عضو مجمع نمایندگان استان گیلان با انتقاد از عوامل به وجود آورنده وضعیت نامناسب کارخانه ایران پوپلین گفت: مدیریت نادرست و همچنین عدم سرمایه‌گذاری مناسب در راستای به‌روزرسانی دستگاه‌ها و عدم به‌کارگیری دانش لازم جهت بازاریابی و فروش، منجر به بحرانی شدن شرایط این کارخانه طی سال‌های اخیر شده است.

گیل خبر/ رسول فرخی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت با بیان اینکه درصد اعظم کارخانه‌های گیلان توسط بخش خصوصی اداره می‌شود، اظهار کرد: بر اساس آمار، بیشتر کارخانه‌های موجود در استان خصوصی و فقط درصد کمی از آن دولتی هستند که متأسفانه ۹۰ درصد ظرفیتشان تعطیل است که تنها دلیلش واگذاری کارخانه‌ها به افراد فاقد اهلیت می‌باشد.

وی با اشاره نقش کارخانه‌های استان به رشد اقتصادی و ایجاد اشتغال در استان گیلان گفت: در گیلان کارخانه‌های متعددی به‌مانند پوشش، ایران پوپلین، رشت الکتریک و کارخانه ابریشم‌کشی صومعه‌سرا وجود داشت که در هرکدام از آنان به‌طور میانگین ۴۰۰ تا ۵۰۰ نفر مشغول به فعالیت و امرارمعاش بودند که به دلیل واگذاری‌های بدون نظارت این کارخانه‌ها تعطیل و متأسفانه بعضی از وسیله‌های آنان به فروش رفته است.

عضو مجمع نمایندگان استان گیلان با تأکید بر لزوم توجه به زیرساخت‌های صنعتی در گیلان بیان کرد: تمامی زیرساخت‌های لازم در زمینه فعالیت شرکت‌های خصوصی، خصولتی و دولتی در گیلان وجود دارد و باید دولت زمینه‌های دیگر را برای حضورشان فعال کند.

فرخی با انتقاد از عوامل به وجود آورنده وضعیت نامناسب کارخانه ایران پوپلین تصریح کرد: مدیریت نادرست و همچنین عدم سرمایه‌گذاری مناسب در راستای به‌ روزرسانی دستگاه‌ها و عدم به‌کارگیری دانش لازم جهت بازاریابی و فروش، منجر به بحرانی شدن شرایط این کارخانه طی سال‌های اخیر شده است به‌طوری ‌که هزار و ۲۰۰ کارگر این کارخانه هم‌اکنون به ۲۷۰ نفر تنزل پیداکرده است.

وی یکی از نشانه‌های فعال بودن کارخانه‌ها را افزایش اشتغال و رشد اقتصادی منطقه برشمرد و افزود: عده‌ای می‌گویند ۷۰ درصد شرکت و کارخانه‌های شهرک صنعتی فعال است در حالی که نباید بلند شدن دود از کارخانه‌ها را نشان‌دهنده فعال بودن آنان بدانیم.

عضو مجمع نمایندگان استان گیلان با اذعان‌ به رغبت ۹۰ درصدی سرمایه‌گذاران برای سرمایه‌گذاری در استان گفت: متأسفانه علیرغم اینکه سرمایه‌گذار وارد گیلان می‌شوند ولی شرایط نگهداری از سرمایه‌گذار در استان فراهم نیست و آن‌ها مجبور به فرار می‌شوند لذا باید دولت اقداماتی در این خصوص انجام دهد.

 

همرسانی کنید:

نظر شما:

security code