با حضور معاون علمی رئیس جمهور و استاندار ؛
۱۳۹۹/۰۴/۱۰ ۱۰:۵۷ چاپ

پروژه سوله های نیمه صنعتی - کارگاهی چهار شرکت فناور مستقر در پارک علم و فناوری در مجتمع نیمه صنعتی فشتام رشت روز سه شنبه با حضور سورنا ستاری معاون علمی، فناوری رییس جمهوری افتتاح شد.

گیل خبر/ رییس پارک علم و فناوری گیلان در حاشیه افتتاح این پروژه در جمع خبرنگاران گفت: مجتمع نیمه صنعتی فشتام دارای چهار سالن و ١٠ کارگاه صنعتی بوده که امروز چهار گارگاه به آن اضافه شده است.

دکتر علی باستی افزود: سوله های افتتاح جدید در مجتمع نیمه صنعتی فشتام شامل شرکت های فناور در حوزه و ایده های تولید و طراحی ماشین آلات و تجهیزات ارتقا اتوماسیون صنعتی، طراحی و ساخت تجهیزات آبزی پروری، تحقق و فرمولاسیون چربی زداهای صنعتی و تولید کود آلی استریل شده از فضولات حیوانی و ضایعات کشاورزی به روش اکسترود پذیرش شده و در این سوله ها فعال است.

وی اظهار داشت: شرکت فناور تولید کننده کود آلی استریل شده از فضولات حیوانی و ضایعات کشاورزی به روش اکسترود به عنوان محصول برتر در بین ۱۳۷ محصول دانش بنیان فن بازار دانشگاه آزاد اسلامی انتخاب شده و اولین تولید کننده کود آلی اکستروژن در دنیا است.

وی خاطر نشان کرد: یکی دیگر از شرکت های فناور فعال در این مجتمع در حوزه تولید و طراحی ماشین آلات و تجهیزات ارتقا اتوماسیون صنعتی فعال بوده و زمینه کاری آنان تولید و طراحی دستگاه پرس ضایعات، دستگاه پر کن خطی ۶ نازل، دستگاه روتاری فیدر، دستگاه فیدر توتون، دستگاه بسه بندی کارتنینگ، سیستم هدف گیری بالگرد کبری، دستگاه ویبره توتون و یدک کش بالگرد است.
رییس پارک علم و فناوری استان گیلان بیان داشت: شرکت فناور فعال دیگر در این مجتمع نیمه صنعتی هم به تولید اسپرهای محافظ قالب، انواع اسپرهای تخصصی کلینر، ریلیسرها و اسپری گریس اختصاص دارد.
وی اظهار داشت: شرکت طراحی و ساخت تجهیزات آبزی پروری یکی از مهمترین شرکت فناور فعال در این مجموعه است که در حوزه مخازن ذخیره آب در کشاورزی، صنعت، شهرسازی و پرورش ماهی کاربرد دارد.

معاون علمی و فناوری رییس جمهوری از پیشرفت های اجرایی طرح شهرک علمی و فناوری گیلان "پارک علم و فناوری" و محصولات و دستاوردهای فناورانه دانشگاه گیلان بازدید کرد.

بازدید از نمایشگاه شرکت های دانش بنیان و فناور، بازدید از محصولات و دستاوردهای فناورانه دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت، بازدید از محل احداث کارخانه نوآوری گیلان "پارک علم و فناوری"، افتتاح آغاز به کار صندوق پژوهش و فناوری غیردولتی گیلان و نشست اقتصاد مقاومتی از دیگر برنامه های امروز سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رییس جمهوری به گیلان است.

استان گیلان ۵۲ شرکت دانش بنیان دارد.

همرسانی کنید:

نظر شما:

security code