عضو کمیسیون تحقیق مجلس شورای اسلامی:
۱۳۹۹/۰۴/۱۹ ۱۰:۰۶ چاپ

 عضو کمیسیون تحقیق مجلس شورای اسلامی گفت: نتیجه آرای نمایندگان محترم بود و آقای تاجگردون هم رای نمایندگان را پذیرفت، اما نمایندگان به جز اعضای کمیسیون تحقیق که همه به تایید گزارش رای داده، بقیه به صورت جزئی در جریان موضوع قرار گرفتند و بر اساس شنیده ها رای دادند؛ رای گیری خلاف قانون بود.

گیل خبر/ غلامرضا نوری قزلجه نماینده بستان آباد در مجلس شورای اسلامی در حاشیه جلسه علنی امروز –چهارنشبه- درباره موضوع اعتبارنامه تاجگردون در جمع خبرنگاران گفت:  در جلسه امروز مجلس اتفاقی بر خلاف قانون آیین نامه داخلی افتاد، اعتبارنامه آقای تاجگردون در حالی به رای گذاشته شد که شعبه و کمیسیون تحقیق آن را تایید کرده بودند؛ اعتبارنامه منتخب مردم گچساران در شعبه تایید شده بود اما بر خلاف قانون، به کمیسیون تحقیق ارجاع شد. اعبتارنامه این منتخب مردم در کمیسیون تحقیق نیز تایید شد اما در نشست علنی به رای گذاشته شد.

وی ادامه داد: با استناد به مواد ۲۸ تا ۳۲ آیین نامه داخلی مجلس گزارش شعبه و کمیسیون تحقیق درباره اعتراض به اعتبارنامه منتخبی برای تصمیم مجلس در دستور کار قرار می‌گیرد، در صورت رد اعتبارنامه در شعبه یا کمیسیون تحقیق روالی که امروز طی شد، باید انجام می‌گرفت؛ گزارش شعب درباره اعتراض به دو منتخب دیگر تنها در صحن علنی مجلس قرائت شد از این رو گزارش کمیسیون تحقیق درباره اعتراض به اعتبارنامه منتخب مردم گچساران باید تنها قرائت می‌شد.

نماینده بستان آباد گفت:  نیازی نبود که برای اعتبار نامه آقای تاجگردون جلسه غیر علنی برگزار شود، معترضان و منتخب گچساران هیچ چیز منافی عفت یا موضوع امنیتی را در اظهارات خود بیان نکردند، متاسفانه پیام برخورد با منتخبی که توانسته بود ۷۵ درصد آرای حوزه انتخابیه را کسب کند، درست نبود و این موجب کاهش مشارکت مردم در انتخابات می شود.

وی تاکید کرد: نمایندگان برای اجرای آیین نامه داخلی مجلس سوگند خورده اند، اما امروز بدعتی در قانونگذاری صورت گرفت؛ در شرایطی که مردم درگیر مسائل معیشتی و اقتصادی هستند، مجلس ۴۰ روز درگیر اعتبارنامه تاجگردون بود و این سبب شده از موضوعات اصلی غافل شویم.

نوری قزلجه افزود: نتیجه آرای نمایندگان محترم بود و آقای تاجگردون هم رای نمایندگان را پذیرفت، اما نمایندگان به جز اعضای کمیسیون تحقیق که همه به تایید گزارش رای داده، بقیه به صورت جزئی در جریان موضوع قرار گرفتند و بر اساس شنیده ها رای دادند؛ رای گیری خلاف قانون بود.

نماینده بستان آباد گفت: موضوعات عدیده‌ای برای منتخب مردم گچساران مطرح شده بود که وی قطعا در مدت زمان ۳۰ دقیقه نمی‌توانست همه آنها را پاسخ داد، اما کمیسیون تحقیق هفته‌ها موضوع را بررسی و تایید همه مراجع امنیتی و ذی صلاح و شورای نگهبان و حتی تایید مردم را به همراه داشت.