بالاتر از3 استان مجاور؛
۱۳۹۹/۰۵/۱۱ ۱۲:۲۷ چاپ

معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی گیلان با بیان اینکه استان گیلان در بین 31 استان، دارای رتبه بیست و سوم نرخ تورم کشور است، گفت: نرخ تورم گروه عمده خوراکی‌ها، آشامیدنی‌ها و دخانیات کشور برابر 23/9 درصد و گیلان برابر 19/8 درصد و نرخ تورم گروه عمده کالاهای غیرخوراکی ‌و خدمات کشور و گیلان به ترتیب 27/7 و 27/2 درصد است.

گیل خبر/ به نقل از فارس،وحید طیفوری با بیان اینکه نرخ تورم کل کشور و استان گیلان در تیر‌ماه به ترتیب ۲۶/۴ و ۲۵ درصد است، اظهار کرد: استان گیلان در این ماه، در بین ۳۱ استان، دارای رتبه بیست و سوم نرخ تورم کشور است.

وی با بیان اینکه استان آذربایجان غربی با نرخ ۲۲/۵ درصد دارای پایین‌ترین نرخ تورم و استان هرمزگان با نرخ تورم ۳۱/۴ درصد دارای بالاترین نرخ تورم در کشور است، تصریح کرد: همچنین چهار استان مجاور گیلان، یعنی استان‌های مازندران، قزوین، اردبیل، زنجان و به ترتیب دارای رتبه‌های دوازدهم، چهاردهم، بیستم و بیست و هشتم و استان ساحلی گلستان دارای رتبه نهم بالاترین نرخ تورم کشور هستند.

به گفته معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی گیلان، نرخ تورم گروه عمده خوراکی‌ها، آشامیدنی‌ها و دخانیات کشور برابر ۲۳/۹ درصد و گیلان برابر ۱۹/۸ درصد و نرخ تورم گروه عمده کالاهای غیرخوراکی ‌و خدمات کشور و گیلان به ترتیب ۲۷/۷ و ۲۷/۲ درصد بوده است.

طیفوری مقدار تغییرات تورم نقطه‌به‌نقطه تیر‌ماه سال جاری را در کشور و استان به ترتیب برابر ۲۶/۹ و ۲۲/۸ درصد اعلام کرد و گفت: بررسی تغییرات شاخص قیمت تیر‌ماه سال جاری نسبت به ماه گذشته نشان می‌دهد که مقدار تغییرات تورم ماهانه در کشور برابر ۶/۴ درصد و در استان برابر ۴/۵ درصد است.

همرسانی کنید:

نظر شما:

security code