فعلادر هتل مستقر هستیم/ با این دویست میلیون مسکن تهیه نمی شود/ درباره بانوان رشتی صحبتی نکردم

نماینده رشت در مجلس شورای اسلامی با اشاره به تلاش برای حل مشکلات مردم گفت: الان مردم و کشور طاقت چالش جدید را ندارند و باید تلاش ‌کنیم دولت در سال آخر مدیریت با همین ترکیب حفظ شود.

گیل خبر/ سرویس سیاسی: محمدرضا احمدی سنگری نماینده مردم رشت با بیان اینکه مشکلات معیشت با شعار حل نمی‌شود، گفت: بیشترین دلیل گرانی‌های موجود از بی تدبیری برخی مسئولین ما در کشور است لذا ما باید در مقابل مردم پاسخگو باشیم. شاید بسیاری از اقداماتی که انجام می دهیم وظیفه ما نباشد . به طور مثال وظیفه نماینده تامین برق، آب و آسفالت نیست ولی می تواند در این زمینه کمک کند. 

محمدرضا احمدی امروز در نشست با خبرنگاران با بیان این که نباید به‌صورت حزبی و جناحی عمل کرد بلکه باید انقلابی‌گری و پیرو ولایت بودن مدنظر باشد، افزود: ما برای نظام هزینه دادیم و شهدای زیادی را برای این انقلاب فدا کردیم، استراتژی من این است راه شهدا را ادامه دهم و برای رضای مردم گام بردارم و سرباز ولایت باشم‌.

وی با اشاره به سیاست های داخلی و خارجی مجلس یازدهم گفت:  مبارزه با فساد، حفظ استقلال و تمامیت ارضی و تعامل با کشورهایی که عزت و قدرت جمهوری اسلامی ایران را به رسمیت بشناسند از برنامه‌های داخلی و سیاست خارجی این دوره از مجلس است، مردم مطمئن باشند با اسرائیل و آمریکا هرگز ارتباط نخواهیم داشت.

احمدی حفظ اقتدار ایران و خروج از NPT را تلنگری برای اروپا دانست و افزود: این اقدام نشان می‌دهد که اثبات می‌کنیم زیرسطله احدی قرار نمی‌گیریم.

وی با اشاره به سوالی در مورد غلبه حاشیه ها بر متن در این مجلس مثل خواندن نماز آیات و حجاب بانوان گفت: بعضی حاشیه ها هستند که خود متن هستند و نمی توان آن ها را از نظر دور داشت. در مورد نماز آیات وظیفه ای بود که بر گردن ما بود و چند دقیقه ای بیشتر طول نکشید. 

 

نماینده رشت در خصوص شفافیت آرا و اموال نمایندگان اظهار کرد: هرگز آخرتم را فدای دنیا نمی‌کنم، لذا علاوه‌بر آرا با شفافیت اموال موافق هستم و جزء نمایندگانی هستم که لیست اموالم را اطلاع رسانی کرده‌ام.

احمدی  در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سوالی در خصوص واریز مبلغ ۲۳۱ میلیونی به حساب نمایندگان، افزود: این مبلغ به عنوان قرض‌الحسنه‌ای است که جهت تهیه مسکن برای نمایندگان واریز شده و تا پایان مجلس باید عودت داده شود، اگرچه با همین مبلغ در نواحی پایین دست تهران اجاره منزل به سختی میسر می‌شود. یک نماینده مجلس در حد یک وزیر است ولی نه امکانات و نه حقوق یک وزیر را می‌گیرد.وی افزود: ما در حال حاضر در هتلی که برای ما تهیه کردند مستقر هستیم و به دنبال این هستیم که منزلی با ودیعه ای که فرستادند تهیه کنیم. 

احمدی در خصوص نطقی که پیرامون وضعیت حجاب بانوان رشت ایراد کرده بود، گفت: در این نطق هدف ولنگاری فرهنگی و حتی زیست محیطی بود که توسط برخی گردشگران به نمایش گذاشته می‌شود و این به نام بانوان رشت تمام می‌شود لذا باید هر چیزی یک چارچوب داشته باشد و گردشگران و مسافران بزرگوار هم بدانند وقتی وارد شهری می‌شوند به ارزش‌های آن شهر و مردم احترام بگذارند. وی افزود: در این زمینه فقط نظر من در مورد حجاب بانوان بولد شد که من درباره بانوان رشتی صحبتی نکردم. هرچند در مورد وضعیت حجاب در استان گیلان نگرانی های خودم را اعلام کردم.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه معیشت با شعار حل نمی‌شود، افزود: اگر واقعا نمی‌توانیم وضع معیشتی و اقتصادی را کنترل کنیم، پیشنهاد می‌شود به مردم کالابرگ بدهیم. باید راه حل اساسی برای حل مشکل اندیشیده شود زیرا اصل اقتصاد و معیشت مردم است.

 

وی با اشاره به رد اعتبارنامه غلامرضا تاجگردون، خاطرنشان کرد: من نیز به اعتبارنامه ایشان رای منفی دادم. مجلس خانه تکانی را از خودش آغاز کرد و مجلس یازدهم، مجلس انقلابی است که در جهت بهبود معیشت مردم از هیچ کوششی دریغ نمی‌کند و با تمام تلاش و توان پای انقلاب و مردم می‌ماند.

احمدی با اشاره به طرح سوال از رئیس جمهور، گفت: الان مردم و کشور طاقت چالش جدید را ندارند، لذا تلاش می‌کنیم دولت در سال آخر مدیریت با همین ترکیب حفظ شود و سوال از رئیس جمهور یا وزرا هم تذکری جهت ارائه راهکارهاست.

وی حل مشکل زباله سراوان را یکی از اولویت‌های اصلی استان برشمرد و بیان کرد: شیرابه‌های زباله سراوان تا انزلی هم رسیده و سفره‌های زیرزمینی را آلوده کرده، نمایندگان گیلان در این زمینه نیز گام‌هایی برداشته‌اند.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تاکنون به فکر ترمیم مسئله سراوان بودیم، گفت: باید به فکر درمان باشیم هیچ عقل سلیمی نمی‌آید در وسط جنگل چنین کاری بکند، میلیاردها در سراوان هزینه شد اما نتیجه و خروجی مشخصی مشاهده نشد. متاسفانه بعضی اقدامات که آمدند روزشمار زباله  سوز را گذاشتند اقدام درستی نبود. 

وی با بیان اینکه استاندار گیلان با تعامل خوبی که نمایندگان دارد در جهت توسعه استان تلاش می‌کند؛ در خصوص اولویت‌های شهرستان رشت و استان گفت: اشتغال جوانان و معیشت مردم از اولویت‌های اصلی شهرستان و استان است. همچنین ساماندهی سایت تخلیه زباله سروان از اولویت‌های ماست، علاوه بر این عملیات لوله گذاری گوهررود و زرجوب هم آغاز شده که به عنوان اولویت دیگر در دست انجام و پیگیری است.

احمدی با بیان اینکه دولت باید پاسخگوی وضعیت اقتصادی کشور باشد، خاطرنشان کرد: بیشترین دلیل گرانی‌های موجود از بی تدبیری برخی مسئولین ما در کشور است لذا ما باید در مقابل مردم پاسخگو باشیم.

وی با اشاره به حضور ظریف در مجلس و برخورد او در پاسخ به نمایندگان تصریح کرد: برخورد آقای ظریف اصلاً خوب نبود و حتی برخی از اظهارات ایشان دروغ بود، یک دیپلمات باید سعه‌صدر و طمأنینه داشته باشد، یکی از سیاست‌های غلط آقای ظریف فرافکنی است و از آب گل‌آلود ماهی می‌گیرد اما چون در دوره‌های قبل پاسخ در حد خودش به او داده نمی‌شد، در این دوره نیز گمان کردند پاسخی دریافت نمی‌کنند. البته من واکنش بعضی نمایندگان نسبت به ایشان را نیز درست نمی دانم. 

 نماینده مردم رشت در خصوص اینکه وی در زمان انتخابات مجلس در سال ۹۴ اقدام به مصاحبه جهت حضور در لیست امید کرده بود، اظهار داشت: بنده هیچ‌گاه برای حضور در لیست امید مصاحبه نداده‌ام.

وی همچنین در خصوص انتشار فیلمی که او در آن گفته اصلاح‌طلبان آمریکایی هستند، نیز با تکذیب این ویدئو، گفت: این فیلم تقطیع شده است و بنده گفته‌ام هرکس که بخواهد با کدخدا سازش کند و خواهان ارتباط باشد  آمریکایی است! وی در پاسخ به این پرسش که آیا با این استدلال هرکس که طرفدار رابطه با روسیه و چین هم باشد روسی و چینی است خاطرنشان کرد: آمریکا سالهاست اقداماتش علیه مردم ایران است. ترور سردار سلیمانی و تلاش برای تحریم های گسترده نشان می دهد که باید مقابل آن ها ایستادگی کنیم. من به شخصه 67 مورد از اقدامات آمریکا علیه مردم ایران را می توانم بیان کنم. 

احمدی البته در خصوص این مطلب که شعار اصلی جمهوری اسلامی نه غربی، نه شرقی بوده و طرح موضوع قرارداد ۲۵ ساله با چین مورد اعتراض مردم و رسانه‌ها واقع‌شده است، گفت: موضوع این قرارداد باید حتما به مجلس بیاید و ما نیز با آن مخالف هستیم و  دولت  نمی تواند به تنهایی این قرارداد  امضا کند. 

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی همچنین در خصوص تعدد مشاورین رئیس مجلس و حکم‌های هر روزه توسط قالیباف، گفت: تعداد مشاورین و افراد دفتر رئیس مجلس زیاد نیست. این موضوعات در رسانه‌ها مطرح می‌شود! بسیاری از افراد خود را مسئول دفتر بنده معرفی می‌کنند، آیا همه آن‌ها از افراد دفتر و مشاور بنده هستند؟!

وی در پایان با اشاره به مشکلات خبرنگاران گفت: اگر در این زمینه من میتتوانم اقدامی کنم برای من ارسال کنید تا بتوانم پیگیر باشم. شاید در این زمینه باید قوانینی تهیه شود و یا قوانین نیاز به پیگیری جدی دارند که در صوت ارتباط مداوم می توانیم آن ها را دنبال کنیم. 

همرسانی کنید:

نظر شما:

security code