ویژه برنامه نجوایی با حسین (ع) منتشر شد

گیل خبر/ به نقل از گیلان مدیا،  اولین سری از ویژه برنامه‌ی “نجوایی با حسین(ع)”، به مناسبت محرم ۱۳۹۹ هر شب ساعت ۱۰ به صورت برنامه‌ی اینترنتی پخش می‌شود و در اختیار عاشقان راه حسینی قرار می‌گیرد. در این برنامه‌ی گفتگومحور، افراد مختلف در جایگاه‌هایی گوناگون از احساس درونی خود هنگام مواجهه با امام حسین (ع) حرف می‌زنند و از احساس و اعتقاد خود نسبت به حضرت می‌گویند. افراد مشتاق برای مشاهده‌ی این ویژه برنامه متفاوت، می‌توانند از طریق سایت رسانه گیلان‌مدیا و یا صفحه‌ی این رسانه در شبکه‌های اجتماعی از قبیل اینستاگرام، آپارات، یوتیوب، تلگرام، فیسبوک و توئیتر اقدام کنند.

“نجوایی با حسین(ع)”
 

درد دل با امام حسین

قطعا خیلی از ماها دنبال همچین برنامه‌ای با محوریت نجوایی با امام حسین در این ایام محرم که با ویروس منحوس کرونا همراه است و مانع از عزاداری‌های عمومی ‌می‌شود‌، بوده‌ایم و کنجکاو شنیدن درباره‌ی امام حسین، نظر ایشان بر زندگی مسلمانان، آرمان‌هایش برای عاقبت به خیری مسلمانان و ایستادگی در برابر ظلم، اتفاق‌های واقعی در زندگی افراد حسینی و درد دل‌هایشان با امامی که نگران همیشگی زندگی ماست، هستیم.

تحول‌های بزرگی که در زندگی شهیدان و جانبازان با گفتن نام اباعبدالله افتاد، ورزشکارانی که با گفتن یا اباالفضل و یاحسین برنده مسابقات نفس‌گیر با حریف قدرشان شدند، اتفاق‌های نادری که در زندگی شیفتگان امام حسین(ع) افتاده و چه کسی می‌داند شاید برای ما هم از این اتفاقات روحانی، معنوی پیش بیاید. اگر این اتفاق پیش بیاید، یک روزی با امام مهربان دیدار کنیم، وضعیت آن لحظه‌مان چگونه خواهد بود، آیا این مسئله به ذهنمان خطور کرده بود که چه حرف‌ها، درد دل‌ها و یا چه بهانه‌هایی برای کوتاهی‌هایمان در راه حق داریم؟!؟

پنجره­‌های ضریح و درددل­‌هایی که با خود به کربلا می­برد

شاید جالب باشد شنیدن داستان‌ها و اتفاق‌هایی که در انتقال ضریح مقدس امام حسین(ع) از قم به کربلا رخ داده، اینکه آن جماعت پاکی که به حول قوه‌ی الهی و کمک غیبی امام حسین اقدام به انتقال ضریح مقدس کردند و وقتی به شهر یا دهی می‌رسیدند و یا در میانه‌ی راه کنار جاده‌ای می‌ایستادند و کرور کرور مردمی که دل‌هایشان به صافی و پاکی آینه بود روبرو می‌شدند، که هر کسی که نجوایی با حسین داشت آمده بود که پیغام خودش را از طریق ضریحی که قرار بود به قبر امام حسین(ع) سایه افکند به ابی‌عبدالله(ع) برسانند.

پشت صحنه­‌هایی از برنامه نجوایی با حسین(ع)
 

شبیه­‌خوانی­‌ها   

مراسم‌های سوگواری و عزاداری که فوج فوج مردم گرد هم می‌آیند که حتی شده قطره‌ای از آن همه مصیبت، بلایا و شکنجه‌هایی که امام و یارانش متحمل شدند را برای خود ترسیم کنند یکی از مهم‌ترین و ملموس‌ترین این عزاداری‌ها شبیه خوانی است، هدف از این نمایش کربلا و اتفاق‌هایی که آنجا افتاد چیست؟ آیا تنها فقط نمایش است؟ یا برای گریاندن مردم! و یا تبلیغ عاشورا؟! نه، هدف والاست، هدف تحت تاثیر قرار دادن مردم نیست، عاشقان ولایت حسین احتیاجی به این کار‌ها ندارند آنها میدانند که با به اجرا در آوردن این شبیه‌خوانی به امام خود نزدیکتر می‌شوند، او را صدا می‌زنند و خود را جای شخصیت­های آن روز قرار می‌دهند و فکر میکنند که در آن لحظه چه تصمیمی میگرفتند و یا برای یک لحظه هم شده امام حسین را  با تمام وجود حس کرده و خود در کنار آن بزرگوار می­بینند و با خلوص نیت تمام، آنچه که در ذهن خود برای درد دل با حسین علیه السلام ساعت­ها و روز­ها به آن اندیشیده­اند برای لحظه­ای به یاد می­آورند و این هست حجت کسانی که شبیه­خوانی را برپا میکنند.

بازگشت به آن زمان

یا شاید باشد یادی کنیم از چند تن از  یاران امام حسین(ع) که در ظهر عاشورا حضور داشتند و به صورت معجزه‌ آسایی سرنوشت آنها با سرنوشت یاران قافله‌ی عشق رقم خورد مثل زهیر بن قین که همه‌ی ما نامش را شنیده‌ایم وی قبل از اینکه با امام حسین(ع) دیداری داشته باشد هیچگونه تصمیمی برای پیوستن به آنها و جنگیدن نداشت اما به محض اینکه با امام حسین(ع) دیدار کرد و شاید به گفته‌ی تاریخ سرنوشت خود را میان دو انگشت امام عشق دید با اشتیاقی وافر و شوقی وصف ناپذیر به مصاف ظلم رفت و خود را ملکوتی کرد، کسی چه می‌داند امام حسین علیه السلام آن لحظه چگونه زهیر را رستگار کرد و دوباره کسی چه میداند چه کلماتی میان زهیر و امام حسین علیه السلام رد و بدل شد ولی هرچه بود این اتفاق معجزه‌ای بیش نبود. آری معجزه عشق، معجزه عشق به حسین علیه السلام که با گذشت این همه سال هنوز در دل‌های خیلی‌ها زهیروار پر می‌کشد و اشتیاق پیوستن به ملکوت را دارد.

تلنگر

شاید بیشتر ما داستان­هایی از کسانی شنیده­ایم که با یک تلنگر زندگی آنها منقلب شده و امام حسین علیه السلام را با جان دل حس کرده­اند. آنها که نظر کرده­ی حق تعالی بوده‌­اند و خوشا به سعادتشان که آنان گلچین شده­ی گلستان امام حسین علیه اسلام بودند. آری درست حدس زدید، منظور حرّ است، حرّ آزاده­ای که یک لحظه به بهانه­ی کدامین کار نیک یا دعای خیر از آمال و آرزو­هایش دل کند و دلش را به آسمان­ها سپرد وبا بهترین خلق خدا سرنوشتش را عجین کرد، چگونه می­شود یک انسان برای یک لحظه دست از همه­ی عقاید و افکار باطله­اش بازکشد و راه حللق را از بیراهه تشخیص دهد.

 

مهمان قسمت دوم: حجت‌الاسلام والمسلمین جناب آقای مهدوی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی گیلان
 

بیایید با خودمان روراست باشیم اگر اسم این اتفاق مهم را معجزه نگذاریم پس چه بگذاریم؟ شاید بیشتر افراد که این داستان را شنیده­اند با خود فکر کرده باشند که اگر آن زمان من هم در حادثه­ی کربلا حضور داشتم و جای حرّ بودم همین کار را میکردم، اما بهتر است به این هم فکر کنیم میان آن همه انسان با آن همه ادعای مسلمانی و شاید گم­ کرده­ی راه چرا فقط حر توانست راه خود را پیدا کند؟

جواب این سوال به مانند یک معادله چند مجهولی ذهن همه را به خود درگیر کرده است. چگونه می­شود؟ آخر مگر آن همه ادعای مسلمانی چه می­شود چرا پای عمل که می­آید چیز دیگری اتفاق می­افتد برای همین است که واقعه­ی کربلا درس و عبرتی برای همه­ی دوران هاست.

مهمان برنامه : سرکار خانم پونه نیکوی
 

طبق اخبار رسمی، رسانه­‌ی تعاملی گیلان مدیا برنامه­ای با عنوان “نجوایی با حسین(ع)” به صورت گفتگو محور به تهیه کنندگی رضا قوامی­پور، اجرای طرح مصباح مهدوی مقدم، کارگردانی پویا بصیری و نویسندگی و مجری­گری علیرضا بابایی تدارک دیده است، علاقمندان برای رسیدن به جواب تمامی این سوال­ها، هر شب ساعت ۱۰ نظاره­گر این برنامه از طریق سایت گیلان مدیا و صفحه این رسانه در شبکه­‌های اجتماعی باشند.

لیست مهمان ­ها:

قسمت اول: محمد رهبری، شمشیرباز المپیک تیم ملی ایران

قسمت دوم: حجت الاسلام والمسلمین مهدوی، مدیر کل تبلیغات اسلامی گیلان

قسمت سوم: مرتضی قدیری، فرشته سندرم داون و بازیگر تئاتر

قسمت چهارم: سیدحسین رضویان، مجری صدا و سیما و مداح اهل بیت

قسمت پنجم: سرهنگ عباس بایرامی، رئیس سازمان تاریخ و ادبیات دفاع مقدس

قسمت ششم: مهیار زحمتکش، کاپیتان تیم فوتبال ملوان بندر انزلی

قسمت هفتم: سحر رمضان­پور، سرمربی اسبق تیم ملی قایقرانی بانوان

قسمت هشتم: دکتر سید حجت مهدوی، استاد دانشگاه و معاون فرهنگی سازمان منطقه آزاد انزلی

قسمت نهم: محمدی، کارگر زحمت­کش

قسمت دهم: حجت الاسلام والمسلمین باقری، امام جمعه اسالم

قسمت یازدهم: محمدرضا پور پهلوان، مدیر رسمی کاروان حج و زیارت

قسمت دوازدهم: علی سمیعی، نویسنده دفاع مقدس

قسمت سیزدهم: حامد سلیمی، خواننده

قسمت چهاردهم: آرین شعبانی، فرشته­ی سندروم داون

قسمت پانزدهم: پونه نیکوی، شاعر و فعال اجتماعی

قسمت شانزدهم: مرتضی نیامحمدی، سخنگوی حسینیه هنر رشت

 

 

عوامل برنامه در کنار مهمان قسمت ششم، سرهنگ حاج عباس بایرامی – رئیس سازمان تاریخ و ادبیات دفاع مقدس

عوامل برنامه در کنار مهمان، دکتر مهدوی ، معاون فرهنگی منطقه‌ آزاد انزلی
 

عوامل برنامه در کنار مهمان، مهیار زحمتکش، کاپیتان تیم فوتبال ملوان بندر انزلی
عوامل برنامه:

 تهیه کننده:
 رضا قوامی‌پور

 مجری طرح:
 مصباح مهدوی مقدم

 کارگردان:
 پویا بصیری

 نویسنده و مجری:
 علیرضا بابایی

 تصویربرداران:
 سبحان زمین‌پیما
 سینا قوامی‌پور
 مهدی رفیعی

 تدوین و جلوه‌های ویژه:
 محمدجواد کوچک‌پور

 هماهنگی مهمانان:
 ایمان رنجکش
 فاطمه گوهری

 طراح لوگو:
 میلاد پسندیده

با سپاس فراوان از:
 سازمان تبلیغات اسلامی گیلان | جناب آقای رمضانی
 حسینیه هنر رشت | جناب آقای ثقتی

همرسانی کنید:

نظر شما:

security code