ضرورت ورود نهادهای نظارتی؛
۱۳۹۹/۰۹/۰۵ ۱۳:۲۱ چاپ
بازار داغ فروش آنلاین با ارسال محصولات فیک و دروغین+تصاویر

گیل خبر/ سرویس استانی: «چیزی که سفارش دادم، چیزی که گرفتم» این عبارت آشنایی است که بسیاری از مردم در زمینه خرید و فروش آنلاین به کار می برند. پیج های اینستاگرامی پر شده از صفحاتی که در زمینه های مختلف مشغول درآمدزایی هستند و محصولات فیک خود را به نام های خارجی به فروش می رسانند. معمولا هم این پیج ها مدعی هستند که تاییدیه های لازم از مراجع قانونی را دارند. در این زمینه صفحه های بهداشتی و سلامتی بیشتر از همیشه نقش دارند که محصولات خود را با قیمت های عجیب به مشتریان می فروشند.

در این زمینه یکی از شهروندان با ارسال تصاویری از بسته های خریداری شده خود به گیل خبر می گوید:

«من از یکی همین پیج های اینستاگرامی که تبلیغات فراوانی در مورد بسته های بهداشتی و سلامتی داشت پرسیدم که آیا کرم «لازان» نیز دارید که پاسخ دادند کرم خیلی بهتری داریم که محصول کشور آلمان و شرکت داکس آلمان است و از «لازان» خیلی بهتر است . بعد هم مدعی شدند این محصول که به دست ما برسد طی چند روز باید اصالت و اورجینال بودنش را تایید کنیم و بعد طی 4 روز برای شما ارسال می کنیم. من 400 هزار تومان برای ارسال این محصول آلمانی ارسال کردم بعد از یک هفته این بسته به دست من رسید که متوجه شدم همان کرمی است که به نام «ویتابلا» در سایت های خریدآنلاین  کالا بین 40 تا 50 هزار تومان به فروش می رسد و  همراه آن چند تا صابون ایرانی هم برای ما فرستادند!  وقتی هم اعتراض کردم این چه چیزی برای ما آوردند کلی تفسیر کردند که این چه مزایایی عالی دارد. در حالی که این کرم ها در داروخانه ها هم موجود است و اصلا من نمی توانم از آن استفاده کنم!»

این شهروند در ادامه نوشت: «قبلش به مخاطبین از جمله من گفته بودند که اگر از محصول ما راضی نبودید می توانید آن را عودت دهید. ولی حالا که می خواهم آن را پس دهم و پولم را برگردانم می گویند باید این محصول را تا آخر استفاده کنید و اگر راضی نبوید می توانید پس دهید! مشخص نیست این دیگر چه صیغه و روشی است؟ شاید من اشتباه کردم که چنین محصولی را گرفتم ولی نباید سازمان های مرجع روی ارسال این محصولات نظارت کنند که کرم 40 هزار تومانی را 400 هزار تومان نفروشند؟»



 

گفتنی است صفحه اینستاگرامی که این شهروند شاکی آن ها شده است تاکنون 4 هزار فالوئر نیز جذب کرده و مدعی نمایندگی رسمی محصولات درمانی وترمیمی و دارای «تاییدیه لیسانس داکس و دالی آلمان«  است( همین مدرک نیز دارای ابهام است).  این که در این شرایط سخت اقتصادی بسیاری از کالاها گران شود جای تعجب فراوانی ندارد، ولی این که با ارسال محصولات فیک به مخاطبان و شهروندان بی احترامی شود موضوعی است که نظارت بیشتری را می طلبد! گیل خبر در آینده در این رابطه گزارش های بیشتری از شهروندان را منتشر خواهد کرد. 

همرسانی کنید:

نظر شما:

security code