معاون دادگستری گیلان: 
۱۳۹۹/۰۳/۳۱ ۱۶:۰۸ چاپ

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری گیلان با بیان اینکه دستگاه قضایی تغییر کاربری اراضی استان را نمی‌پذیرد گفت: اقتصاد مقاومتی باید در این استان بومی‌سازی شود.

گیل خبر/ به گزارش خبرآنلاین، احمد آقایی ، حل و فصل مشکلات و موانع پیش‌روی سرمایه‌گذاران در چهارچوب قانون را راهبرد دستگاه قضایی گیلان در جهت عملیاتی کردن سیاست‌های اقتصاد مقاومتی دانست و اظهار داشت: اقتصاد مقاومتی با توجه به توانمندی‌ها و موقعیت گیلان باید در این استان بومی‌سازی شود.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری گیلان با تأکید بر اینکه دستگاه قضایی تغییر کاربری اراضی استان را نمی‌پذیرد عنوان کرد: برخی‌ها فکر می‌کنند می‌توانند برای ساخت هتل، احداث کارخانه، گلخانه و نظایر این‌ها اراضی را تغییر کاربری دهند در حالی‌که این امر با سیاست‌های اقتصاد مقاومتی همخوانی ندارد.

آقایی نخستین منبع درآمدی و اقتصاد گیلان را کشاورزی اعلام کرد و با بیان اینکه تغییر کاربری اراضی موقعیت استان را در این بخش دچار خدشه می‌کند تصریح کرد: دامپروری، صنعت بومی و سپس گردشگری از دیگر توانمندی‌های استان گیلان محسوب می‌شونر که باید در قالب راهبرد اقتصاد مقاومتی برای توسعه آن‌ها برنامه‌ریزی شود.

وی کاهش قیمت و فروش نفت، اعمال تحریم‌های ظالمانه دشمن و بحران شیوع کرونا را سه عاملی که فشارهای زیادی به اقتصاد کشور وارد آورده است تلقی کرد و گفت: دارا بودن ۲۳۸ هزار اراضی شالیزاری و ۱۱۹ هزار اراضی باغی در گیلان موهبتی است که با استفاده از آن باید در راستای ارزآوری بیشتر برای کشور اقدام کنیم.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری گیلان خط مشی دستگاه قضایی در بحث سیاست‌های اقتصاد مقاومتی را برشمرد با اشاره به اینکه اقتصاد مقاومتی باید بومی‌سازی شود افزود: چنین راهبرد کلانی در استانی نظیر گیلان باید طبق داشته‌های آن در بخش‌های کشاورزی، دامپروری، صنعت و گردشگری تدوین شود.

آقایی با تأکید بر اینکه اجازه داده نمی‌شود که اقتصاد مقاومتی به جای کمک به سرمایه‌گذاری واقعی حاشیه امنی برای سرمایه‌بران باشد خاطرنشان کرد: حضرت امیرالمؤمنین علی(ع) از صنعتگران، تولیدکنندگان، تجار و بازرگانان به عنوان کلید قدرت و رمز موفقیت یاد می‌کنند و این قشر در حقیقت پرچم‌دار اقتصاد مقاومتی هستند.

وی حاکم شدن امنیت اقتصادی بر جامعه را زمینه‌ساز تحقق و برقراری امنیت اجتماعی در جامعه تلقی کرد و با بیان اینکه الگوی اقتصاد مقاومتی برگرفته از رفتار حضرت امیرالمؤمنین حضرت علی(ع) است افزود: توجه اقتصاد مقاومتی فقط بر امر صادرات متمرکز نیست بلکه تمام مسائلی که به این حوزه مرتبط می‌شود را شامل می‌شود.

همرسانی کنید:

نظر شما:

security code