رشت- سرپرست آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری رشت با اشاره به وقوع آتش سوزی در فروشگاه و انبار لوله و اتصالات در رشت، گفت: با تلاش سه ساعته آتش نشانان، آتش مهار شد.

گیل خبر/ شهرام مؤمنی عصر جمعه در گفتگویی با اشاره به اطلاع رسانی وقوع آتش سوزی در فروشگاه و انباری در نم نم آباد کوچصفهان رشت، اظهار کرد: به محض اطلاع از این حادثه ۳۳ آتش‌نشان و ۱۱ افسر ارشد به همراه ۱۹ دستگاه خودروی اطفا، آبرسان، نردبان و خودروی حمل دستگاه‌های تنفسی به محل اعزام شدند.

وی افزود: به محض رسیدن آتش نشانان به محل مشخص شد آتش سوزی شدیدی در فروشگاه و انبار لوله و اتصالات ساختمانی و همچنین انبار ضایعات (پرس کاغذ و آسیاب سبد پلاستیکی) رخ داده است.

مؤمنی ادامه داد: آتش نشانان بعد از بررسی‌های اولیه متوجه شدند در این عملیات با دو نوع آتش سوزی مشتقات نفتی و ضایعات خشک (کاغذ) روبرو هستند.

وی با اشاره به اینکه آتش نشانان به تجهیزات انفرادی به خصوص دستگاه‌های تنفسی مجهز شدند، گفت: شدت آتش به حدی بوده که آتش نشانان از چندین طرف نسبت به مهار و اطفای کامل آتش سوزی اقدام کردند.

سرپرست سازمان آتش‌نشانی رشت به اطلاع رسانی دیر هنگام وقوع آتش سوزی به آتش نشانان اشاره و تصریح کرد: علت بروز این آتش سوزی که در خارج از محدوده آتش نشانی رشت پوشش داده شد در دست بررسی است.

وی با بیان اینکه بعد از سه ساعت تلاش بی وقفه آتش نشانان آتش مهار شد، گفت: با توجه به وسعت بیش از ۱۰۰۰ متری محل آتش سوزی و وجود مواد قابل اشتعال، همچنان عملیات لکه گیری و پاکسازی محل آتش سوزی توسط دو تیم از آتش نشانان ادامه دارد.

 

مهر