بنر همایش، جمله ای برای حمایت از تالاب انزلی و پیگیری توسط آحاد سازمانی به یادگار نوشتند.