سخنگوی ستاد ملی مبارزه با کرونا اعلام کرد:
۱۳۹۹/۰۹/۲۲ ۱۲:۰۴ چاپ

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا آخرین وضعیت کووید-۱۹ در شهرهای کشور را تشریح کرد و گفت: اکنون در سطح کشور ۱۲ شهر در وضعیت قرمز، ۲۳۱ شهر در وضعیت نارنجی و ۲۰۵ شهر در وضعیت زرد این بیماری قرار دارند.

 

گیل خبر/ به گزارش ایسنا، دکتر علیرضا رییسی با اشاره به جلسه امروز ستاد ملی مقابله با کرونا که به ریاست رییس جمهور برگزار شد، گفت: خوشبختانه امروز گزارش‌های خوبی در ستاد داده شد. ما از پنجم آبان ماه اقداماتی را آغاز کرده بودیم و از یکم آذرماه محدودیت‌ها تشدید شد و بر همین اساس خوشبختانه امروز میزان رعایت پروتکل‌ها به بالای ۹۰ درصد در سطح کشور رسیده که پیامد آن باعث شد که شاهد روند نزولی بیماری هم در حوزه ابتلا و هم در فوت در سطح کشور هستیم.

۱۲ شهر در وضعیت قرمز کرونایی
وی با بیان این هفته گذشته ۳۴ شهر در کشور قرمز بودند و چهار استان اردبیل، گلستان، گیلان و مازندران نیز قرمز بودند، افزود: در این هفته و امروز بر اساس آخرین اطلاعات تنها استان گیلان و مازندران در وضعیت قرمز قرار دارند. در همین راستا از ۳۴ شهر قرمز، در حال حاضر فقط ۱۲ شهر قرمز هستند.

رییسی درباره این ۱۲ شهر قرمز گفت: از فردا شهرهایی که جزو این لیست ۱۲ تایی نیستند، از وضعیت قرمز خارج خواهند شد. در گیلان چهار شهر آستارا، بندر انزلی، رودسر و تالش قرمز هستند. در مازندران پنج شهر آمل، بهشهر، رامسر، گلوگاه و نکا نیز قرمز هستند. در عین حال شهر زرین دشت در فارس، بافت در کرمان و گمیشان در گلستان نیز در وضعیت قرمز به سر می‌برند که هنوز روند نزولی نداشتند و مردم و مسئولان این شهرها باید بیشترین دقت را داشته باشند.

۵ شهر در وضعیت بحرانی
وی همچنین گفت: در عین حال در بین این ۱۲ شهر، پنج شهر است که وضعیت بحرانی دارند؛ این شهرها در گیلان شامل دو شهر آستارا و تالش و در مازندران آمل، گلوگاه و نور هستند.

رییسی ادامه داد: به دنبال اقدامات انجام شده در هفته های اخیر، آخرین وضعیت کشور به این صورت است که در سطح کشور ۱۲ شهر در وضعیت قرمز، ۲۳۱ شهر نارنجی و ۲۰۵ شهر در وضعیت زرد بیماری کرونا قرار دارند.

وی افزود: این خبر خوبی است و نشان دهنده روند رو به کاهش بیماری در کشور است. اما لازم است هشدار و تذکر بسیار جدی نیز داشته باشم؛ ویروس نشان داده که غفلت از آن باعث می شود بیماری سریعا بازگردد، شعله ور شود و به تدریج شهرها، استان‌ها و نهایتا سطح کشور را قرمز کند و کشور را در معرض میزان بالای ابتلا و مرگ و میر بالا قرار دهد. بنابراین به هیچ وجه نباید از این بیماری غفلت کرد.

رییسی تاکید کرد: اگر اکنون تغییر رنگی در وضعیت شهرها صورت گرفته به دلیل رعایت پروتکل‌ها، زحمات مردم و مسوولان و تعطیلی مشاغلی است که البته فشار زیادی هم به لحاظ اقتصادی به آنها وارد شد. این روند کاهشی نتیجه این همه زحمات است.

همرسانی کنید:

نظر شما:

security code