گیل خبر/بر اساس اعلام نرم افزار ماسک که مورد تأیید ستاد ملی کرونا است ، از۲۰دی شهرستان های بندرانزلی صومعه سرا ، فومن، شفت ، تالش، املش و سیاهکل وضعیت زرد و شهرهای آستارا ، رضوانشهر ،ماسال، رشت، رودبار، آستانه اشرفیه ، لاهیجان، لنگرود و رودسر در وضعیت نارنجی قراردارند.

براساس نقشه رنگهای کرونایی استانها، از ۲۰ دی تردد بین شهری بجز شمال کشور بدون اشکال است و پلیس حق جریمه خودروها را ندارد. از فردا تمام استانها بجز برخی شهرهای شمالی، آبی و زرد است.

عضو کمیته علمی ستاد مقابله با کرونا با اشاره به کاهش بار بیماری کرونا در کشور، گفت: بر این اساس وضعیت جدیدی تحت عنوان رنگ آبی یا کم خطر برای شهرها تعریف شده است که بر این اساس پس از گذر از وضعیت زرد شهرها به یکباره به رنگ سفید نمی‌رسند و به وضعیت آبی خواهند رفت که به معنای از بین رفتن ویروس در آن منطقه نیست.

دکتر مسعود مردانی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به اضافه شدن رنگ آبی به رنگ بندی شهرها درخصوص اعلام وضعیت بیماری در شهرها، گفت: بر اساس مصوبات ستاد کشوری کرونا وضعیت آبی هم به رنگ بندی‌های قبلی اضافه شده است و بر این اساس شهرها از وضعیت زرد (خطر متوسط) به وضعیت آبی یا کم خطر می‌روند و سپس در صورت تداوم شرایط مناسب، به رنگ سفید وارد می‌شویم.

وی ضمن اینکه اضافه شدن رنگ آبی را مناسب دانست، ادامه داد: با این شیوه پس از کاهش آمار دیگر این احساس به وجود نمی‌آید که کرونا کلا از بین رفته است، بلکه هشداری خواهد بود که بر رعایت پروتکل‌ها پایبند باشیم.

همرسانی کنید:

نظر شما:

security code