تحلیل روند بیماری در هفته اخیر؛
۱۳۹۹/۰۵/۱۳ ۱۴:۵۹ چاپ
روند بالای ایتلا و مرگ در 6 استان/ تغییرات مختصر نزولی در گیلان

گیل خبر/ بنابر اعلام کمیته اپیدمیولوژی کووید۱۹ منتشرشده در سایت وزارت بهداشت، در روند کشوری بیماری هر چند موارد ابتلا و مرگ نسبتا ًبالاست، اما ثبات و تغییرات مختصر نزولی در آن دیده می شود. روند ثبات با شدت بالای ابتلا و مرگ در شش استان (زنجان، لرستان، اردبیل، فارس، تهران و آذربایجان شرقی) و با شدت کمتر در دو استان (قم و سیستان و بلوچستان) مشاهده شد. 

روند صعودی یا شروع پیک در چهار استان (مازندران، اصفهان، البرز، چهارمحال و بختیاری) و روند ثبات با تغییرات مختصر صعودی در یک استان (یزد) مشاهده شد. به نظر می‌رسد سه استان (بوشهر، مرکزی و همدان) اخیرا یک پیک اپیدمی را تجربه کرده‌اند. در چهار استان روند نزولی (خوزستان، آذربایجان غربی، گلستان و خراسان جنوبی) و در سه استان (هرمزگان، کردستان و گیلان) تغییرات مختصر نزولی به همراه روند ثبات نسبی مشاهده شد. 

در هشت استان (ایلام، کرمانشاه، خراسان شمالی، سمنان، کهگیلویه و بویر احمد، کرمان، خراسان رضوی و قزوین) ناسازگاری داده‌ها اجازه تحلیل درستی از وضعیت اپیدمی را نمی‌دهد. باید مد نظر داشت که یک استان می‌تواند چندین پیک منحنی را تجربه کند.  

برای اطلاع از روش کار و اطلاعات بیشتر در مورد روندهای استانی در چند روز اخیر به وب‌سایت کمیته اپیدمیولوژی کووید ۱۹ به آدرس http://corona.behdasht.gov.ir مراجعه کنید.