گیل خبر/ به دنبال انتشار مطلب «تکریم و رعایت سلامت مردم به شیوه شرکت گاز استان گیلان!»در پایگاه اطلاع رسانی گیل خبر،  شرکت گاز استان گیلان جوابیه ای منتشر کرد که در زیر این جوابیه و پاسخ گیل خبر را می خوانید:

جوابیه شرکت گاز گیلان
در روزهای گذشته مطلبی با عنوان «تکریم و رعایت سلامت مردم به شیوه شرکت گاز استان گیلان!» در خصوص اصرار مامور شرکت گاز جهت ورود به ملک تجاری به زور در سایت گیل خبر منتشر شد که شرکت گاز استان گیلان بر خود لازم می داند تا در این خصوص شفاف سازی نماید.
شرکت گاز استان گیلان همزمان با شیوع ویروس کرونا در استان، فرایند کنتورخوانی را با هدف حفظ سلامت مشترکین و کنتورخوانان شرکت متوقف نمود و همزمان با کاهش شیوع ویروس، عملیات کنتورخوانی گاز با رعایت فاصله گذاری اجتماعی مجدداً از 27 اردیبهشت ماه در گیلان آغاز شد.
یکی از وظایف کنتورخوانان گاز علاوه بر قرائت کنتور، بازدید از لوازم اندازه گیری و صحت عملکرد آن و نیز بررسی توسعه غیر مجاز و دستکاری کنتور می باشد.
مشترک تجاری مذکور در خیابان خرمشهر منظریه لاهیجان برای نصب یک دستگاه پکیج با ظرفیت 3مترمکعب صرفا جهت گرمایش با تایید سازمان نظام مهندسی تعرفه شده و این درحالی است که این مشترک اقدام به نصب وسایل پخت و پز نموده است.
کنتورخوان شرکت گاز در تاریخ 14 خرداد 99 طبق برنامه تنظیمی به مکان مورد نظر جهت قرائت دوره ای مراجعه نموده که پس از اطلاع از این موضوع درخواست بررسی دستگاه های گازسوز را می نماید.
با توجه به اینکه ملک مذکور با ظرفیت بیش از حد تعیین شده در حال کار بود، مشترک با اطلاع از این موضوع به بهانه مسائل بهداشتی اقدام به منحرف نمودن اذهان عمومی و ممانعت از ورود کنتورخوان می کند.
لازم به ذکر است در بررسی مجدد اداره گاز لاهیجان از مغازه مذکور در تاریخ 18 خرداد، درب واحد به روال همیشگی بسته و شخص فروشنده نیز بدون رعایت نمودن پروتکل های بهداشتی و بدون ماسک و دستکش در مغازه مشغول به کار بوده است!
شرکت گاز در پایان اعلام می دارد شماره تلفن 3414 بصورت شبانه روز پذیرای شکایات، انتقادات و یا پیشنهادات مشترکین محترم می باشد و در اسرع وقت پیام های واصله مورد رسیدگی قرار خواهد گرفت.

 

پاسخ گیل خبر/ مواردی که مغفول ماند!

در جوابیه شرکت گاز استان گیلان ظاهرا آن چه مغفول باقی مانده عدم پاسخگویی به اصلی ترین سوال این گزارش شهروند بود که این مامور چگونه بدون رعایت دستورالعمل های بهداشتی که در خود جوابیه نیز بر آن تاکید شده است با اعمال خارج از نزاکت و احترام، قصد حضور در یک واحد صنفی را داشت. چگونه است خود شرکت گاز در پاراگراف آخر جوابیه در نقش ماموران وزارت بهداشت عمل می کند و مدعی عدم رعایت موازین بهداشتی صاحبان این رستوران فست فود در ۱۸ خرداد می گردد، اما حاضر نیست در مورد رفتار و تصاویر مامور خود پاسخگو باشد.

جالب است که اداره گاز در انتهای جوابیه از شهروندان درخواست می کند شکایت خود را به 3414 ارسال کنند، اما با این وضعیت پاسخگویی که بدون اشاره به نوع برخورد و رفتار، تمام قد از مامور خود حمایت می کنند و به نزاع و درگیریهای احتمالی یک مامور گاز با یک کاسب به عنوان یک نقطه ضعف اشاره نمی کنند چگونه  شهروندان می توانند  به دیگر بررسی های آن ها در شکایات بعدی امیدوار باشند؟
در مورد این ماجرا فیلمهایی نیز موجود بود که به دلیل الفاظ و ادبیات دور از شان در گزارش نهایی حذف گردید. ولی بحث پایگاه گیل خبر دفاع از این کاسب و یا مخالفت با آن مامور و انتقاد از شرکت گاز نیست، شاید بهتر باشد از سیاه و سفید نشان دادن افراد برای تطهیر خود دست برداریم تا چنین مشکلاتی به حداقل خود برسد. در این که بازدید از لوازم اندازه گیری و صحت عملکرد آن و نیز بررسی توسعه غیر مجاز و دستکاری کنتور از وظایف مامور اداره گاز است شکی نیست همان طور که حق شهروندان و کاسبان اصناف مختلف است که محیط سالم و امنی را در واحد صنفی خود داشته باشند و قرار هم نیست تا ابد کاسبان جلوی ماموران گاز ، آب و برق را برای سرکشی بگیرند.
با این حساب آن چه ناراحت کننده به نظر می رسد این نکته است که به صورت یک طرفه به قاضی برویم و سعی کنیم واقعیت ها را آن گونه بازتاب دهیم که خودمان می خواهیم.