با کم توجهی به سفر مسافران؛
۱۳۹۹/۰۵/۱۶ ۰۹:۵۰ چاپ
چه کسی مسئول پیک بعدی کرونا در گیلان است؟

گیل خبر/ سرویس استانی: در حالی که استان گیلان بار دیگر به عنوان استانی در وضعیت قرمز کرونا اعلام شده است و سخنگوی وزارت بهداشت معتقد است که ۲۰ تا ۳۰ درصد مبتلایان به کرونا سابقه سفر به گیلان را داشتند اما به نظر می رسد مسئولان استانی چندان توجهی به این مساله ندارند و سعی دارند ماجرا را کمرنگ نشان دهند. مثل زمانی که مدیرکل ورزش و جوانان در پاسخ به نگرانی مردم از برگزاری مسابقات بین المللی جام نامجو و حضور مهمانان چینی اعلام کرده بود که «خوشبختانه همه چیز بالاتر از استاندارهای ما است و هیچ نگرانی وجود ندارد!»

اخیرا نیز معاون سیاسی استانداری گیلان روی آنتن تلویزیونی به جای آن که از مسافران بخواهد که به گیلان سفر نکنند می گوید «نمی توانیم جلوی مسافران را بگیریم و خودشان باید رعایت کنند». در سراسر آزادراه گیلان هیچ جایگاهی برای کنترل مسافران وجود ندارد، مناطق گردشگری هم که شبانه روز باز هستند. حداقل انتظار تلاش گفتاری برای کاهش چنین سفرهایی بود که آن هم به لطف چنین مدیرانی از آن استقبال شده است. گویی گردشگران چه آورده مالی بالایی را به این استان تزریق می کنند که امثال معاون سیاسی استانداری نمی توانند از آن چشم پوشی کنند. شاید مردم استانبول و پاریس و مناطق گردش پذیر دیگر شانس آوردند که آقای قاسم نژاد شهردار آن ها نبوده وگرنه همین حالا از سراسر دنیا مسافر و کرونا به این شهرها سفر می کردند.

جالب است مدیران ارشد مازندران به عنوان استان همسایه سیاست متفاوتی نسبت به آقای قاسم نژاد گرفته اند. طوری که از استاندار گرفته تا فرماندار و نماینده  در مصاحبه های متعدد بر لزوم عدم سفر به این استان تاکید می کنند. در مقابل نتیجه این سخنان معاون سیاسی استانداری گیلان  ترافیک شدید دیروز در استان گیلان بود که در خود شهر رشت نیز به شدت احساس شد.

 

حالا سوال این است با توجه به افزایش سفرهای اخیر به استان گیلان آیا امثال آقای قاسم نژاد مسئولیت حرفهای خودشان را در قبال جان مردم و مسافران برعهده می گیرند؟ آیا در صورت ناتوانی و خستگی کادر درمانی،  آقای قاسم نژاد قرار است جانشین کادر درمانی شوند؟ شاید هم مثل بسیاری از مهندسان ناظر پروژه های عمرانی که بعد مشکلات در ساخت و ساز، کسی از آن ها باز خواست نمی کند از معاون سیاسی استانداری هم بازخواستی در قبال اظهارات غیرمسئولانه احتمالی نمی شود که این چنین راحت از خطر کرونا در یک مصاحبه تلویزیونی می گذرند. شاید امثال ایشان توجهی ندارند که حتی اگر این سخنان درست باشد و مسئولان استانی کاری برای مقابله با سفرهای استانی نمی توانند انجام دهند صرف بیان این اظهارات اشتباه است و باید مورد اصلاح قرار گیرد. بیان حرفهایی که بیشتر نمک به زخم مردم می پاشد و آن ها از مسئولان امر دلسرد می کند.