مهدیسا صفریخواه
۱۳۹۹/۰۵/۰۴ ۱۸:۰۰ چاپ

گیل خبر/ مهدیسا صفری‌خواه

گیل خبر

در این مطلب می‌خواهیم ده مرحله بومی جلوگیری از افزایش قیمت دلار را به شما آموزش بدهیم.

۱_ در مرحله اول از افزایش قیمت دلار اظهار بی‌اطلاعی کنید، فراموش نکنید «بی‌تفاوتی» کشنده‌ترین سلاح است.
۲_ در مرحله دوم پس از فشار رسانه‌ها اعلام کنید من هم جمعه فهمیدم قیمت دلار بالا رفته‌است.
۳_ در مرحله سوم از افزایش دلار به‌عنوان حباب یاد کنید، فراموش نکنید «حبابی که نترکد، قوی‌ترت می‌کند.»
۴_ در مرحله چهارم در رسانه‌ها برای بدبختی جرج فلوید مظلوم، اشک بریزید؛ حتی‌المقدر شب‌های جمعه با تکرار صبح‌های یکشنبه که برسد به روحش.
۵_ در مرحله پنجم ساختار اقتصادی همه کشورهایی که دلار واحد پول آنهاست را به تمسخر بکشید و به آنها پیشنهاد اعطای وام بدهید، وقتی قبول کردند، بگویید: «الو؛ الو؛ صدات قطع و وصل می‌شه!»
۶_ در مرحله ششم برای ارزآوری بیشتر از گینه بیسائو، ونزوئلا و کوبا و جزایر سلیمان، مالدیو توریست وارد کنید، بعد نفر صد دلار دستی هم در جیبشان بگذارید و بگویید وقتی به خانه رسیدند حتماً میس‌کال بزنند، خیالمان جمع شود!

۷_ در مرحله هفتم ارز خودتان را بسازید، برای این‌کار اسم پسرخاله منفورتان را روی ارز جدید بگذارید، همانی که همیشه به‌خاطر نمره‌هایش کتک می‌خوردید. مطمئن باشید با «ارز خشایاری» یا «پدرامی» یا «نیمایی»، عقده همه این سال‌ها با «دعای خیر» مردم رفع می‌شود.
۸_ در مرحله هشتم یک دشمن فرضی بسازید، با استفاده از تکنیک تقطیع و فوتوشاپ، نابسامانی بازار ارز را به گردن او بیندازید.
۹_ در مرحله نهم با صفرهای پول ملی بازی کنید تا مردم در ذهنشان نتوانند حقوق ماهیانه و حقوق بشرشان را تقسیم بر بیست هزار کنند.
۱۰_ در گام دهم در یک برنامه تلویزیونی ده دلار را به آتش بکشید و پولش را روی قیمت کارشناس با تهیه‌کننده حساب کنید. اگر تهیه‌کننده استقبال کرد هفته‌ای یک‌بار آتش‌زدن نمادین دلار را در دستور کار قرار دهید، فقط حواستان به نوسان بازار ارز باشد که خدای نکرده ضرر نکنید.