وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت که در جلسه امروز با وزیر بهداشت مقرر شد آزمون های سراسری سال ۹۹ در زمان مقرر برگزار شود.

گیل خبر/ «منصور غلامی» در گفت وگو با ایرنا، به جلسه عصر امروز مقامات وزارت علوم با وزیر بهداشت،‌درمان و آموزش پزشکی درباره تعیین تکلیف زمان برگزاری آزمون های سراسری سال ۹۹ اشاره و اظهار کرد: به علت مشغله کاری و حضور در جلسه دیگری، امکان حضور در این نشست مشترک را نداشتم که به همین دلیل «علی خاکی صدیق» معاون آموزشی وزارت علوم،‌تحقیقات و فناوری در این نشست شرکت کرد.

وی افزود: بر اساس تصمیمات و نتایج حاصله در این نشست، آزمون های سراسری سال ۹۹ شامل آزمون دکتری،کارشناسی ارشد و سراسری کارشناسی در زمان مقرر برگزار می شود و تلاش می کنیم که اتفاق ناخوشایندی در جریان برگزاری این آزمون ها روی ندهد.

وی گفت: با تدابیر پیش‌بینی شده، کنکورها در زمان مقرر و مشخص شده برگزار خواهد شد تا داوطلبان نیز با کسب موفقیت،‌ نتیجه تلاش ها و زحمات خود را ببینند.

وزیر علوم،‌ تحقیقات و فناوری اظهار کرد: رئیس جمهوری در جلسه امروز ستاد ملی مقابله با کرونا،‌ تصمیم گیری در خصوص برخی موضوعات مربوطه را برعهده وزیر بهداشت،‌درمان و آموزش پزشکی گذاشتند.

غلامی تأکید کرد: به گونه ای برنامه ریزی و اقدام خواهیم کرد که ضمن برگزاری آزمون ها،‌ بهداشت و سلامت داوطلبان نیز بخوبی تأمین شود و بر همین اساس تدابیر لازم برای اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی در چیدمان صندلی ها برای برگزاری آزمون و حضور داوطلبان به شیوه کاملاً استاندارد و بهداشتی پیش بینی و در نظر گرفته شده است.

وی گفت: وزارت بهداشت، ‌درمان و آموزش پزشکی، فاصله صندلی‌ها در چیدمان سالن های برگزاری آزمون ها را ۱۲۰ سانتیمتر پیشنهاد کرده که ما این فاصله را برای احتیاط و رفع نگرانی ها به ۱۶۰ سانتیمتر افزایش می دهیم.

به گفته وزیر علوم، هر داوطلب نیز نهایت ۲ تا ۳ ساعت در جلسه آزمون حضور دارد که در این زمینه سیستم تهویه مناسب و همچنین فاصله اجتماعی استاندارد در سالن ها و اماکن برگزاری آزمون ها در نظر گرفته شده است.

غلامی تأکید کرد: بر همین اساس هیچ نگرانی در خصوص فضای حوزه های امتحانی برای برگزاری آزمون ها با برنامه ریزی انجام شده وجود ندارد.